MuscleMeat

Hoe bereken je hoeveel calorieën je verbrand met krachttraining?

True.Daarom helpt het hem z'n doel te bereiken.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Massa zal je er niet door krijgen, eerder conditie en lager vet%.

Voor zijn doel (sixpack) zou dan toch echter aanraden om KT + die workout te doen, ipv die workout als KT. Ik zou het beschouwen als cardio.

• Topic Starter Topic Starter
True.Daarom helpt het hem z'n doel te bereiken.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Massa zal je er niet door krijgen, eerder conditie en lager vet%.
Met dit schema werk je naar een fysiek die de acteurs in de film 300 hebben.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat ik me dus afvraag is of je wel massa pakt op die 20 herhalingen. Dit lijkt me eigenlijk 1 grote cardio training. Dus kan je net zo goed als een gek op de loopband knallen??
De pullup en chin up zijn voornamelijk voor de rugspieren.

Voor zijn doel (sixpack) zou dan toch echter aanraden om KT + die workout te doen, ipv die workout als KT. Ik zou het beschouwen als cardio.

Er leiden meerdere wegen naar rome.Btw, volgens mij is het gewoon een fitness schema, iets uit zo'n verwijfd mannenblaadje als de men's health ofzo.

---------- Toegevoegd om 11:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:56 ----------

Met dit schema werk je naar een fysiek die de acteurs in de film 300 hebben.

Niks bijzonders dus, gewoon droog en goed gefilmd/ belicht / nabewerkt.

Er leiden meerdere wegen naar rome.Btw, volgens mij is het gewoon een fitness schema, iets uit zo'n verwijfd mannenblaadje als de men's health ofzo.

Dat is waar. Maar het gaat wel véél langer duren denk ik.

Inderdaad, "fitness" schema jwz !

Ok, laten we het topic maar teruggeven dan...:o

Doe een polarhorloge om en je weet het..

Re: Hoe bereken je hoeveel calorieën je verbrand met krachttraining?
Citaat:
Origineel gepost door Baseballer
Doe een polarhorloge om en je weet het..
waar kan je dat kope

perry sport, sport 200, etc etc..

Hangt van o.a. je gewicht, intensiteit en geslacht af. Maar het is moeilijk om dat te beoordelen.

Ja, dat is nog beter. Maar helaas heeft niet iedereen het er voor over om 200 euro (zal wel iets in die richting zijn?) te betalen.

Ik volg bijvoorbeeld het volgende schema

• 20 x Pull Up (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 25 x DB Squat (2 kettelbelt van 16kg)
  • 25 x Spiderman PushUps (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 20 x Lunge and Press (2 dumbbells van 12kg)
  • 25 x Band Row (18kg)
  • 20 x Squat and Press (1 kettelbelt van 16kg)
  • 25 x One Leg Push Up (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 25 x Hip Bridge (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 20 x Chin Up (Eigen lichaams gewicht = 70kg)
  • 25 x Prison Squat (n.v.t)
  • 20 x Leg Raise (Benen geen idee hoeveel die wegen)
Ik doe over dit alles ongeveer 50 minuten. Maar hoe kan je nou berekenen hoeveel calorieën je verbrand hiermee? Ik heb een excel sheet in het Voeding fora gedownload waarmee je volgens de Harris Benedict methode je calorie behoefte kan berekenen en vet verlies. En ik heb daarvoor deze gegevens nodig.

Moeilijk te meten, anders dan met al genoemde bijv. horloge techniek.
Maar je bent goed bezig zo, het is beter dan gemiddeld, en dan heb ik het over heel NL, dus ook over hen die niet sporten en wiens zwaarste lift mes en vork is.
Focus meer op krachttraining dan cardiotraining als je slim calorieën wilt verbranden!

Heel vaak zie ik mensen die hun buik vet kwijt willen, of veel calorieën willen verbranden dat ze continu bezig zijn op een cardioapparaat. Je ziet ze nooit krachttraining doen oftewel het uit voeren van vet verbrandende oefeningen.
Doe jij ook altijd alleen cardio? Stop daar dan vandaag nog mee en pas het uitvoeren van vet verbrande oefeningen toe!
Ik zal je eerst even vertellen waar cardio en krachttraining onder valt. Als ik dat gedaan heb zal ik je vertellen wat de verschillen zijn en hoe je er het beste mee om kunt gaan om slim, veel calorieën te verbranden.
Wanneer je aan het fietsen, hardlopen, roeien of steppen bent, ben je een cardio training aan het doen. Voer je vet verbrandende oefeningen uit zoals push up, situps, of andere oefeningen dan ben je krachttraining aan het doen.
Nu komen de verschillen en zal het duidelijker voor je worden waarom ik je aanraad om je te focussen op het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen!
Wanneer je een cardiotraining uitvoert verbrand je tijdens de training een hoop calorieën. Je verbrand tijdens een cardiotraining veel meer calorieën dan met het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen.
(alleen calorieën die je verbrand tijdens een training zijn minder interessant dan calorieën die je verbrand tijdens het rusten!Het gaat namelijk om de calorieën die je verbrandt tijdens het rusten! Hoe meer calorieën je verbrand in rust hoe sneller je je vet zult kwijt raken dan calorieën die je verbrand tijdens een training!)
Zoals ik net al zei verbrand je met krachttraining veel minder calorieën dan met een cardiotraining. Dit komt zo omdat je met een cardiotraining je hart veel sneller laat kloppen, dan met krachtraining. Maar het mooie is dat je met krachttrainingspierweefsel opbouwt!
Dit is het grote verschil tussen cardio en krachttraining!

Onthoud: met cardiotraining verbrand ik veel calorieën tijdens een training, maar bouw ik geen spierweefsel op. Met krachttraining verbrand ik minder calorieën tijdens een training dan met cardio, maar met het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen bouw ik spierweefsel op. Dat betekend dat ik in rust calorieën ga verbranden!Hoe komt het dat je door spierweefsel calorieën gaat verbranden in rust?

Tijdens het uitvoeren van een vet verbrandende oefening maak je kleine scheurtjes in je spierweefsel. Deze scheurtjes moeten weer hersteld worden. Omdat je stofwisseling niet alles in 1 keer kan herstellen kan het soms wel 24 tot 48 uur duren voordat de scheurtjes hersteld zijn.
Wanneer je dus je vet verbrandende oefeningen goed uitvoert en een hoop scheurtjes in je spierweefsel maakt, worden er zoveel calorieën verbrand in rust dat je stofwisseling je vet weefsel gaat aanspreken voor energie!
Heb je 1 kilo spierweefsel opgebouwd dan verbrand je naast het herstellen 100 calorieën extra op een dag! Zonder hier nog voor te trainen(je moet dan natuurlijk wel eerst het spierweefsel opbouwen) Dit komt zo omdat je spierweefsel naast het herstellen ook gevoed moet worden!
Ik snap dat je nu misschien denkt van: moet ik nu zoveel spier opbouwen als een bodybuilder?
Nee dit hoeft niet! Door gewoon regelmatig wat vet verbrandende oefeningen uit te voeren maak je scheurtjes in je spierweefsel. Deze scheurtjes moeten herstel worden. Tijdens het herstellen worden er een hoop calorieën in rust verbrand!
Snap je nu waarom alleen cardio niet zoveel zin heeft?
Voer eerst een aantal vet verbrandende oefeningen uit zodat je spierweefsel gaat opbouwen. Als je klaar bent met het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen ga je een half uur cardio doen.
Dit is de gouden combinatie om veel calorieën tijdens en in rust te verbranden!
Einde citaat.

Persoonlijk doe ik graag hindernisbanen, fitness parcours in gymzaal met ook klimmen e.d. waar cardio en kracht afwisselend gebruikt worden.

Terug
Naar boven