XXL Nutrition

Europese Asielcrisis

She was only 8 year old, but it is legal under sharia law in Yemen... does anyone see anything wrong with this?
This girl bled to death after being raped by her husband.

demonstranten tegen vluchtelingen in calais worden hard aangepakt,waarom treedt men zo niet op tegen de vluchtelingen...

en dit kan allemaal zomaar,europa moet gewoon in en positief daglicht worden gesteld...En alles maar verzwijgen en voorliegen tegen het volk

Duitse ex-mediabaas geeft live toe dat de media gecontroleerd worden

Tijdens een radio-evenement in Berlijn vorige week, heeft de gepensioneerde baas van de ZDF, Dr. Wolfgang Herles, live op de radio een boekje open gedaan over hoe de Duitse media gecontroleerd worden door de overheid. Hij gaf tijdens de live-uitzending onder andere toe dat de Duitse overheid bepaalt waar wel, en niet over geschreven mag worden. Dr. Herles noemde het een ‘schandaal’ tijdens de discussie over media en de vrijheid van de pers, en vindt dat de media volledig onafhankelijk zouden moeten zijn. Wij vragen ons af wanneer er in de Nederlandse mediawereld iemand op gaat staan.

http://destillewaarheid.nl/2016/02/...t-live-toe-dat-de-media-gecontroleerd-worden/

Laatst bewerkt:
Carnaval lijkt wel mee te vallen though

Turks-Syrische grens
De Europese Unie vraagt intussen met aandrang aan Turkije om de tienduizenden vluchtelingen die vastzitten aan de Turks-Syrische grens binnen te laten in het land, zo meldt de BBC vandaag. De vluchtelingen verblijven momenteel in kampen aan de Syrische kant van de grens. Turkije heeft een morele, zelfs een wettelijke, plicht om bescherming te bieden, aldus de Europese minister van Buitenlandse Zaken Federica Mogherini. Ze voegt toe dat de EU Turkije financieel steunt, om zeker te zijn dat het land "voldoende midden en instrumenten heeft om mensen die asiel zoeken te beschermen en op te vangen".

De EU en Turkije sloten in november een deal, waardoor Turkije 3 miljard euro krijgt om de vluchtelingen op de Turkse bodem opvang te bieden.

Sehr goet v eu.

Sommige westerse landen vallen isis aan in syrie. Belgie nog niet, maar is van plan (moet eerst nog goedgekeurd worden)
In die zin zijn sommige westerlanden weldegelijk gedeeltelijk verantwoordelijk voor de vluchtelingenstroom en lijkt het me gepast om een deel van de vluchtelingenstroom op te vangen.

De conventie van geneve verplicht trouwens om vluchtelingen op te vangen als ze asiel aanvragen.

http://www.demorgen.be/binnenland/francken-klaar-zijn-voor-nieuwe-stroom-vluchtelingen-bec13edd/

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.008
Brotoscience die belang hecht aan de Conventie(s) van Genève? Ik sluit niet uit dat de blinden morgen terug kunnen zien, en de lammen wandelen.

Brotoscience die belang hecht aan de Conventie(s) van Genève? Ik sluit niet uit dat de blinden morgen terug kunnen zien, en de lammen wandelen.

Ik schijt op conventie van geneve.

Maar belgie heeft het ondertejend en dus moeten ze eraan houden.
Als je het niet ondertekent hebt, dan hoef je je niet eraan te houden.

http://www.demorgen.be/buitenland/turkije-zegt-syriers-bij-de-grens-door-te-laten-b949a2d6/

2,5 miljoen vluchteling in turkije. Als regionale opvang kan dat tellen.

Is turkije verantwoordelijk dan water gebeurt in syrie? Moeten zij alle syriers opvangen?
Beter zou turkije die mannen een vliegtuig ticket geven richting west eu, dat andere landen de lasten ook maar dragen.

Zoveel mogelijk vluchtelingen willen opvangen.
Niets aan de rekrutering van IS doen.
Niet tegen IS vechten.

Logic.

Sommige westerse landen vallen isis aan in syrie. Belgie nog niet, maar is van plan (moet eerst nog goedgekeurd worden)
In die zin zijn sommige westerlanden weldegelijk gedeeltelijk verantwoordelijk voor de vluchtelingenstroom en lijkt het me gepast om een deel van de vluchtelingenstroom op te vangen.

De conventie van geneve verplicht trouwens om vluchtelingen op te vangen als ze asiel aanvragen.

http://www.demorgen.be/binnenland/francken-klaar-zijn-voor-nieuwe-stroom-vluchtelingen-bec13edd/
En hoeveel van de westerse asielzoekers komen er ook alweer daadwerkelijk uit syrie? Hoeveel van de legitieme vluchtelingen zullen weer terug willen gaan als de situatie daar geneutraliseerd is? Waarom zijn die niet in de regio gebleven? Waarom moeten er meer hierheen als de opvang in het westen al niet adequaat is? Waarom moeten zovelen er hier een bende van maken zonder consequenties?

http://www.demorgen.be/buitenland/turkije-zegt-syriers-bij-de-grens-door-te-laten-b949a2d6/

2,5 miljoen vluchteling in turkije. Als regionale opvang kan dat tellen.

Is turkije verantwoordelijk dan water gebeurt in syrie? Moeten zij alle syriers opvangen?
Beter zou turkije die mannen een vliegtuig ticket geven richting west eu, dat andere landen de lasten ook maar dragen.
Denk dat dat wel meer legitieme vluchtelingen zijn, voor wie het ook gewoon beter is om in de regio te blijven.

Laatst bewerkt:
En hoeveel van de westerse asielzoekers komen er ook alweer daadwerkelijk uit syrie? Hoeveel van de legitieme vluchtelingen zullen weer terug willen gaan als de situatie daar geneutraliseerd is? Waarom zijn die niet in de regio gebleven? Waarom moeten er meer hierheen als de opvang in het westen al niet adequaat is? Waarom moeten zovelen er hier een bende van maken zonder consequenties?

Da artikel gaat over vluchtelingen aan het turks syrisch grens, dus dat zijn allemaal syriers.

Er vluchten wel meer man banuit allepo, niet iedereen gaat naar turkije. 35.000 is eigenlijk een subverzameling v syriers.
Waarom ze niet elders gaan weet ik ook niet, kheb het hen nog niet kunnen vragen. Ze zullen wel hun redenen hebben.

En waarom zijn bananen krom? En waaromzijn er zoveel domme kloten op dbb?
Waarom waarom

Zoals ik zei zouden dat inderdaad legitieme vluchtelingen moeten zijn. Dat die en nog veel meer tuig met hen naar het westen moeten vind ik krom. Hoe hebben zij die dat besluiten daar nou echt baat bij?

Chaos bij Turkse grens na Syrisch offensief
De 35.000 Syriërs die vrijdag en dit weekend van Aleppo naar de Turkse grens trokken, mogen voorlopig het land niet binnen. Assad voert intussen, samen met Rusland en Iran, de strijd op.

Een groot offensief van het Syrische regime dreef eind vorige week de duizenden Syriërs weg uit Aleppo, ooit de grootste stad van Syrië. Ze staan nu bij de grens van Turkije, maar mogen voorlopig het land niet binnen. Ondanks druk van Europa. Turkije huisvest al 2,5 miljoen Syrische vluchtelingen, dat is veel meer dan alle Europese landen samen.

Hulporganisaties voorzien de vluchtelingen wel met tenten en voedsel. Ankara houdt de deur ook op een kier. President Erdogan gaf dit weekend aan de grens te openen 'indien dat nodig zou zijn'. Hij heeft later vandaag een ontmoeting met de Duitse Bondskanselier Merkel, die hem in Turkije bezoekt.

1&width=480&imageType=JPEG&ts=1454918095000.jpg

© De Tijd
De nieuwe stroom vluchtelingen is het gevolg van een grootschalig offensief in Syrië. Als gevolg daarvan lijkt hetmachtsevenwicht in het land weer te kantelen. Het leger van president Assad kreeg weer de bovenhand, nadat het de strijd bijna moest opgeven in de zomer van vorig jaar. Met de hulp van de Russen, en Iran, heeft Assad het tijd kunnen keren.

Of dat goed nieuws is voor de inwoners van Syrië, valt sterk te betwijfelen. Het einde van de oorlog is hoe dan ook nog niet in zicht, en terreurgroep Islamitische Staat staat nog steeds sterk in het oosten van Syrië. De kans is zelfs groot dat rebellengroepen die worden versplinterd door het huidige offensief, zich bij die terreurgroep zullen aansluiten.

Ook vredesgesprekken in Zwitserland die tot vrede moesten leiden, liggen stil als gevolg van de nieuwe gevechten. Vorige week woensdag gingen de partijen uiteen, nadat ze amper twee dagen hadden vergaderd. De Syrische oppositie zei niet te kunnen spreken over vrede te midden van het huidige offensief.

Update

en de Turken lachen zich kapot .....

Ondertussen in Limburg: Al 76 gezinnen dakloos

In Limburg leven er 76 gezinnen die dakloos zijn en niet terecht kunnen bij noodopvang. Dit maakte Maatschappelijke Opvang Moveoo afgelopen zaterdag bekend. Voor deze gezinnen is er geen plaats meer in een noodopvang en ze zijn dus gedwongen om onderdak te zoeken bij vrienden, familie of kennis.

Het gaat hier om gezinnen die door de crisis en financiële problemen hun huis zijn kwijt geraakt. De maatschappelijke noodopvang die voor deze gezinnen is geregeld door de Nederlandse regering kan deze mensen geen hulp bieden. Het gevolg is dat deze gezinnen dus zelf moeten zorgen voor opvang. En het is dan ook nog te hopen dat je daadwerkelijk familie en vrienden klaar hebt staan die je onderdak willen, of in de meeste gevallen, kunnen bieden. Lukt dit niet dan krijg je ook nog te maken met Jeugdzorg, want je kunt dan niet in de eerste basisbehoeftes voor je kind voorzien.

Vaak is het ook al een probleem als je zelf een dakloos gezin hulp wilt bieden. Heb je een huurwoning, uitkering of toeslagen, dan kun je zelf diep in de problemen raken. Want ondanks dat de regering zo graag promoveert dat we allemaal elkaar een steuntje in de rug moeten geven, is de regering ook de eerste die klaar staat om je hier hard voor af te straffen.

Meld je niet dat je nieuwe tijdelijke bewoners in je huis hebt, dan riskeer je een fikse boete op je uitkering of toeslagen. Meld je het wel, dan zit de kans er dik in dat je gekort wordt. Ik vraag me dan ook af hoe de burgers elkaar zo nog moeten helpen.

De psychische problemen die een uithuiszetting met zich meebrengen worden vaak onderschat. Vooral als je als gezin op straat wordt gezet. Het gevoel dat je hebt als falende ouder naar je kinderen toe is vreselijk. Buiten dat je moet zorgen dat er een oplossing komt voor je schuldenproblematiek, een dak boven je hoofd moet regelen en moet zorgen voor een stabiele langdurige oplossing, moet je ook nog je eigen emoties en gevoel in bedwang houden.

De 76 gezinnen zijn dus ouders met kinderen, dan hebben we het nog niet over de gezinnen die wel in de noodopvang terecht komen. Een schrikbarend aantal en dit is alleen nog voor de provincie Limburg.

Ik vraag me dan ook af wanneer het in Den Haag eindelijk doordringt dat er een verandering nodig is in de aanpak van schuldenproblematiek. Hoe gaan de hoge meneren en mevrouwen in Den Haag er voor zorgen dat er ook voor deze 76 gezinnen een oplossing komt en nog beter, voorkomen dat mensen zo diep in de problemen raken?

Hieronder nog een filmpje van een wijkagent, niet uit Limburg, maar het toont wel aan dat ook zij niet ongeroerd blijven bij een uithuiszetting.

[Link niet meer beschikbaar]

moeder:spijt van verwelkomen vluchtelingen

De moeder van het vorige week door een Irakese vluchteling verkrachte jongetje heeft spijt van de opvoeding die ze haar kinderen meegeeft. Ze heeft haar kinderen namelijk bijgebracht dat vluchtelingen welkom zijn.

In Wenen werd zaterdag bekend gemaakt dat in het zwembad Theresienbad een tienjarig jongetje in december is verkracht door een Irakese vluchteling. Dat jongetje is een zoontje van een vluchteling uit Servië die in de jaren 90 naar Oostenrijk zijn gevlucht. Om die reden heeft de moeder ook altijd geroepen dat vluchtelingen welkom zijn, weet de Daily Mail. Daar is ze nu op teruggekomen.

Ze noemt zichzelf geen racist: "Ik heb zelf jarenlang in de vluchtelingenopvang gezeten en kon met alle rassen wel goed overweg. Dat is nu anders." De vrouw is duidelijk over wat er met de dader moet gebeuren. "Ik wil niet dat deze man nu wordt uitgezet, ik wil dat hij de gevangenis in gaat, want ik heb gehoord wat ze doen met kindermisbruikers in de gevangenis. Daar kan hij ondervinden wat hij met mijn zoontje heeft gedaan. Pas als ze met hem klaar zijn, dan pas moeten ze hem uitzetten."

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2016/02/moeder_spijt_van_verwelkomen_v.html

Ondertussen in Limburg: Al 76 gezinnen dakloos

In Limburg leven er 76 gezinnen die dakloos zijn en niet terecht kunnen bij noodopvang. Dit maakte Maatschappelijke Opvang Moveoo afgelopen zaterdag bekend. Voor deze gezinnen is er geen plaats meer in een noodopvang en ze zijn dus gedwongen om onderdak te zoeken bij vrienden, familie of kennis.

Het gaat hier om gezinnen die door de crisis en financiële problemen hun huis zijn kwijt geraakt. De maatschappelijke noodopvang die voor deze gezinnen is geregeld door de Nederlandse regering kan deze mensen geen hulp bieden. Het gevolg is dat deze gezinnen dus zelf moeten zorgen voor opvang. En het is dan ook nog te hopen dat je daadwerkelijk familie en vrienden klaar hebt staan die je onderdak willen, of in de meeste gevallen, kunnen bieden. Lukt dit niet dan krijg je ook nog te maken met Jeugdzorg, want je kunt dan niet in de eerste basisbehoeftes voor je kind voorzien.

Vaak is het ook al een probleem als je zelf een dakloos gezin hulp wilt bieden. Heb je een huurwoning, uitkering of toeslagen, dan kun je zelf diep in de problemen raken. Want ondanks dat de regering zo graag promoveert dat we allemaal elkaar een steuntje in de rug moeten geven, is de regering ook de eerste die klaar staat om je hier hard voor af te straffen.

Meld je niet dat je nieuwe tijdelijke bewoners in je huis hebt, dan riskeer je een fikse boete op je uitkering of toeslagen. Meld je het wel, dan zit de kans er dik in dat je gekort wordt. Ik vraag me dan ook af hoe de burgers elkaar zo nog moeten helpen.

De psychische problemen die een uithuiszetting met zich meebrengen worden vaak onderschat. Vooral als je als gezin op straat wordt gezet. Het gevoel dat je hebt als falende ouder naar je kinderen toe is vreselijk. Buiten dat je moet zorgen dat er een oplossing komt voor je schuldenproblematiek, een dak boven je hoofd moet regelen en moet zorgen voor een stabiele langdurige oplossing, moet je ook nog je eigen emoties en gevoel in bedwang houden.

De 76 gezinnen zijn dus ouders met kinderen, dan hebben we het nog niet over de gezinnen die wel in de noodopvang terecht komen. Een schrikbarend aantal en dit is alleen nog voor de provincie Limburg.

Ik vraag me dan ook af wanneer het in Den Haag eindelijk doordringt dat er een verandering nodig is in de aanpak van schuldenproblematiek. Hoe gaan de hoge meneren en mevrouwen in Den Haag er voor zorgen dat er ook voor deze 76 gezinnen een oplossing komt en nog beter, voorkomen dat mensen zo diep in de problemen raken?

Hieronder nog een filmpje van een wijkagent, niet uit Limburg, maar het toont wel aan dat ook zij niet ongeroerd blijven bij een uithuiszetting.

[Link niet meer beschikbaar]

Hadden ze maar werk moeten zoeken die vieze armoedzaaiers maar ze staan liever de hele dag in de rij bij de aldi om bier en sjek de halen van hun uitkering. Dit soort volk moeten ze gelijk het land uit schoppen.

Terug
Naar boven