XXL Nutrition

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem nu altijd wat aminozuren voor de training en een dubbele dosis amniozuren + dextro + maltodextrine na mijn training.
Ongeveer 15-30 min erna een Whey shake met brinta.

Prima toch?

Ik zie de post nu pas.... Deze kan je altijd blijven innemen dat is geen enkel probleem.

Afwisselen met andere aminozuren is ook goed, bijvoorbeeld met de Recovery Formula van XXL, waar ik heel tevreden over ben! :)

Ik neem nu altijd wat aminozuren voor de training en een dubbele dosis amniozuren + dextro + maltodextrine na mijn training.
Ongeveer 15-30 min erna een Whey shake met brinta.

Prima toch?

Afwisselen met andere aminozuren is ook goed, bijvoorbeeld met de Recovery Formula van XXL, waar ik heel tevreden over ben! :)

ja dat is perfect zo!

Hier stond iets dat hier helemaal niet hoort te staan haha! My bad! :D

Laatst bewerkt:
Voor mij ook even een 'controlevraagje':
een uur voor training eet ik havermout (50 gram) met een schep whey delicious (20 gram) - eventueel een stuk fruit, vlak voor de training begin ik aan de EAS, en drink die heel m'n training door (zo'n 15 gram), post-wo neem ik meteen 5 gram EAS, 5 gram glutamine en 5 gram (?) (zelfde maatschepje) dextrojuice. Kwartier erna (kan iets langer zijn) 20 gram whey isolaat met water.
In orde zo?

Laatst bewerkt:
1 ding mis ik, als je direct voor de training hoge GI carbs gaat pakken heb je al vrij snel een lage bloedsuiker. wil je die hoog houden om goed te kunnen blijven presteren zul je tijdens je training kleine slokjes vitargo moeten gaan drinken. de rest ziet er heel erg netjes uit.

1 ding mis ik, als je direct voor de training hoge GI carbs gaat pakken heb je al vrij snel een lage bloedsuiker. wil je die hoog houden om goed te kunnen blijven presteren zul je tijdens je training kleine slokjes vitargo moeten gaan drinken. de rest ziet er heel erg netjes uit.

Het stuk fruit doesn't do the trick?
Verder probeer ik de hele dag door geen pieken te hebben in m'n bloedsuiker, dat bevalt wel...

Voor mij ook even een 'controlevraagje':
een uur voor training eet ik havermout (50 gram) met een schep whey delicious (20 gram) - eventueel een stuk fruit, vlak voor de training begin ik aan de EAS, en drink die heel m'n training door (zo'n 15 gram), post-wo neem ik meteen 5 gram EAS, 5 gram glutamine en 5 gram (?) (zelfde maatschepje) dextrojuice. Kwartier erna (kan iets langer zijn) 20 gram whey isolaat met water.
In orde zo?

Waarom EAS tijdens je training nemen? Als je voldoende neemt voor en erna, dan is dat toch meer dan genoeg?
Vind het zelf niet zo lekker om aminozuren tijdens het trainen te nemen, doe mij maar gewoon water.

Waarom EAS tijdens je training nemen? Als je voldoende neemt voor en erna, dan is dat toch meer dan genoeg?
Vind het zelf niet zo lekker om aminozuren tijdens het trainen te nemen, doe mij maar gewoon water.

Ik vind EAS héérlijk tijdens de training!
In principe is voldoende ervoor en erna goed, maar ervoor neem ik niet (enkele slokken), drink het tijdens de training...

Oke, het is maar wat je lekker vind. :D

Kwam dit tegen op een amerikaanse site.
The three supplements that provide you with the best physical and monetary value
through cycling are creatine, arginine, and BCAA’s.

Let’s take a closer look at each one...
Creatine
While some research suggests that you don’t have to cycle creatine to continue to derive
benefits from it, cycling will definitely increase those benefits. Standard use of creatine
can boost your strength by more than 10% and add between five and ten pounds of
muscle in just the first few weeks after you add it to your regimen. Yup, it’s the secret
behind Superman’s superpowers. However, the saturation of creatine in your muscles
will trigger your body to reduce its production of natural creatine. If, after three months,
you take one month off, your body’s production of creatine will normalize.
You shouldn’t see any loss of mass or strength during the off time and when you re-add
creatine back into your regimen, you should see a jump again. These increases probably
won’t be as dramatic as your initial gains, but they will still be significant. Three to five
grams of creatine pre- and post-workout during your three month on-cycle, then none for
a month, then back to those levels for another three months will do nicely.

Arginine
As with creatine, the plan is a three month on-cycle and one month off. The month off
will let your muscles get used to not having it so that when you add it back in, ka-boom!
You can expect an increase in gains. Arginine produces growth hormone (GH) and nitric
oxide (NO). NO increases blood flow to your muscles. GH is important for bulking,
increasing strength, and losing fat. It works best especially before your workout in a dose
of between three and five grams, but also add a morning dose and another just before
bed. Look for arginine mallate, L-arginine, arginine ethyl ester, arginine alphaketoglutarate,
or arginine ketoisocaproate.

BCAAs (Branched Chain Amino Acids)Again, go with a three month on-cycle followed by one month off. Your return to BCAAs
should increase both your size and strength. Yup – faster, stronger, and bigger than
ever.
These amino acids, which include leucine, isoleucine, and valine, are an important
source of energy during workouts. They are also important for muscle growth, since
leucine in particular is known to initiate the process of protein synthesis by which
muscles grow.

---------- Toegevoegd om 01:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:02 ----------

En ik moet zeggen dat ik daar ook wel wat in zie.

ik neem nu glycomass gedurende en direct na mijn training, en als ik thuis kom whey.

zijn bcaa's iets om er nog bij te nemen? of in plaats van glycomass?
en waar zou ik die glycomass mee kunnen vervangen? heb namelijk begrepen dat het niet het beste product is....

ik neem nu glycomass gedurende en direct na mijn training, en als ik thuis kom whey.

zijn bcaa's iets om er nog bij te nemen? of in plaats van glycomass?
en waar zou ik die glycomass mee kunnen vervangen? heb namelijk begrepen dat het niet het beste product is....

Glycomass is een waxy maize is niet mis mee,wij hebben zelf ook een waxy maize. BCAA's kan je er wel bijnemen maar zou ik alleen doen als je in de cut bent. Bent je niet in de cut dan zou ik essential amino stack nemen. Die kan je samen met je glycomass drinken.

bedankt voor de snelle reactie!

Ik zit met een klein vraagteken.
Eas = Bcaa + extra aminozuren.

Waarom zou je dan Bcaa nemen als je ook eas kan nemen? Aangezien er meer soort aminozuren in eas zitten. Dus met eas zorg je dat het spierherstel sneller gaat en je triggerd spiergroei.. dus bcaa is in principe het kleine broertje van eas?

Want waarom eas in bulk en bcaa in cut, aangezien Kcal gelijk is van beide!

thnx

Ik zit met een klein vraagteken.
Eas = Bcaa + extra aminozuren.

Waarom zou je dan Bcaa nemen als je ook eas kan nemen? Aangezien er meer soort aminozuren in eas zitten. Dus met eas zorg je dat het spierherstel sneller gaat en je triggerd spiergroei.. dus bcaa is in principe het kleine broertje van eas?

Want waarom eas in bulk en bcaa in cut, aangezien Kcal gelijk is van beide!

thnx

Het heeft niets met de energie te maken maar met de eigenschappen van de aminozuren.

BCAA's zijn van uitzonderlijk belang aangezien ze als eerste worden aangesproken wanneer de koolhydraat reserves (glycogeen) dreigen op te raken, dus zoals bij een zware training of tijdens een vetverlangend dieet. Het lichaam is dan niet in staat om de gevraagde brandstof (koolhydraten) te leveren en zal daarvoor je waardevolle spieren afbreken om aan aminozuren te komen. Er worden dan in het bijzonder drie aminozuren vrijgemaakt. Deze drie aminozuren worden samen de BCAA's genoemd. Door voor de training BCAA's in te nemen, voorkom je dat je lichaam tijdens de training kostbare spiermassa gaat verbranden om aan deze aminozuren te komen. BCAA's zijn er dus voornamlijk om spierafbraak te voorkomen.

De andere essentiele aminozuren zijn meer betrokken bij spieropbouw.

Dus bij de cut bcaa's voor de training? En na de training? Weer de bcaa's of is het dan misschien verstandiger om de EAS te nemen, ivm spieropbouw etc.

dus als ik goed versta, BCAA is ook goed voor te bulken
want dit is nodig om de scheurtjes in je spieren te herstellen

Als ontbijt is het juist slim om snelle eiwitten in te nemen. Dit vanwege dat je in je slaap geen eiwitten binnen krijgt. Je wilt ze dus weer snel aanvullen direct na het opstaan. Langzame eiwitten zijn goed voor het slapen gaan of als je langdurig geen eiwitten in kan nemen.

Haha je hebt gelijk Nick maar dat had ik ondertussen zelf al uitgedokterd. Je quote op een post van bijna 5 jaar geleden ;)

Vraagje over Eaa's buiten de tijden om waarover wordt gesproken (voor tijden en vlak na de training). Ik neem EAA's ook op rustdagen, paar keer per dag 6 gram, en dan alleen een whey shake in de ochtend...om de calorien beetje te beperken. Maar ik las dus ergens dat je EAA's alleen voor tijdens en na de training moet nemen, is het dus raar/nutteloos/onnodig dat ik ze ook op rustdagen neem? thanks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven