Fitness Seller

Shit news.

Beterschap!

Sterkte en veel geluk en gezondheid in jullie huwelijk!

Pff, goed dat je het ff deelt, als je het gevoel hebt dat het er uit moet!

Beterschap, hopen dat het blijkt mee te vallen!

nee ze is nu naar het ziekenhuis gegaan om de klacht te verhelpen (het gevolg)

Was maar een van de zoveel mogelijke oorzaken die er kunnen zijn die je in eerste instantie niet zo vermoeden als niet deskundige zijnde.

met de klachten die ze had/heeft. heeft bloeddruk 0.0.0 iets mee te maken.

nou je hebt gelukkig al een ct gehad! succes nog he!

• Topic Starter Topic Starter
nou je hebt gelukkig al een ct gehad! succes nog he!

Dank je wel :)

Ik heb toevallig de neuroloog vandaag nog gesproken en hij had het zelf over vochtafdrijvende pillen. Maar dan wou hij evengoed nog zo vaak die lumbaalpunctie doen om er zeker van te zijn dat het allemaal stabiel was én bleef :)

<dubbel>

Laatst bewerkt:
Ik denk, dat je wat beter moet lezen dan, want ze is bezig met onderzoeken, omdat ze niet weten wat er aan de hand is. Lijkt mij, dat ze dan de oorzaak aan het zoeken zijn, waarom zij zich zo beroerd voelt en waar dus de klachten vandaan komen.

Misschien moet jij m'n post even beter lezen? Een van de mogelijke oorzaken van haar klachten had ze net opgesomd (heb haar gequote: zie 2 posts terug). En ik vroeg dus, wat is dáár de oorzaak van.

Het ging mij dus om de oorzaak van de oorzaak en afhankelijk van de oorzaak van de oorzaak, zou je daar ook weer de oorzaak van kunnen bepalen als je niet weet welke oplossing je daarvoor kunt bieden.

Voorbeeld:
Dus stél dat een te hoge bloeddruk de oorzaak zou zijn voor een trombose in haar hartvaten. Dan kun je weer afvragen wat bij haar de oorzaak van een te hoge bloeddruk zou kunnen zijn, omdat je niet direct een oplossing kunt bieden voor te hoge bloeddruk (ja bloeddruk pillen, maar dat is geen reeële overweging voor deze situatie omdat er betere alternatieven zijn) dus ga je verder: misschien overgewicht? Misschien een ongezonde levensstijl? Stél dat het vastgesteld is dat het overgewicht is: dan weet je dat je daar iets aan kunt doen: minder eten/meer bewegen.

Misschien moet jij m'n post even beter lezen? Een van de mogelijke oorzaken van haar klachten had ze net opgesomd (heb haar gequote: zie 2 posts terug). En ik vroeg dus, wat is dáár de oorzaak van.

Het ging mij dus om de oorzaak van de oorzaak en afhankelijk van de oorzaak van de oorzaak, zou je daar ook weer de oorzaak van kunnen bepalen als je niet weet welke oplossing je daarvoor kunt bieden.

Voorbeeld:
Dus stél dat een te hoge bloeddruk de oorzaak zou zijn voor een trombose in haar hartvaten. Dan kun je weer afvragen wat bij haar de oorzaak van een te hoge bloeddruk zou kunnen zijn, omdat je niet direct een oplossing kunt bieden voor te hoge bloeddruk (ja bloeddruk pillen, maar dat is geen reeële overweging voor deze situatie omdat er betere alternatieven zijn) dus ga je verder: misschien overgewicht? Misschien een ongezonde levensstijl? Stél dat het vastgesteld is dat het overgewicht is: dan weet je dat je daar iets aan kunt doen: minder eten/meer bewegen.

Oke, maar je kunt toch nog niet naar de oorzaak van de oorzaak zoeken, als je de oorzaak nog niet eens weet. Die proberen ze nu te achterhalen en daarna kunnen ze pas verder zoeken naar de oorzaak van de oorzaak en daar misschien iets aan doen.;)

Oke, maar je kunt toch nog niet naar de oorzaak van de oorzaak zoeken, als je de oorzaak nog niet eens weet. Die proberen ze nu te achterhalen en daarna kunnen ze pas verder zoeken naar de oorzaak van de oorzaak en daar misschien iets aan doen.;)

Ze wisten wel 3 mogelijke oorzaken, het kon toch best zijn dat al die 3 oorzaken direct of indirect een gevolg zijn van een andere oorzaak waarvan ze al met een bepaalde zekerheid uitspraken over konden doen als ze er naar zou vragen. Bijna alle ziektes zijn vaak direct of indirect het gevolg van een bepaalde (maatschappelijk geaccepteerde) oorzaken waarvan we zelf niet meer bij stilstaan waar ze de oorzaak van zouden kunnen zijn omdat we er mee worden doodgegooid. En de twee grootste in onze geweldige westerse cultuur zijn overgewicht en ongezond eten.

Geloof dat een discussie over de oorzaak niet echt op zijn plaats is hier.

Afgelopen donderdag heb ik de MRI en MRA scan gehad. Man wat een kloot ervaring was dat!

Je gaat in zo'n smalle buis en het lijkt wel of er tientallen mensen met hamers en weet ik veel wat voor spul nog meer op die buis slaan!

Ik geef heel eerlijk toe dat ik me een keer heb laten terug halen. Ik lag er net een minuut in en raakte in paniek :shut:

Maar goed daarna mijn ogen dicht gedaan en ik had nergens last meer van :)

Gisteren moest ik weer in het ziekenhuis zijn.
Ditmaal voor de lumbaalpunctie.

Voor ik verder ga: Iemand die ooit nog durft te beweren dat dit geen pijn doet, moet zich eens na laten kijken! :tomato:

Voordat de dokter begon vertelde hij me het goede nieuws dat er geen tumor of trombose was aangetroffen in de hersenen. Godzijdank!

Daarna moest ik mijn trui uittrekken en op mijn linkerzij op bed gaan liggen.
Ik zei nog tegen de dokter dat ik van anderen had begrepen dat dit te vergelijken moest zijn met een bloedprik. Zijn reactie was iets anders dan gehoopt:"Nou nee niet bepaald"

K*T! Wat dan wel? Hier zou ik spoedig achter komen.
Hij duwde die naald in mijn rug en ik voelde een flinke prik. Dit was nog wel te overleven. Maar toen ging hij zoeken in mijn rug naar liquor oftewel hersenvocht.

GODDAMN! Ik dacht dat ik doodging. Hij raakte de ene zenuw na de andere aan. Liggend kon hij niets vinden. Hij had al 2x opnieuw gestoken met zijn naald.
Toen heb ik maar gevraagd of het zittend mocht. Geen punt. Weer 2x gestoken en veel pijn moeten lijden.

En raad eens? Hij had na dit alles nog niets kunnen vinden! Hij kon hier niets aan doen en ik ook niet.
Maar ik kan je vertellen dat ik tijdens dit alles als een klein kind heb zitten huilen en dit als een grote teleurstelling aankwam!

Toen moest ik nog een paar uur daar blijven.
Dit was een hel. Ik kon niet zitten liggen of staan. Overal deed het me pijn in mijn rug.
Praten, huilen en lachen deed zelfs pijn.

De dokter kwam 's middags weer terug met de mededeling dat dit alles tóch opnieuw moest.
G*DVERDOMME! Nee ik wil dit niet meer, was het eerste dat ik dacht. Maar ik moest wel. De kans dat de druk van het vocht in de hersenen groter wordt en daarme ervoor zorgt dat ik blind wordt, is heel groot. Dus ze moeten wel ingrijpen.

Hij gaf me de keuze, of gistermiddag of volgende week vrijdag. Natuurlijk koos ik voor volgende week. Ik wou even bijkomen want dit was niets.

Hij vertelde er gelijk bij dat het dit keer met röntgenapparatuur gebeurd zodat hij beter kan zien waar hij steekt.
Eigenlijk zou ik dit nog een 4 tot 5 keer moeten doen maar een drain van het ruggenmerg naar de buikholte zou ook een oplosssing zijn.
Maar voordat dit gedaan kan worden moet hij de druk hebben gemeten en dit kan alleen door middel van een lumbaalpunctie.

Nja, nog een keer deze pijn en we zijn er dan hopelijk van af.

Eenmaal thuis gekomen moest ik nog 2 trappen op voor ik bij de voordeur was. Petcho me ondersteund en stapje voor stapje ging ik naar boven. De gehele dag moest ik geholpen worden met zitten, opstaan, naar de wc gaan, drinken van tafel pakken en noem maar op. Elke beweging was er een teveel.

Ik kom nu net uit de douche en ook dit moest weer met hulp. Ik schaam me dood. Want ik kan niets zelf.

Hopelijk is het binnen een paar dagen over want dit is niets :S Zeker niet als ik het vrijdag nog eens moet ondergaan! :rolleyes:

Aww muus! wat een rot ervaring zeg, gelukkig is het geen hersen tumor of trombose dat is het enige waar je nog een beetje blij mee kan zijn.

Veel sterkte volgende week, en laat je goed door je vriendje (man :D) verwennen, en je hoeft je zeker niet te schamen toch, dit kan iedereen overkomen ;)

Aww muus! wat een rot ervaring zeg, gelukkig is het geen hersen tumor of trombose dat is het enige waar je nog een beetje blij mee kan zijn.

Veel sterkte volgende week, en laat je goed door je vriendje (man :D) verwennen, en je hoeft je zeker niet te schamen toch, dit kan iedereen overkomen ;)

Aan het goede nieuws houd ik me ook wel een beetje vast ;)

En Duck verwent me ontzettend dus dat is dan wel weer een troost :D

Veel beterschap. En hopelijk vinden ze snel wat het is!

Gelukkig is het geen tumor of trombose, maar veel beterschap.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

damnz..

klinkt pijnlijk.. succes met de vervolgstappen.. think positive ;)

Je weet in ieder geval meer dan eerst, en dat is al mooi.
Je bent een sterke meid als ik dit zo lees!!

Sterkte, 't gaat allemaal goed komen :thumbs:

Damn dat klinkt echt als een hel. kunnen ze dat niet onder narcose doen ???
laat je maar goed verwennen en verzorgen door duck en veel sterkte volgende week muuske!

Vervelend dat het allemaal zoveel pijn doet..
Maar gelukkig zit er geen tumor in je hersenen!!!

Sterkte volgende week.

Terug
Naar boven