Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Bij mijn weten is 80% van de wereldbevolking of 5 miljard mensen gelovig dus ik ga er vanuit dat die ook allemaal in leven na de dood geloven.
Bij mijn weten is 80% of 5 miljard mensen gelovig dus ik ga er vanuit dat die ook allemaal in leven na de dood geloven.

en ten laatste, wil ik nog even meegeven dat het verlies van ons geloof ook het verlies is van de morele waarden voor velen. de teloorgang van het christelijk geloof is min-of-meer omgekeerd evenredig met de opgang van de decadentie: homo-huwelijken, abortus, overspel, etc - vanop hoogte beschouwd heeft een uniform geloof zeker wel zijn nut om de homogeniteit van een bevolking in stand te houden.
(en jij noemt jezelf 'van nature filosofisch') Volgens mij ben jij gewoon een religieuze fantast met een communistisch sausje. Met een externe locus of control wel te verstaan, maar dat past dan weer prima in het hulpeloze van het religieuze. Een ronduit zielige redenatie.tot slot wil ik zeker nog even het volgende in perspectief zetten: de wetenschap bepaalt ons huidig wereldbeeld totaal.
enkele honderden jaren geleden zou de TS verketterd geweest zijn voor het uiten van de stelling dat de aarde rond de zon draait.
men kan dus ook niet uitsluiten dat de wetenschap nog veel meer ontdekkingen gaat doen, die er wél op wijzen dat er iets raars aan de hand is met ons wereldbeeld waarin een Schepper ontbreekt.
Van nature redelijk filosofisch stal1n? Weinig natuur te zien hier dan... Godsamme wat een berg bagger.
Het homo-huwelijk is decadent?(en jij noemt jezelf 'van nature filosofisch') Volgens mij ben jij gewoon een religieuze fantast met een communistisch sausje. Met een externe locus of control wel te verstaan, maar dat past dan weer prima in het hulpeloze van het religieuze. Een ronduit zielige redenatie.
Dat zou mooi zijn. Helaas is het niet waar.
Met dien ten verstande dat er geen enkele beweging in die richting te zien is, integendeel. Wishfull thinking at it's best. Wat een redenatie.
'Men kan niet uitsluiten dat de wetenschap nog veel meer ontdekking gaat doen...': Joh... Moet men dat niet uitsluiten? Eerlijk? Helaas gaan die ontdekkingen geen god aantonen, of de hand van een Schepper. Dat is een belachelijke gedachte en sinds de dagen van Intelligent Design zo dood als een pier. Doet een beetje necrofilisch aan, Stal1n. Beetje decadent:
"Let maar op! Er is geen greintje bewijs voor een Schepper oid, maar OOIT gaat de WETENSCHAP dat bewijzen, waar eerst onze infantiele fantasieën kapot werden geslagen. Nou ja, dat zou Kunnen. Hopelijk..."
Of zo... Een prachtig offer op het altaar van 'heel misschien ooit'. Heb je vaker moeite om vat te krijgen op de wereld om je heen Stal1n?
om maar eens uit te komen voor mijn anders-zijn... ik ben wel semi-gelovig. ik hang geen specifiek geloof aan, hetgeen wat mijn visie nog het dichtst benadert, is het boedhisme.
ik geloof specifiek dat de dood het eind niet is. een leven na de dood is ook een beetje hoog gegrepen volgens mij.
volgens mij wordden alle atomen/massa/stof (zoek de referentie) gerecycleerd in dit universum. vanuit die optiek zie ik ook die reïncarnatie van de boedhisten.
ooit waren wij allen sterrestof. en sterrestof zullen we weer zijn, kameraden.
ik vind het een beetje jammer dat er eentje zijn ongeloof uitdrukt en allen er als kippen zonder kop 8eraan lullen.
ik vind het persoonlijk heel raar dat alles is, en zomaar is. dat vind ik heel moelijk te accepteren. als men obeserveert welk een strijd eender welke levensvorm moet voeren om het behoud of de voortplanting, lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat dit universum toevallig ff tot stand is gekomen.
tot slot wil ik zeker nog even het volgende in perspectief zetten: de wetenschap bepaalt ons huidig wereldbeeld totaal. enkele honderden jaren geleden zou de TS verketterd geweest zijn voor het uiten van de stelling dat de aarde rond de zon draait.
men kan dus ook niet uitsluiten dat de wetenschap nog veel meer ontdekkingen gaat doen, die er wél op wijzen dat er iets raars aan de hand is met ons wereldbeeld waarin een Schepper ontbreekt.
leading scientists zien de hand van God in structuur waarin osn heelal is opgebouwd, Stephen Hawking bvb, of zoals Einstein zei: "God dobbelt niet".
en ten laatste, wil ik nog even meegeven dat het verlies van ons geloof ook het verlies is van de morele waarden voor velen. de teloorgang van het christelijk geloof is min-of-meer omgekeerd evenredig met de opgang van de decadentie: homo-huwelijken, abortus, overspel, etc - vanop hoogte beschouwd heeft een uniform geloof zeker wel zijn nut om de homogeniteit van een bevolking in stand te houden.
ik kan hier nog uren over doorgaan, maar het belangrijkste is gezegd volgens mij
het valt me wel tegen dat er hier zo weinigen zijn die zelf denken - als T en Eric zeggen: "t is wit", ja dan volgt 80% van het forum....
enfin, ik ben nature redelijk filosofisch, en kan hier wel een degelijke discussie over voeren...u bent gewaarschuwd![]()

Dood betekent zonder leven, dus leven na de dood is al een onmogelijkheid.
Maar je kunt gewoon leven bijtanken. net zoals je een benzine tank eerst helemaal oprijdt ( dood) maar nadat hij helemaal leeg gereden is, tanken ze hem weer bij = nieuw leven. True story.
Havo,vwo HBO,uni mensen denk in dit topic de wijsheid in pacht te hebben.wel grappig de mensen die het atheisme aanhangen zijn vaak de gefrustreerde stakkers die er rondlopen. Ik noem het maar die man zonder levensenergie.
Ms wel ja, in de vorm van reincarnatie. Incarnatie zijn we zelf het bewijs van, het zou kunnen dat het nog eens gebeurd en onze geest gerecycleerd wordt, maar aangezien herrineringen weg zijn, meh. Former life-ervaringen neem ik met een korreltje zout.
het ontgaat je allemaal volledig hé?
is niet erg.
en ja, ik vind homo-huwelijken decadent; evenals de hedendaagse neiging om zulks als normaal af te schilderen. ik ben geen homo-hater, verre van, maar ik vind gewoon niet dat het de norm is, en dus bijgevolg is het abnormaal.
das toch niet moeilijk te begrijpen hé meneer superieur
verder heb ik respect voor de mening van anderen, die niet geloven; moest jij misschien ook maar eens proberen bij mensen die een andere mening zijn toegedaan dan de jouwe..
en al zeker niet de man spelen, lijkt me het teken van zwakte bij uitstek.
verder heb je de kern van de boodschap goed omzeild.
Dood betekent zonder leven, dus leven na de dood is al een onmogelijkheid.

Havo,vwo HBO,uni mensen denk in dit topic de wijsheid in pacht te hebben.wel grappig de mensen die het atheisme aanhangen zijn vaak de gefrustreerde stakkers die er rondlopen. Ik noem het maar die man zonder levensenergie.