Fitness Seller

'Europa verdrijft alle moslims in 2016'

Met Nederlands paspoort uiteraard niet ;) maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken:rolleyes:

Ik ben voor wilders, hij is helemaal niet zo extreem als de meeste denken. Zijn ideeën hadden al veel eerder moeten worden ingevoerd.

Ik bekijk het zo, allochtonen zijn te gast in ons land dan hoor je je te gedragen. Precies hetzelfde als je gasten in huis hebt, dan verwacht je ook niet dat je neergestoken of je portemonnee gejat word. Hij heeft 100% gelijk om criminele allochtonen, op een vliegtuig te zetten, het land uit.

De meeste allochtonen hebben een Nederlands paspoort..

Laatst bewerkt:
1. Meer blauw op straat, de pvv wilt dat de politie minder bonnen uitschrijft en meer boeven gaan vangen.

Vind je het politie apparaat al niet groot genoeg dan? Hoe liggen de verhoudingen op het moment tussen bonnen schrijven en boeven vangen, heb je hier statistische gegevens van?

De veiligheid is aantoonbaar toegenomen het afgelopen decennium. Het veiligheidsgevoel echter niet. Dit oplossen met meer blauw op straat is symptoombestrijding waarmee je niet de kern van dat onveiligheidsgevoel wegneemt. Wat die kern exact is ligt een stuk complexer en dieper dan je wellicht op het eerste gezicht vermoed, die kern leren kennen vergt wel wat meer research en een objectievere kijk op de samenleving die niet wordt aangestuurd door je onderbuik gevoel. De PVV richt zich op mensen die mentaal te lui zijn zover te kijken, dat is namelijk links geneuzel.

2.Zwaardere gevangenisstraffen

Waarom? De hoogte van onze gevangenisstraffen zijn reeds toegenomen de afgelopen jaren. Wij straffen zwaarder dan onze buren. Daarbij kan je met geen enkel onderzoek aantonen dat zwaardere straffen zorgen voor een veiligere samenleving, sterker nog, het tegendeel is waar. Onlangs las ik dat het eventuele nieuwe rechtse kabinet wil dat er minimumstraffen komen voor recidivisten. Gelukkig hebben ze de oorspronkelijke wensen van Wilders geen doorgang gegeven, minimumstraffen bij iedere misdrijf. Je hoeft geen socioloog of criminoloog te zijn om te kunnen bedenken dat je daarmee criminelen kweekt.

En hier in Nederland worden moskeeën gebouwd, vele protesten er tegen. Maar ze komen er toch, wilders wilt hier wat aan doen omdat verder niemand anders naar de Nederlanders luistert, het volk wat er woont en het land heeft opgebouwd. Om maar een voorbeeldje te noemen.. allochtonen gaan tegenwoordig voor de autochtonen.

Hierbij mijn visie. Doe er mee wat je wilt.

Als eerste wil ik je vragen, wie en wat is het volk? Die 1,5 miljoen mensen die op Wilders hebben gestemd vertegenwoordigen het volk? Hoe zit het met die 8,5 miljoen stemmers op andere partijen. Vertegenwoordigen zij een andere entiteit dan het volk? Bestaat het fenomeen volk eigenlijk wel, wat wil dat volk dan allemaal wel niet? Hoe zit het met het gegeven dat ik een onderdeel ben van het volk terwijl jij dat ook ben? Hebben wij dezelfde politieke ideeën, hoe werkt dit precies? Welke vele protesten bedoel je precies, hoe verhoudt dat 'veel' zich precies? Mensen die het hardst schreeuwen? Getelde meningen van voor en tegenstanders? Hetgeen jij als veel beschouwd door selectief de geluiden die 'veel' vertegenwoordigen te zoeken?

Zou jij echt in een samenleving willen wonen waar men wel gehoor geeft aan de wensen van het ene geloof en niet aan het andere geloof? Wil jij echt gematigde moslims over één kam scheren met extremisten. Ingrepen doen die bedoeld zijn om die fundamentalisten in te dammen en daarmee het overgrote deel functionerende gematigde moslims van je af te duwen, denk je dat dit werkelijk de oplossing is voor de huidige tegenstellingen?

Nogmaals, wat wil het volk, wie zijn dit en op welke wijze wordt er niet naar hen geluisterd? Je lijkt in de veronderstelling dat het volk een eenzijdig organisme is die een eenduidige wil en duidelijke wensen heeft. Dat is het niet, dat bestaat ook niet. We leven in een samenleving met een heel scala aan meningen en ideeën over hoe de ideale maatschappij er uit zou moeten zien. Hierin 'polderen' is rationeel gezien de meest verstandige wijze van handelen, wat die roeptoeter de simpele onderlaag (onder in de zin van mentaal, de versimpeling heeft zich helaas ook uitgebreid naar de beter gestelden) ook wil wijsmaken.

De laatste tijd vraagt men zich af waarom de andere partijen geen effectief weerwoord hebben op de retoriek van Wilders. In eerste instantie dacht ook ik dat je het gros van zijn stellingen en beweringen gemakkelijk te weerleggen zijn met rationele argumenten. Dit klopt. Echter, zijn achterban is helemaal niet vatbaar voor rationele argumenten. De middelvinger opsteken is wat ze doen, tegen dat kliekje in Den Haag. Want zo werkt het in hun versimpeling van de werkelijkheid. Daarom moet Wilders gewoon gaan regeren en ons eens laten zien hoe hij de wil van het volk gaat uitvoeren (hint, dit is dus iets dat niet mogelijk is) in plaats van heel lafjes zonder verantwoording een kabinet te gedogen.

Overigens, niet geheel aansluitend op jouw post, ben ik nog steeds van mening dat dit kabinet er niet van gaat komen. Juist om die reden. Het CDA heeft niets te winnen bij deze onzinconstructie, maar dit terzijde.

Vind je het politie apparaat al niet groot genoeg dan? Hoe liggen de verhoudingen op het moment tussen bonnen schrijven en boeven vangen, heb je hier statistische gegevens van?

De veiligheid is aantoonbaar toegenomen het afgelopen decennium. Het veiligheidsgevoel echter niet. Dit oplossen met meer blauw op straat is symptoombestrijding waarmee je niet de kern van dat onveiligheidsgevoel wegneemt. Wat die kern exact is ligt een stuk complexer en dieper dan je wellicht op het eerste gezicht vermoed, die kern leren kennen vergt wel wat meer research en een objectievere kijk op de samenleving die niet wordt aangestuurd door je onderbuik gevoel. De PVV richt zich op mensen die mentaal te lui zijn zover te kijken, dat is namelijk links geneuzel.
[Link niet meer beschikbaar]

veel nederlandse organisaties, inclusief de politie, zijn gewoon ziek.

[Link niet meer beschikbaar]

veel nederlandse organisaties, inclusief de politie, zijn gewoon ziek.

Zegt nog steeds niet veel over de verhoudingen. Daarbij vraag ik me af of meer blauw op straat hierin een effectieve oplossing kan zijn. Er wordt gesproken over een behoefte aan meer rechercheurs wat iets anders is dan wat Wilders graag ziet, meer agenten in de straten. 10.000 zelfs, in tijden dat er stevig bezuinigd moet gaan worden.

Repressie (met name opsluiten) is natuurlijk peperduur en moet je vooral niet gaan bepalen aan de hand van populistische uitspraken, maar wel op een rationele manier met relevante wetenschappelijke studies en argumenten. Daarbij natuurlijk niet uit het oog verliezen dat bestraffing ook voor slachtoffers belangrijk is, maar emoties daarbij ook weer niet de overhand mogen nemen. En nooit vergeten dat na de bestraffing er ook nog begeleiding moet zijn, anders kweek je nog grotere problemen zoals Klaaswitz zegt.

Ik vind het overigens wat gewaagd om moslims over het algemeen dom te noemen, net zoals christenen over het algemeen niet dom genoemd kunnen worden.

Ik denk dat bedoeld wordt dat in het algemeen de moslims e/o allochtonen die hier zijn van lagere komaf zijn. Het zijn veelal boeren of mensen uit dorpen die hierheen gekomen zijn of nog komen. En die hebben een vaak een veel bekrompener beeld van dingen dat mensen uit de stad en weinig tot geen opleiding. In Ankara lopen ze er moderner bij dan in Rotterdam.

Overigens vind ik dit een zeer interessant topic. Jammer dat ik er pas na 8 bladzijden in val en geef ik "mosterd na de maaltijd reacties" zoals hier boven, want dit is al eerder gezegd, maar toen was ik pas halverwege het topic met lezen.

Anyway: ik hou me er verder maar buiten...........want op rechtse meningen zit men hier niet echt te wachten, geloof ik.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat bedoeld wordt dat in het algemeen de moslims e/o allochtonen die hier zijn van lagere komaf zijn. Het zijn veelal boeren of mensen uit dorpen die hierheen gekomen zijn of nog komen. En die hebben een vaak een veel bekrompener beeld van dingen dat mensen uit de stad en weinig tot geen opleiding. In Ankara lopen ze er moderner bij dan in Rotterdam.

Daar tegenover staat :

In 1996 volgde nog 15 procent van de Turkse en Marokkaanse jongeren een hbo-opleiding. Drie jaar geleden was dat gestegen naar ongeveer 40 procent. Bij de Surinaamse jongeren steeg dit aantal van 30 procent naar 50 procent. Uitzondering zijn de Antillianen, die in deze tien jaar nauwelijks vaker naar een hbo-opleiding gingen. Bij autochtone Nederlanders steeg het percentage licht.

http://www.nrc.nl/binnenland/article2311637.ece/Allochtonen_volgen_vaker_hbo-opleiding

Nu zegt zo'n opleiding ook niet alles over de intelligentie maar het geeft wel aan dat een grote groep allochtonen de capaciteiten hebben om een hogere opleiding te volgen. Over de gehele groep liggen de cijfers natuurlijk wel een stuk lager.

Eric, ik had net mijn post bewerkt en toen las ik de jouwe pas, sorry.

Ik denk trouwens wel dat dit klopt, maar van oorsprong kwamen de mensen die hier naar toe gingen, van het platteland.
En hebben hun kinderen niet tot veel gestimuleerd. Als het nu beter gaat, is dat alleen maar aan te prijzen.
Maar ik heb dan ook gelijk zelf het idee dat met hoger opgeleide "allochtonen" (want hoe allochtoon ben je nog als je hier geboren bent ...) de criminaliteit daalt, en zijn het de "nieuwkomers" die het verstieren.

Laatst bewerkt:
Nu zegt zo'n opleiding ook niet alles over de intelligentie maar het geeft wel aan dat een grote groep allochtonen de capaciteiten hebben om een hogere opleiding te volgen. Over de gehele groep liggen de cijfers natuurlijk wel een stuk lager.

Is ook zo'n merkwaardig verschijnsel, dat men het altijd heeft over Marokkanen terwijl de Antillianen in het algemeen genomen een grotere overlast veroorzaken en minder snel lijken te integreren dan Marokkanen.

Antillianen komen niet in moskeeën dat dan weer niet. Voor mij even kort door de bocht misschien een aardig signaal dat men vooral ook zo hysterisch doet over Marokkanen vanwege hun veronderstelde geloofsovertuiging.

Bijkomende bijzonderheid is dan ook weer dat ook onder de Marokkanen de religieuze overtuiging af neemt. Vooral onder de Marokkanen die relatief gezien het meeste overlast veroorzaken..

Laat ik nou persoonlijk al helemaal geen fan zijn van Antillianen.........en die mogen van mij allemaal op het eerste vliegtuig terug na een fout, terug naar het land dat ze hierheen stuurde omdat ze daar niet te hanteren waren.
Maar goed, er zullen natuurlijk ook best veel goede en brave Antillianen zijn, zonder twijfel.

Marokkanen veroorzaken inderdaad veel overlast. Dat is een feit.
Ik kan dan ook niet begrijpen dat dit zo moeilijk aan te pakken is.
Links wilde met ze aan de thee, dat helpt dus niet.
Rechts wil ze streng aanpakken, wie weet helpt dat wel, ik geef het wel een kans!

Overigens vind ik dit een zeer interessant topic. Jammer dat ik er pas na 8 bladzijden in val en geef ik "mosterd na de maaltijd reacties" zoals hier boven, want dit is al eerder gezegd, maar toen was ik pas halverwege het topic met lezen.

Anyway: ik hou me er verder maar buiten...........want op rechtse meningen zit men hier niet echt te wachten, geloof ik.
Dat is ook mijn kritiek op het beleid in veel Europese landen. Te weinig diversifiëring, te weinig visie op de toekomst... Men haalt enorme aantallen binnen uit het Afrikaanse continent goed wetende dat er zo een te homogene immigratie ontstaat, wat net indruist tegen hun visie van 'diversiteit'.

En rechtse meningen zijn net zo welkom als linkse hier. (Of een mening als rechts of links kan beschouwd worden hangt trouwens ook weer af van waar en hoe ze gegeven wordt).

Daar tegenover staat :

http://www.nrc.nl/binnenland/article2311637.ece/Allochtonen_volgen_vaker_hbo-opleiding

aan de inholland zeker ;).

bovendien zegt het volgen niks over uitval (en voor zover ik gelezen heb ligt dat bij deze groepen stukken hoger, sowieso lopen ze relatief achter op nederlanders en zijn de genderverschillen ook vrij groot, waarbij de vrouwen het significant beter doen.)

Tuurlijk wel, de hele tijd met mensen praten die het met me eens zijn gaat ook vervelen. Ik vind alleen wel dat er een verschil is tussen een rechtse mening en een onderbuik mening, niet persoonlijk bedoeld;)

Over het algemeen zijn onderbuikmeningen zoals hij ze noemt meningen die gebaseerd zijn op emotie, de waan van de dag, zonder dat er een enigszins behoorlijk rationeel denkproces gebaseerd op werkelijke gegevens in de juiste context aan vooraf is gegaan.

Over het algemeen zijn onderbuikmeningen zoals hij ze noemt meningen die gebaseerd zijn op emotie, de waan van de dag, zonder dat er een enigszins behoorlijk rationeel denkproces gebaseerd op werkelijke gegevens in de juiste context aan vooraf is gegaan.

Nou, die zin moet ik 3 keer lezen. Jaja.

Dat probleem zie je vaker bij mensen die gecharmeerd zijn van charismatische leiders en hun populistische bewegingen.

iedereen met verstand van de werking van het menselijk brein accepteert dat onderbuikgevoelens altijd een belangrijke factor zijn bij de meningvorming.

Terug
Naar boven