AndroidHealthClinic

Eten voor en na training

thomas1992

Novice
Waardering
0
Is dit goed?

30 min voor training: eiwitrijke maaltijd of whey shake
direct voor training: druivensuiker

direct na training: havervlokkenwafels( havervlokken+ enkele ei-eiwitten+ 1 banaan of ander stuk fruit)

later : pasta of gewone warme maaltijd

Beter is vlak na je training dextrose (druivensuiker) en whey ipv trage koolhydraten en ei-eiwitten.
Of dextrose vlak voor je training nut heeft weet ik niet. Lijkt me dan beter om dat tijdens de training te nemen.

Dextrose voor en na kan... na is idd belangrijker. ongeveer 0,7 gr per kg lichaamsgewicht.
Niet vlak voor de training een maaltijd... deze moet verteerd worden door je maag, dat vergt veel bloed. Dit bloed heb je nodig tijdens de training voor je spieren. Minimaal een half uur voor je training niets eten. Een shake kan wel natuurlijk.

90 min voor de training volwaardige maaltijd - 45 min voor de training wheyshake - tijdens of direct na de training een goede suikerbron - 45 min na de training volwaardige maaltijd

en als je nu 's ochtends traint ?

ik wil morgenochtend 9 uur gaan trainen. normaal is om 8 uur mijn eerste maaltijd (100 gr brinta + 40 gr whey).

dit zo laten ? en dan direct voor de training nog een shake slaat dit nergens op ?

of wel shake voor de training en wat vroeger ontbijten ?

Ik eet zelf s'ochtends een kom havermout met whey erdoor en een banaan, ik ga trainen en daarna eet ik gewoon brood/pasta/rijst met kip oid
De havermout+whey verteert toch niet binnen een uur en zal dus ook niet volledig verteert zijn na je training, om dan een shake te nemen na je training zie ik het nut niet van in.

Er van uitgaande dat je een uur voor je training eet( net als ik soms), raad ik je niet aan om nog een shake te nemen voor je training.
Vroeger ontbijten is sowieso een goed idee als je dit kan opbrengen en je hierdoor niet een tekort aan slaap ontwikkeld, dan kan je wel een shake nog nemen.

Zelfs een shake na je training geloof ik niet in.
Als je om 8 uur eet, 9 uur ga je trainen ben je om half 11 weer thuis, dan kan je net zo goed een volledige maaltijd eten i.p.v een shake.

sta 7 uur op, neem een shake, eet dan half uur-uur later havermout/brinta, na je training wat snelle KH en tijdje daarna volle maaltijd

doe het zo denk ik morgenochtend:

8 uur brinta + whey

9 uur trainen (wat creatine voor ik de deur uitga)

10 uur whey + dextro

11 uur 6 eieren met 4 volkoren boterhammen

wat zijn de meningen van:

Vlak voor training: Banaan
Vlak na Training: WheyShake
Half uur na training: 4 Volkorenbrood/30 gram Honing/60 gram Vlees mager eventueel
met boter op brood

Mijn mening is dat je eiwit op de plaats van je banaan moet en andersom.
Die boterhammen na de training zijn wel in orde

wat zijn de meningen van:

Vlak voor training: Banaan
Vlak na Training: WheyShake
Half uur na training: 4 Volkorenbrood/30 gram Honing/60 gram Vlees mager eventueel
met boter op brood

Hoelang ben je hier nou al en hoeveel topics heb je al gelezen?

Hier zou je inmiddels het antwoord toch wel op moeten weten lijkt me zo

Terug
Naar boven