MuscleMeat

Europa stevent af op een tweede grote depressie

hoge werkloosheidscijfers toch vraag ik me af hoeveel mensen er in realiteit zonder werk zitten, en dan bedoel ik natuurlijk dat in werkelijkheid het aantal veel en veel hoger ligt.

De zelfmoordcijfers zullen ook wel weer door het dak gaan.

• Topic Starter Topic Starter
hoge werkloosheidscijfers toch vraag ik me af hoeveel mensen er in realiteit zonder werk zitten, en dan bedoel ik natuurlijk dat in werkelijkheid het aantal veel en veel hoger ligt.
In Amerika bijv. tellen ze part-time jobs als full-time jobs. Ook al kunnen die mensen eigenlijk niet normaal leven met een part-time job. Daarom schoot het gebruik van food stamps daar de laatste jaren ook zo sterk omhoog. Afhankelijk geworden van een overheid die zelf diep in de schulden zit.

Ook de mensen die ontmoedigd zijn geraakt en niet meer actief op zoek zijn naar werk worden niet als werklozen meegeteld. De actieve bevolking is op historisch laag niveau...

Dus die 7,5% werkloosheid is met de oude meetmethode eigenlijk dichter bij 15-20%.

Maar ze rommelen met alle cijfers. Onlangs hebben ze de formule van hun GDP gewijzigd om die er positiever te laten uitzien. De US is natuurlijk niet alleen hierin, ook China doet het. De situatie wordt op alle mogelijke manieren positiever voorgesteld dan ze is, in de hoop de bevolking voor de gek te houden zodat die maar geld blijft uitgeven, terwijl het niets anders is dan nieuwe schulden maken.

De harde waarheid, dat het Westen gewoon boven haar stand heeft geleefd en nu zou moeten besparen, mag bij de bevolking natuurlijk niet doordringen.

Geen depressie zonder zondebok. Wie zou em toegespeeld krijgen? IMO de financiële te hebzuchtige wereld (en de joden hebben er voor de duidelijkheid niks mee te maken)

En maar blijven bezuinigen, wanneer leert de overheid nou eens van het verleden..

in belgie geen economische groei, de regering zal wel weer in ons zakken zitten

Ik heb me er nu zo in gelezen...
...maar is het voor een groot deel niet ook de schuld van de bevolking in het algemeen?
Economische crisis zouden wij onder andere aan loon moeten inleveren...maar dat wil niemand. Iedereen wil zn eigen vel beschermen. Wat minder loon voor iedereen (zonder té diep te gaan) + extra belastingen voor zij die het niet echt zouden voelen (de rijken) zouden al een groot verschil maken.

Dingen die ik al helemaal belachelijk vind zijn die vaak veel te hoge ontslag vergoedingen.
Het bedrijf heeft dan grofweg 2 opties:
- Niemand ontslaan en failliet gaan door te hoge loonkost.
- Mensen ontslaan en failliet gaan door ontslagvergoedingen.
(Tegenwoordig zorgen in mijn ogen vakbonden dan ook voor onnodig jobverlies uit eigenbelang)
Waarom wil men potverdomme niet proberen die bedrijven te laten overleven? Als ze kunnen overleven door mensen te ontslaan laat ze dat dan doen, dan ligt niet iedereen op straat en kan een deel zn werk behouden. Dat men dan later enkel financiële hulp voorziet voor zij die geen ander werk vinden via een fonds of gelijk wat.

Hebben of gaan de banken eigenlijk ooit die staatshulp terugbetalen? Hoe zit het daarmee? Of is het zo dat ze miljarden winst mogen maken in de goede tijden en als ze eens wat fout dan betaald de belastingbetaler wel? Wat zou er dan in de toekomst gebeuren? Banken gaan dan toch niet bang zijn om risico's te nemen als ze weten dat ze toch gered gaan worden als het fout gaat...
In mijn ogen zouden ze alles (op termijn) mogen terugbetalen met 100% interest in totaal, als 'boete'. Dan verlaagd de staatsschuld meteen ook.

32.500 Spaanse gezinnen uit hun huis gezet
In Spanje verloren vorig jaar meer dan 32.000 gezinnen het dak boven hun hoofd omdat ze de maandelijkse hypotheek niet meer konden afbetalen. Dat blijkt uit cijfers van de Spaanse centrale bank.

Volgens de Spaanse centrale bank werd vorig jaar op 39.167 woningen beslag gelegd. Bij 32.490 daarvan ging het om de vaste woonsten. De rest zijn vakantiewoningen en woningen bestemd voor verhuur. Geschat wordt dat sinds het begin van de crisis in 2008 zowat 400.000 woningen in Spanje in beslag werden genomen.

Zelfmoord en protest
In Spanje zijn grote demonstraties geweest tegen de omstreden huisuitzettingen. Volgens mediaberichten hebben meerdere mensen die uit huis waren gezet, zelfmoord gepleegd. Een vrouw die zichzelf in een februari aanstak in een bankfiliaal, is overleden, meldden artsen in Valencia. "Jullie hebben mij alles afgenomen", had de 47-jarige vrouw geroepen voordat ze zich in brand stak.

:(

Nederland huidige situatie: elke dag verliezen 1000 mensen hun baan.

• Topic Starter Topic Starter
En maar blijven bezuinigen, wanneer leert de overheid nou eens van het verleden..
Not sure if srs. Er zijn nog veel te weinig bezuinigingen.

Mensen snappen het nog steeds niet blijkbaar. Het is nochtans heel simpel hoor: je leeft jaren boven je stand, je doet niets anders dan lenen, en nu komt de rekening. Ga je die betalen en eindelijk de t*ring naar de nering zetten of ga je jezelf nog dieper in de put lenen?

Not sure if srs. Er zijn nog veel te weinig bezuinigingen.

Mensen snappen het nog steeds niet blijkbaar. Het is nochtans heel simpel hoor: je leeft jaren boven je stand, je doet niets anders dan lenen, en nu komt de rekening. Ga je die betalen en eindelijk de t*ring naar de nering zetten of ga je jezelf nog dieper in de put lenen?

dan zouden ze alleen moeten bezuinigen op de mensen die ook boven hun stand hebben geleefd en niet op de rest.

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 16:15 ----------

Denk dat het eerder Y Viva Unión Europea is. ;)

union de la mierda

Terug
Naar boven