- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
iedereen laat zich leiden door subjectieve waarden. politiek is subjectief. als politiek objectief zou zijn zou het overbodig zijn.De kunst is echter dit van jezelf te weten, en je er niet door te laten leiden.![]()
iedereen laat zich leiden door subjectieve waarden. politiek is subjectief. als politiek objectief zou zijn zou het overbodig zijn.
is in grote mate ook waar als je ziet hoe het menselijk brein werkt. slechts een klein deel van wat wij doen is rationeel en dan vaak rationeel op basis van subjectieve waarden.Beetje een dooddoener, alsof er geen kwalitatieve gradaties zijn aan te wijzen tussen verschillende meningen en opvattingen.
Dat probleem zie je vaker bij mensen die gecharmeerd zijn van charismatische leiders en hun populistische bewegingen.

Kloontje van hardcole NL ?Ik bekijk het zo, allochtonen zijn te gast in ons land dan hoor je je te gedragen. Precies hetzelfde als je gasten in huis hebt, dan verwacht je ook niet dat je neergestoken of je portemonnee gejat word. Hij heeft 100% gelijk om criminele allochtonen, op een vliegtuig te zetten, het land uit.
iedereen laat zich leiden door subjectieve waarden. politiek is subjectief. als politiek objectief zou zijn zou het overbodig zijn.
hoe kunnen waarden uit ratio ontstaan dan? noem bijvoorbeeld liefde of haat, onverschilligheid of acceptatie hoe ontstaat zoiets rationeel?Natuurlijk laat iedereen zich leiden door subjectieve waarden. Maar die kan je wel laten ontstaan door een beetje ratio ipv den onderbuik.
Dat probleem zie je vaker bij mensen die gecharmeerd zijn van charismatische leiders en hun populistische bewegingen.

hoe kunnen waarden uit ratio ontstaan dan? noem bijvoorbeeld liefde of haat, onverschilligheid of acceptatie hoe ontstaat zoiets rationeel?
zonder fundament geen huis.ik denk dat hij wil zeggen dat je met gevoelens rationeel kunt omgaan.
haha ik liep laatst over straat, komt er een bejaarde turkse man me tegemoet gelopen. Al langslopend zegt hij: 'Hollander', dus ik in wtf mode: 'Turk!'. Werd ie me toch een partij kwaad :s
Maarja anyway. Ik heb persoonlijk weinig last van moslims in Nederland. Al vind ik het 'stoere' gedrag van marokkaanse jongeren soms wel erg irritant. Voorbeeld: Zit je lekker rustig in de trein, komen er opeens een stel van die figuren de trein in met hun mobieltjes op luidspreker. Waardoor je dus de hele reis moet meegenieten van hun irritante arabische lovesongs.
Verder vind ik het wel een klein beetje bedreigend dat de moslimpopulatie in Nederland zo snel groeit ten opzichte van de Nederlandse bevolking.
Kortom: Ik vind alles best, zolang ze me geen geld kosten en ik geen last van ze heb.
Dan had je 'Hollander' moeten terugroepen, dan was hij pas helemaal de kluts kwijt geweest.

haha ik liep laatst over straat, komt er een bejaarde turkse man me tegemoet gelopen. Al langslopend zegt hij: 'Hollander', dus ik in wtf mode: 'Turk!'. Werd ie me toch een partij kwaad :s
Maarja anyway. Ik heb persoonlijk weinig last van moslims in Nederland. Al vind ik het 'stoere' gedrag van marokkaanse jongeren soms wel erg irritant. Voorbeeld: Zit je lekker rustig in de trein, komen er opeens een stel van die figuren de trein in met hun mobieltjes op luidspreker. Waardoor je dus de hele reis moet meegenieten van hun irritante arabische lovesongs.
Verder vind ik het wel een klein beetje bedreigend dat de moslimpopulatie in Nederland zo snel groeit ten opzichte van de Nederlandse bevolking.
Kortom: Ik vind alles best, zolang ze me geen geld kosten en ik geen last van ze heb.

ik denk dat hij wil zeggen dat je met gevoelens rationeel kunt omgaan.