MuscleMeat

ervaringen schouderstabilisatie via kijkoperatie

Bezoekers in dit topic

jandek

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 okt 2011
Berichten
131
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Ik heb weer eens mijn schouder uit de kom gehad en begin het goed zat te raken. Wil me laten opereren om voor goed van het probleem af te zijn.

Wie heeft er ervaring met stabiliseren van schouder via kijkoperatie?
 
Ik heb geen operatie gehad. Zit wel speling in mijn schouder, ik kan hem half uit de kom halen (waar ik dan weer niets van voel). Krachttraining heeft lang in mijn voordeel gewerkt, totdat de verhouding (in de schouder zelf) niet meer klopte. Een gedeelte van mijn schouder werd laks waardoor ik er pijn aan kreeg. Geen extreme pijn, maar merkte wel dat het niet klopte. Van het gevoel alsof er iemand hard aan mijn schouder trok, tot steken precies middenin het gewricht.
Verschil tussen bv mn benen en schouder is groot, qua kracht en massa, die verhouding klopt niet meer.

Uiteindelijk op aanraden naar een sportfysio geweest, en die gaf me het advies om stabilisatieoefeningen te doen. Die doe ik nu nog steeds, als warming op. Het nare gevoel werd al heel snel minder. Ik merk dat ik (eindelijk!) vooruitgang boek met mijn schouder en daardoor ook borst. Zowel in kracht als in groei. Ook heb ik nu echt goede contractie met de spier, iets wat ik voorheen echt niet had. Als mijn schouder dan moe was, kreeg ik gewoon de gewichten niet meer omhoog. Nu voel ik het ook echt, en ben er toch van overtuigt dat die contractie met de spier belangrijk is in deze sport.

Ik kan je wel zeggen welke oefeningen ik voor mijn schouder deed, maar ik denk dat je daar weinig aan hebt. Ben je al bij een goede sportfysio geweest? Niet zon iemand die zegt dat het over moet gaan met rust, maar met een andere oplossing probeert te komen?
 
Uiteindelijk op aanraden naar een sportfysio geweest, en die gaf me het advies om stabilisatieoefeningen te doen. Die doe ik nu nog steeds, als warming op. Het nare gevoel werd al heel snel minder. Ik merk dat ik (eindelijk!) vooruitgang boek met mijn schouder en daardoor ook borst. Zowel in kracht als in groei. Ook heb ik nu echt goede contractie met de spier, iets wat ik voorheen echt niet had. Als mijn schouder dan moe was, kreeg ik gewoon de gewichten niet meer omhoog. Nu voel ik het ook echt, en ben er toch van overtuigt dat die contractie met de spier belangrijk is in deze sport.

Ik kan je wel zeggen welke oefeningen ik voor mijn schouder deed, maar ik denk dat je daar weinig aan hebt. Ben je al bij een goede sportfysio geweest? Niet zon iemand die zegt dat het over moet gaan met rust, maar met een andere oplossing probeert te komen?

Ik doe al een aantal jaren oefeningen ter versterking van de rotatorcuff en ben bij verschillende fysio's geweest. Dit helpt redelijk, maar elke keer als het weer lekker gaat dan is het wachten tot het weer mis gaat. Bij een onverwachte beweging gaat hij dan uit de kom. Volgens de chirurg komt dit doordat de snelheid van een onverwachte beweging hoger is dan de reactietijd van de spier. Tijdens trainen gaat het dus meestal goed. Nu weer een verkeerde beweging tijdens chins en de boel is weer uit de kom. Dan ben ik weer maanden bezig voor ik normaal presses uit kan voeren.
 
Daar ben je mooi klaar mee, dan heb je het wel heel extreem!
 
Daar ben je mooi klaar mee, dan heb je het wel heel extreem!

Ben er inderdaad klaar mee :D
Had gehoopt dat het goed zou gaan met oefeningen, kan er nu alleen de zin niet meer voor opbrengen.

Hoe vaak doe jij nog oefeningen, alleen als warming up of vaker?
 
Dat kan ik me voorstellen.

Als warming up bij iedere training..
 
Back
Naar boven