XXL Nutrition

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben momenteel aan het cutten en doe na m'n (45 min.) KT nog (30 min.) Cardio.

kan ik er ook voor kiezen om whey en BCAA's te combineren?
bijvoorbeeld:

30 gram whey 30 min. voor de KT.
5 gram BCAA na de KT
5 gram BCAA na de Cardio.

of de whey na de krachttraining nemen? weet niet wat slim is.....

Dit om de kosten wat te beperken. Want een potje BCAA's kost al 20,- euro waar ik nog geen 2 week mee kan doen:(
 
Als je maar 1 keer neem is het idd beter pre workout te nemen
 
We hebben nu de Essential Amino Stack. Bevat alleen essentiele vrij aminozuren voor een super snelle opname. Bevat dus zowel BCAA's (anti katabool) als essentiele aminozuren (anabool). Hier staan verder al onze andere Aminozuren en BCAA .

Inhoud: 500 gram
Smaak: Lemon
Doseringsgrootte: 10 gram > Maatschep tussen streepje ½ en ¾.
Aantal doseringen per verpakking: 50
Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:

L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram

Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg
 
Laatst bewerkt:
We hebben nu de Essential Amino Stack. Bevat alleen essentiele vrij aminozuren voor een super snelle opname. Bevat dus zowel BCAA's (anti katabool) als essentiele aminozuren (anabool).

Inhoud: 500 gram
Smaak: Lemon
Doseringsgrootte: 10 gram > Maatschep tussen streepje ½ en ¾.
Aantal doseringen per verpakking: 50
Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:

L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram

Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg

ahh is denk ik wel handig voor mijn cut die maandag begint
 
Ik heb de Essential Amino Stack van XXL inmiddels binnen.
In de cut wacht ik na mijn krachtraining altijd een half uurtje met mijn Whey shake zodat de vetverbranding nog ff doorgaat. Het gebruiks advies van de EAS luidt dat het voor en na de training in moet worden genomen.

Als ik de EAS direct na de training in neem heeft dat invloed op de verbranding van vet?
Worden dan enkel de spieren beschermd tegen afbraak en gaat de vet verbranding dan nog door of niet?
 
Vet verbranding gaat toch 24/7 door?
 
Vet verbranding gaat toch 24/7 door?

Als je low carb gaat cutten dan heeft je lichaam als het goed is tijdens de krachtraining vrijwel alle koolhydraten verbrand. Na je training heeft je lichaam energie nodig en dan gaat je lichaam dus over op vet verbranding.

Ik vraag me af of de EAS als je die direct na het trainen neemt en een half uur later je Whey daar invloed op heeft?
 
Als je low carb gaat cutten dan heeft je lichaam als het goed is tijdens de krachtraining vrijwel alle koolhydraten verbrand. Na je training heeft je lichaam energie nodig en dan gaat je lichaam dus over op vet verbranding.

Ik vraag me af of de EAS als je die direct na het trainen neemt en een half uur later je Whey daar invloed op heeft?

nee maak je geen zorgen... EAS heeft geen verbrandingswaarde. en geeft juist wat bescherming tegen spierafbraak.
 
nee maak je geen zorgen... EAS heeft geen verbrandingswaarde. en geeft juist wat bescherming tegen spierafbraak.

Oke super, bedankt voor je reactie ;)

Heb er inmiddels 2 trainingen opzitten met de EAS. Dit is mijn eerst BCCA's/ essentiële aminozuren product en het bevalt zeer goed. Ik herstel aanzienlijk sneller.
 
Is het goed als ik het zo doe?

30min voor de training : 20gr vanille whey
direct voor de training : 5gr BCAA's pillen (hoeveel zijn er dat?)
direct na de training : 5gr BCAA's pillen (hoeveel zijn er dat?) + 40gr vanille whey
Of moet ik de whey 30mins na de training nemen?
 
Is het goed als ik het zo doe?

30min voor de training : 20gr vanille whey
direct voor de training : 5gr BCAA's pillen (hoeveel zijn er dat?)
direct na de training : 5gr BCAA's pillen (hoeveel zijn er dat?) + 40gr vanille whey
Of moet ik de whey 30mins na de training nemen?

Bij mij zijn 6 caps 4,5 mg.
Ik zou idd 30 min. wachten met je whey omdat de werking van BCAA's heel specifiek is tov de andere amino's.
 
zouden idd 10+ caps per training worden.. heel duur dan :o
poedervorm is precies goedkoper, maar die purple wraath
(http://www.xxlnutrition.nl/product/269/Controlled Labs/Purple Wraath) daar zit ook ander stuff in, dus om evenveel bcaa binnen te hebben zou je dan nog meer als 10 gram per training moeten nemen?

en als je echt direcht voor/na training dat wil innemen moet je dat mee gaan nemen, een doosje capsules in je sporttas tot daar aan toe, maar een pot met een kilo poeder :(
 
Hoe zou je dit zo goed mogelijk kunnen doen zonder gebruik van whey? Dus met gewone voeding?

30 min. before exercise
0.2-0.3 g/kg whey <-- broodje pindakaas en glas melk? of wat kwark?

Directly before exercise
0.4 g/kg high glycemic carbs <-- banaan?

Perhaps during exercise
A 4-6% CHO solution (not so important for BBers)

Immediately following exercise
0.2-0.3 g/kg whey (If you're neurotic, you may choose to take the whey 20 min. before the end of the training and the carbs immediately following exercise) <-- wederom broodje pindakaas en glas melk?

20-30 min. following exercise
0.4 g/kg high glycemic index carbs <--- kiwi?

Ik ben echte beginner, heb me zoveel mogelijk geprobeerd in te lezen, en kan het allemaal nog niet onthouden (kwa soorten voedingswaarden)
 
We hebben nog 2 nieuwe supplementen erbij die in deze catagorie vallen:

BCAA Powder 500gram met punchsmaak:
Grootte dosering: 1 maatschep (5gr)
Aantal doseringen per verpakking: 100
Hoeveelheid per dosering
L-Leucine 2500mg
L-Valine 1200mg
L-Iso-Leucine 1200mg

Recovery Formula 520gram met punchsmaak is een soort XTEND kloon maar met een iets andere samenstelling.
Grootte dosering: 2 maatscheppen (13gr)
Aantal doseringen per verpakking: 40
Hoeveelheid per dosering:
L-Leucine 3500mg **(BCAA)
Citrulline malaat 2000mg
L-Iso leucine 1800mg **(BCAA)
L-Valine 1800mg **(BCAA)
L-Glutamine 1500mg
Vit B6 (Pyridoxine HCL) 10mg
Bioperine 5mg

Beide producten zijn hoofdzakelijk gericht op spierbehoud en spierherstel, dus een zeer goede keuze in een cut dieet. De Essential Amino Stack is vooral ook voor spier opbouw.
 
ouch nanoproxil is wel stevig duur :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven