MuscleMeat

Ergste stijgingen voedingsprijzen achter de rug

christG

Freaky Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m83
Massa
85kg
Ergste stijgingen voedingsprijzen achter de rug

BRUSSEL De ergste stijgingen van de voedingsprijzen zijn volgens warenhuisketen Colruyt achter de rug. Vorig jaar werd voeding duurder, maar dat mag volgens de commercieel directeur van Colruyt, Jean-Pierre Roelands, niet overdreven worden. Volgens Roelands is voeding in 2007 1 à 1,5% duurder geworden. Doordat de prijsstijgingen voor een aantal belangrijke producten zoals melk, granen en olie op het einde van het jaar werden doorgevoerd, kreeg de consument de indruk dat het leven duurder werd, zegt Roelands. Maar volgens de Colruyt-topman «is het kwaadste achter de rug». Zo werden sommige soorten boter al goedkoper. Chocolade wordt dan wel weer duurder.

1 à 1,5%, yeah right! :mad:

Al die praatjes en trucken...

Kan me niet voorstellen dat er in de geschiedenis van de mensheid een bevolking is geweest waarin het grote gros van de mensen zo'n onwijs klein deel van hun 'energie verbruik' (als in werken voor loon in ons geval) aan voedsel heeft hoeven spenderen.

Ik wil niet zeggen: gooi d'r zonder meer maar een berg bij op, maar ik denk ook dat bovenstaande een goede realisatie is.

stel:
full time baan:
1200 netto

100 euro p/w aan voeding /7 x 30 = 430 euro p/maand aan voeding.
430/1200 = 36% van 'loonmatig'energie verbruik aan voeding. Vrije tijd zit daar niet bij in.

En dan ga ik uit van 100 euro/week per persoon. M'n vriendin en ik verdoen samen echter maar zo'n 50-70 euro... (idd, geen vlees, maar wel biologische eieren, melk en dergelijke, veel fruit)

go figure.... klaag klaag klaag

dus meer boter eten en minder chocolade ! damn !! :p

Ehm, werd de melk (en daarmee de boter) niet juist flink duurder door de toenemende vraag vanuit Azië?

Kan me niet voorstellen dat er in de geschiedenis van de mensheid een bevolking is geweest waarin het grote gros van de mensen zo'n onwijs klein deel van hun 'energie verbruik' (als in werken voor loon in ons geval) aan voedsel heeft hoeven spenderen.

Ik wil niet zeggen: gooi d'r zonder meer maar een berg bij op, maar ik denk ook dat bovenstaande een goede realisatie is.

stel:
full time baan:
1200 netto

100 euro p/w aan voeding /7 x 30 = 430 euro p/maand aan voeding.
430/1200 = 36% van 'loonmatig'energie verbruik aan voeding. Vrije tijd zit daar niet bij in.

En dan ga ik uit van 100 euro/week per persoon. M'n vriendin en ik verdoen samen echter maar zo'n 50-70 euro... (idd, geen vlees, maar wel biologische eieren, melk en dergelijke, veel fruit)

go figure.... klaag klaag klaag

50-70 euro?
Ik zit op 150 per week. Uiteraard met vlees:D
Aan brood zijn wij al 10 euro per week kwijt.
Vlees ik denk een euro of 50.
Maar ik heb dan 2 koters. Potjes groenten en fruit voor de kleinste is al 15 euro per week.
Grote pak luiers in de week is ook al 14 euro.
Plus dan nog doekjes, shampoo enz enz.
Kids kosten me 35 euro per week aan boodschappen.
Ik denk dat ik ze kostgeld laat betalen:D

50-70 euro?
Ik zit op 150 per week. Uiteraard met vlees:D
Aan brood zijn wij al 10 euro per week kwijt.
Vlees ik denk een euro of 50.
Maar ik heb dan 2 koters. Potjes groenten en fruit voor de kleinste is al 15 euro per week.
Grote pak luiers in de week is ook al 14 euro.
Plus dan nog doekjes, shampoo enz enz.
Kids kosten me 35 euro per week aan boodschappen.
Ik denk dat ik ze kostgeld laat betalen:D

Vanwege dit soort fratsen ben ik ook heel ruim uitgegaan van 100 p/week in m'n berekening per persoon. Ik denk ook dat je meer dan 1200 euro netto in de maand binnenbrengt samen met je vrouw (want dat gaat meetellen natuurlijk)

En dan praat je denk ik ook over een goede 250-300 kg aan personen (waar jij de helft van bent :roflol:) die gevoed moeten worden. Zat er nog over te denken om het geval van 'kids' nog apart te noemen, maar leek me voor de hand liggend.
En ik denk dat het dan wel meer is dan 35 euro, anders heeft je ene koter van zo'n 5 euro p/week te bikken als ik het zo bekijk en dat lijkt me een gevalletje kinderbescherming :D (en niet de V-daddy die ik voor me zie)

Hou een rekening bij en vraag ze over een jaar of 15 of ze blij zijn dat ze leven. Antwoorden ze positief, trek dan met een grote grijns de rekening tevoorschijn :D

1 liter magere melk(huismerk) in de spar januari vorig jaar: 46 cent
1 liter magere melk(huismerk) in de spar januari dit jaar: 86 cent

1% stijging? Weer uit de kont getrokken statiestieken.

Terug
Naar boven