1. Meer blauw op straat, de pvv wilt dat de politie minder bonnen uitschrijft en meer boeven gaan vangen.
Vind je het politie apparaat al niet groot genoeg dan? Hoe liggen de verhoudingen op het moment tussen bonnen schrijven en boeven vangen, heb je hier statistische gegevens van?
De veiligheid is aantoonbaar toegenomen het afgelopen decennium. Het veiligheidsgevoel echter niet. Dit oplossen met meer blauw op straat is symptoombestrijding waarmee je niet de kern van dat onveiligheidsgevoel wegneemt. Wat die kern exact is ligt een stuk complexer en dieper dan je wellicht op het eerste gezicht vermoed, die kern leren kennen vergt wel wat meer research en een objectievere kijk op de samenleving die niet wordt aangestuurd door je onderbuik gevoel. De PVV richt zich op mensen die mentaal te lui zijn zover te kijken, dat is namelijk links geneuzel.
2.Zwaardere gevangenisstraffen
Waarom? De hoogte van onze gevangenisstraffen zijn reeds toegenomen de afgelopen jaren. Wij straffen zwaarder dan onze buren. Daarbij kan je met geen enkel onderzoek aantonen dat zwaardere straffen zorgen voor een veiligere samenleving, sterker nog, het tegendeel is waar. Onlangs las ik dat het eventuele nieuwe rechtse kabinet wil dat er minimumstraffen komen voor recidivisten. Gelukkig hebben ze de oorspronkelijke wensen van Wilders geen doorgang gegeven, minimumstraffen bij iedere misdrijf. Je hoeft geen socioloog of criminoloog te zijn om te kunnen bedenken dat je daarmee criminelen kweekt.
En hier in Nederland worden moskeeën gebouwd, vele protesten er tegen. Maar ze komen er toch, wilders wilt hier wat aan doen omdat verder niemand anders naar de Nederlanders luistert, het volk wat er woont en het land heeft opgebouwd. Om maar een voorbeeldje te noemen.. allochtonen gaan tegenwoordig voor de autochtonen.
Hierbij mijn visie. Doe er mee wat je wilt.
Als eerste wil ik je vragen, wie en wat is het volk? Die 1,5 miljoen mensen die op Wilders hebben gestemd vertegenwoordigen het volk? Hoe zit het met die 8,5 miljoen stemmers op andere partijen. Vertegenwoordigen zij een andere entiteit dan het volk? Bestaat het fenomeen volk eigenlijk wel, wat wil dat volk dan allemaal wel niet? Hoe zit het met het gegeven dat ik een onderdeel ben van het volk terwijl jij dat ook ben? Hebben wij dezelfde politieke ideeën, hoe werkt dit precies? Welke vele protesten bedoel je precies, hoe verhoudt dat 'veel' zich precies? Mensen die het hardst schreeuwen? Getelde meningen van voor en tegenstanders? Hetgeen jij als veel beschouwd door selectief de geluiden die 'veel' vertegenwoordigen te zoeken?
Zou jij echt in een samenleving willen wonen waar men wel gehoor geeft aan de wensen van het ene geloof en niet aan het andere geloof? Wil jij echt gematigde moslims over één kam scheren met extremisten. Ingrepen doen die bedoeld zijn om die fundamentalisten in te dammen en daarmee het overgrote deel functionerende gematigde moslims van je af te duwen, denk je dat dit werkelijk de oplossing is voor de huidige tegenstellingen?
Nogmaals, wat wil het volk, wie zijn dit en op welke wijze wordt er niet naar hen geluisterd? Je lijkt in de veronderstelling dat het volk een eenzijdig organisme is die een eenduidige wil en duidelijke wensen heeft. Dat is het niet, dat bestaat ook niet. We leven in een samenleving met een heel scala aan meningen en ideeën over hoe de ideale maatschappij er uit zou moeten zien. Hierin 'polderen' is rationeel gezien de meest verstandige wijze van handelen, wat die roeptoeter de simpele onderlaag (onder in de zin van mentaal, de versimpeling heeft zich helaas ook uitgebreid naar de beter gestelden) ook wil wijsmaken.
De laatste tijd vraagt men zich af waarom de andere partijen geen effectief weerwoord hebben op de retoriek van Wilders. In eerste instantie dacht ook ik dat je het gros van zijn stellingen en beweringen gemakkelijk te weerleggen zijn met rationele argumenten. Dit klopt. Echter, zijn achterban is helemaal niet vatbaar voor rationele argumenten. De middelvinger opsteken is wat ze doen, tegen dat kliekje in Den Haag. Want zo werkt het in hun versimpeling van de werkelijkheid. Daarom moet Wilders gewoon gaan regeren en ons eens laten zien hoe hij de wil van het volk gaat uitvoeren (hint, dit is dus iets dat niet mogelijk is) in plaats van heel lafjes zonder verantwoording een kabinet te gedogen.
Overigens, niet geheel aansluitend op jouw post, ben ik nog steeds van mening dat dit kabinet er niet van gaat komen. Juist om die reden. Het CDA heeft niets te winnen bij deze onzinconstructie, maar dit terzijde.