Fitness Seller

Ernstige blessures

Lukaboy8

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
65kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Als je liever niet over ernstige blessures leest lees dit niet

Ik heb allemaal filmpjes gezien van gewichtheffers die hun arm of beeen breken gewoon omdat het gewicht te zwaar is en... gehoord van mensen die een stuk darm uitpoepen bij het squaten. Kan dit echt? Kan 1 van deze dingen gebeuren als ik bijvoorbeeld maar 100/150kg til?
Ik ben nu echt bang dat zoiets met mij gebeurt.

Luke

Hallo allemaal,

Ik heb allemaal filmpjes gezien van gewichtheffers die hun arm of beeen breken gewoon omdat het gewicht te zwaar is en... gehoord van mensen die een stuk darm uitpoepen bij het squaten. Kan dit echt? Kan 1 van deze dingen gebeuren als ik bijvoorbeeld maar 100/150kg til?

Luke

Dat met die darm weet ik niet. Maar armen breken ofso is zeker mogelijk ja.

Yep kan allemaal tijdens KT. Je kan ook lopen op straat, een verkeerde beweging maken en vervolgens een pees scheuren. Leven zit vol risico's.

Here comes the paiinnnn
article-1044235-02424D0700000578-54.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Is het ook goed mogelijk bij 100/150kg?

Laatst bewerkt:
Ik ga alleen de volgende oefeningen doen(stronglifts). Squat, bench press, barbell rows, overhead press en deadlift. Ik weet niet of die risicovol zijn

Ik ga alleen de volgende oefeningen doen(stronglifts). Squat, bench press, barbell rows, overhead press en deadlift. Ik weet niet of die risicovol zijn

Gewoon goed op je lichaam letten, en goed opbouwen, dan kan dr vrij weinig fout gaan.

Hallo allemaal,

Luke

WOW :eek: zijn er serieus mensen die beginnen te poepen tijdens het quaten? Zou hem egt helemaal spacen dan.

Ja maar hoeveel gewicht bankdrukt hij daar? Als stronglifts bij mij goed gaat squat en deadlift ik over 3 maanden 100kg en doe ik maar 50kg bench, rows en overhead. Met zulke gewichtem kan er toch niet zoveel gebeuren?

Ja maar hoeveel gewicht bankdrukt hij daar? Als stronglifts bij mij goed gaat squat en deadlift ik over 3 maanden 100kg en doe ik maar 50kg bench, rows en overhead. Met zulke gewichtem kan er toch niet zoveel gebeuren?
Met het kleinste gewicht kun je al je lichaam behoorlijk vernken, gaat om uitvoering. Zorg dat je een goede warming-up doet, altijd.

Hallo allemaal,

Luke

Natuurlijk is dat zeker mogelijk.
De beelden zijn heus niet fake als je dat bedoeld.
Blessures zijn ook heel gewoon/normaal in de sport, want elke keer push je, je lichaam tot de limit en dat is verre van gezond, je accepteert dit risico ook als je eraan begint.

Bij topsporters zie je dan ook dat ze vaak een beslissing moeten maken om er mee te stoppen of niet, omdat hoe langer ze ermee doorgaan, hoe meer ze hun lichaam slopen en kans op ernstige blessures vergroten.
En dan hebben we niet eens over de gezondheid die een grote rol speelt en hard achteruit kan gaan, waar je pas jaren later achterkomt.

als je eenmaal een intensieve sport zoekt zoals bijvoorbeeld gewichtheffen of bodybuilding moet je gewoon accepteren dat het keer ernstig fout kan gaan vroeg of laat.
zo simpel is het :)

denk dat je verloopig nog niet zorgen hoef temaken, er kan altijd wat fout gaan maar ik vind dat bij bodybuilding niet zo hoog risco

Terug
Naar boven