XXL Nutrition

Europa stevent af op een tweede grote depressie

Zag laatst een bericht dat de beurzen op de VS 7.5% waren gestegen, of staat dat totaal los van de groei van de rest van de wereld?

Moet maar harder gaan trainen, over een paar jaar is het het recht van de sterkste haha :)

• Topic Starter Topic Starter
dan zouden ze alleen moeten bezuinigen op de mensen die ook boven hun stand hebben geleefd en niet op de rest.
Iedereen zal in de klappen delen als de overheid moet bezuinigen. Ik zeg trouwens niet dat de belastingen omhoog moeten, integendeel, die moeten véél lager. Tegelijk moet men met een kettingzaag door de subsidies, uitkeringen, en andere uitgaven. De overheid moet krimpen en de private sector moet ontlast worden. Dat is de enige manier om uit deze put te geraken.

dan nog zie ik het niet gebeuren hoor, de andere kant van het bezuinigen is dat er gigantisch veel werk verloren gaat waardoor de economie nooit maar dan ook echt nooit gaat opbloeien.

dan nog zie ik het niet gebeuren hoor, de andere kant van het bezuinigen is dat er gigantisch veel werk verloren gaat waardoor de economie nooit maar dan ook echt nooit gaat opbloeien.
En dat is dus onzin. Alleen op korte termijn zorgt bezuinigen voor verlies van banen, op lange termijn helpt het de economie omdat niet-productieve banen vervangen zullen worden door productieve banen. Bezuinigen is het bittere medicijn dat je moet nemen om weer gezond te worden.

Ik erger me dood aan politici die het constant hebben over besparen terwijl ze het nooit over hun eigen riante salarissen (circa 10.000 euro per maand) hebben. Om nog maar te zwijgen over de dotaties die het koningshuis ontvangt!

Snoeien in uitkeringen terwijl er constant bedrijven op de fles gaan vind ik eigenlijk niet eerlijk.

gewoon een nieuwe auto of een huis kopen. :lol::lol:

Ik erger me dood aan politici die het constant hebben over besparen terwijl ze het nooit over hun eigen riante salarissen (circa 10.000 euro per maand) hebben. Om nog maar te zwijgen over de dotaties die het koningshuis ontvangt!

Snoeien in uitkeringen terwijl er constant bedrijven op de fles gaan vind ik eigenlijk niet eerlijk.

IMO levert het Koningshuis evenveel op als dat het kost, en levert misschien nog meer op.
Als we het koningshuis niet hadden zouden allemaal anderen die handelsdingen moeten doen, is ook niet gratis

En dat is dus onzin. Alleen op korte termijn zorgt bezuinigen voor verlies van banen, op lange termijn helpt het de economie omdat niet-productieve banen vervangen zullen worden door productieve banen. Bezuinigen is het bittere medicijn dat je moet nemen om weer gezond te worden.
Is geen onzin. Er zijn twee manieren om te bezuinigen, de overheidsinkomsten verhogen of de uitgaven verlagen. Op dit moment zie je voornamelijk dat de belastingen worden verhoogd en dat zorgt er alleen maar voor dat men minder te besteden heeft wat weer resulteert in minder werkgelegenheid. Men gaat geld oppotten uit angst voor nog meer bezuinigingen en de verhoogde kans op werkloosheid. Beter focussen ze zich wat meer op het reduceren van uitgaven. Stoppen met ontwikkelingshulp en subsidies sterk aan banden leggen zouden al miljarden kunnen besparen zonder veel impact te hebben op onze economie.

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 15:23 ----------

Zag laatst een bericht dat de beurzen op de VS 7.5% waren gestegen, of staat dat totaal los van de groei van de rest van de wereld?

Moet maar harder gaan trainen, over een paar jaar is het het recht van de sterkste haha :)
Komt door Ben Bernanke die met geld strooit.

Is geen onzin. Er zijn twee manieren om te bezuinigen, de overheidsinkomsten verhogen of de uitgaven verlagen. Op dit moment zie je voornamelijk dat de belastingen worden verhoogd en dat zorgt er alleen maar voor dat men minder te besteden heeft wat weer resulteert in minder werkgelegenheid. Men gaat geld oppotten uit angst voor nog meer bezuinigingen en de verhoogde kans op werkloosheid. Beter focussen ze zich wat meer op het reduceren van uitgaven. Stoppen met ontwikkelingshulp en subsidies sterk aan banden leggen zouden al miljarden kunnen besparen zonder veel impact te hebben op onze economie.

Belastingen niet verhogen dat had ik ook al aangehaald in #42. Daarin heb je 100% gelijk. Ik zou belastingen tijdens een crisis juist altijd verlagen, zelfs als dat voor grotere tekorten zorgt.

Wat ik onzin noem is de idee dat bezuinigen bij de overheid (uitgaven verlagen) ervoor zou zorgen dat de economie daarna in een neerwaartse spiraal zou terechtkomen. Het is namelijk net omgekeerd. Maar veel mensen begrijpen niet dat bezuinigen slechts een deel van het totaal aantal maatregelen kan zijn als je tot een sterkere economie wilt komen. Daarnaast moeten bedrijven minder gereguleerd worden en moeten alle kosten naar beneden, tegelijk ook zorgen voor de juiste motieven bij burgers om actiever te worden. Tot slot moet je een aantrekkelijk klimaat creëren voor buitenlandse investeerders en een goed financieel beleid is natuurlijk ook belangrijk. Dus geen centrale bank, maar een vrije markt waarin spaarders en investeerders beloont ipv bestraft worden, zoals nu het geval is.

Maar zolang in Europa de EU alles bepaald is de kans klein dat de situatie zal verbeteren. Eurocraten begrijpen niets van economie en dwingen lidstaten tot een beleid dat nooit tot een vlot herstel kan leiden. Integendeel, ze duwen iedereen dieper in de put.

Dat komt door al die bezuinigingen, mensen moeten meer gaan betalen waardoor mensen ook minder uitgeven.

Stap uit Europa en terug naar de gulden ;)

let op de Japanse obligatie markt. Wat daar nu gebeurt is zeer verontrustend. Als die instort dan volgt de rest ook.

ziet ernaar uit dat de bond bubble op het punt van knappen staat. En dat Japan daarin het voortouw neemt:

[Link niet meer beschikbaar]

.

JGB Futures Halted (Again) For Biggest 2-Day Plunge Since Lehman; 5Y Yields Hit 13 Month Highs

Another night; another Japanese government bond futures halt. The last 2 days have seen JGB prices plunge at the fastest rate since the post-Lehman debacles in Sept/Oct 2008 smashing back to 13 month highs. 5Y yields are surging even more - trading above 34bps now (up from 9.9bps on March 5th). These are simply astronomical moves in the context of JGB history and strongly suggest Abe & Kuroda are anything but in control of the quadrillion Yen domestic bond market as they jawbone inflation expectations into the psychology of the people. Of course, the Nikkei is surging (now up 9% in the last 5 days alone) amid JPY breaking above 102 (but for now it has rallied back to 101.80). Japnese interest rate implied volatility is surging once again also (after its epic collapse last week - which appears the worst-timed lifting of hedges ever, or more like a lifting of hedges into an unwind of actual long positions). ...
Lees meer:http://www.zerohedge.com/news/2013-...ay-plunge-lehman-5y-yields-hit-13-month-highs

.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/geld-veilig-310597/index9.html

.

En precies daarom hebben wij ze nog, omdat Nederland er vol mee zit. ^^

IMO levert het Koningshuis evenveel op als dat het kost, en levert misschien nog meer op.
Als we het koningshuis niet hadden zouden allemaal anderen die handelsdingen moeten doen, is ook niet gratis

Koningshuis haalt velen maal meer geld binnen als dat ze kosten. Van mij mogen ze best wat minder krijgen, maar vergis je niet hoeveel werk ze binnen halen voor bedrijven als Mamoet en Smit.

Terug
Naar boven