AndroidHealthClinic

Stelling Ergogenics, Geloven we de studies of niet!?

Ergogenics, moeten we deze studies geloven of niet!?


  • Totaal stemmers
    56

Bezoekers in dit topic

Ik geloof de onderzoeken wel (resultaten), maar ik vind dat ze vaak scheve conclusies trekken.
 
zij halen hun studies meestal van pubmed of uit een fitness of medisch magazine..en meestal staan de referenties erbij zodat je kan checken of het een echt onderzoek is.
Zijn gewoon mensen die zich constant bezighouden met onderzoeken te zoeken en soms hun eigen mening erbij zetten.
Dus ja ergogenics is wel een makkelijke en goede site.
cardio voor en na de training is zeer goed,ervoor een kwartier op het lichaam op te warmen,de bloedsomloop te stimuleren.
Erna om de pomp weg te krijgen:)want die pomp is omdat de bloeddoorstroming minder goed is naar de getrainde spier(bloed zit er gevangen),cardio laat het bloed weer beter en sneller er heen gaan,waardoor de spieren makkelijker de voedingsstoffen binnenkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
Het gevaar is nog steeds dat de beheerder geen biochemicus of endocrinoloog is en dus fouten kan maken bij het uitleggen van studies. Er zou daarom in koeien van letters een waarschuwing en disclaimer moeten staan voor je die site binnengaat.
 
Er is ook uitgewezen dat het opgebouwde melkzuur met een half u cardio erna veel sneller weg is.
 
Hm 40 minuutjes hardlopen zal je imo niet direct in een katabole toestand brengen.
Op dat punt ben ik het wel eens.
Of het je helpt gemakkelijker spiermassa op te bouwen, daar stel ik vraagtekens bij.

Niettemin is mij niet geheel duidelijk of ze exact allemaal hetzelfde eetschema hadden en rust?
Dat i.c.m de selectie van de 30 mannen -> hadden ze dezelfde sportgeschiedenis & eetgewoontes JA/NEE ?
Vrij belangrijke aspecten om te weten wil je de uitkomsten voor betrouwbaar nemen.
 
Is er iets? Je rolt zo met je ogen? Had je nog een studie oid? :)

Ik heb science hoog zitten overigens, daar niet van.

Het is eigenlijk een mooi voorbeeld van hoe iets theoretisch niet kan, maar in de praktijk toch door die enkele dedicated few ook zonder AS kan worden bewerkstelligd. Hetzelfde als het trainen van binnenkant borst, prima dat het theoretisch niet kan, maar ik blijf op dit gebied m'n eigen ondervindingen volgen.
 
Het gevaar is nog steeds dat de beheerder geen biochemicus of endocrinoloog is en dus fouten kan maken bij het uitleggen van studies. Er zou daarom in koeien van letters een waarschuwing en disclaimer moeten staan voor je die site binnengaat.
Ja daarom, maar nog geen reden om de studies niet te geloven. Hooguit met een kritische/sceptische blik naar het commentaar van de website kijken.

Die man heeft er iig absoluut geen baat bij studies verkeerd uit te leggen lijkt me. Ik vind het wel een goede site omdat het veel studies toegankelijker maakt en het ook makkelijker zoekt dan pubmed ofzo (naar mijn mening)
 
Wat ook wel een slechte indicatie kan zijn is natuurlijk dat ze veel dingen op RATTEN of MUIZEN testen, daar deze lichamen anders werken als die van een mens?
 
Ik luister in eigenlijk alleen maar naar de honderden geleerden hier op dbb.

zowiezo sla ik medisch goed onderbouwde feiten gewoon in de wind.... de internet doctoren op dbb hebben altijd gelijk!! haha
 
Was er neit ooit eens een rel tussen ergogenics(Koert nog iets) en dbb (Big Cat)? Kan me zoiets herinneren.
 
Ik at bergen (schoner) voedsel extra.
Ik trainde echt veel meer (daarvoor enkel 4x per week).
Ik sliep meer.
Ik had mijn suiker beter onder controle.
Ik werd sterker en ontwikkelde meer spieren.
Mijn BF zakte.

Maar het heeft gewerkt voor mij en er zullen gerust zaken mee hebben gespeeld die ik niet kan controleren/ beoordelen. Kan enkel uitgaan van wat ik heb veranderd in die periode.

leuke lokatie woon je :D 'k zit zelf in Basel waar jij ?
 
Wetenschappelijke publicaties moet je altijd kritisch bekijken. Ze kunnen goede informatie geven over bepaalde zaken. Maar altijd zit er ergens wel een ( of meerdere )systematische fout ( bias) in, het gaat erom publicaties te lezen waarin dit zomin mogelijk voorkomt.

Hoe doe je dit? Het meest eenvoudige is na te gaan voor welke doelgroep het geschreven is en daarna te kijken in welk blad het gepubliceerd is. Is het dan binnen de doelgroep of in zijn algemeenheid een toonaangevend blad dan kun je redelijk zeker zijn dat het een goed uitgevoerd onderzoek is.
 
De onderzoeken in de meest toonaangevende bladen zijn ook peer reviewed. Dat wil zeggen 'gecontroleerd' door onpartijdige doctoren en professoren binnen dezelfde hoek. Niet elke artikel wordt zomaar gepubliceerd
 
Ik geloof de onderzoeken wel (resultaten), maar ik vind dat ze vaak scheve conclusies trekken.

Juist, ik geloof de studies wel maar de interpetatie ervan door de schrijvers klopt soms niet en/of is onvolledig.

Door het manipuleren (weglaten of juist benadrukken) van bepaalde onderzoeksresultaten creeëren ze soms een eigen waarheid.

Desalniettemin een zeer nuttige site ik hoog heb staan (bij gebrek aan beter).
 
Het gevaar is nog steeds dat de beheerder geen biochemicus of endocrinoloog is en dus fouten kan maken bij het uitleggen van studies. Er zou daarom in koeien van letters een waarschuwing en disclaimer moeten staan voor je die site binnengaat.

Hier ben ik het ook wel mee eens.
 
Back
Naar boven