XXL Nutrition

Europese Asielcrisis

Snap niet dat ze Marokko niet onder druk zetten. Wat hebben die lui Europa te bieden? Helemaal niks.

je hebt 100% gelijk , het enigste wat dit soort landen oplevert is ellende,

gewoon een algehele boycot en na een paar weken piepen ze wel anders,

maar nee hoor ,we doen het weer op zijn Nederlands

er gaat weer een grote zak geld naartoe om deze deal te bekrachtigen :headbang:

[Link niet meer beschikbaar] ·
Universiteit van Amsterdam / Oudemanhuispoort
Het zal weer wat worden in Marokko.....Hepie & Hepie gaan daar een optreden verzorgen in het kader van de verkiezingen.
Ze zullen daar worden ontvangen door de 'onder-onder-onder minister voor relaties met onbelangrijke niet meetellende landen'. Deze zal Hepie & Hepie in goed arabisch mededelen, dat hij voor veel geld, heel veel geld wel iets kan betekenen voor die vlek op de kaart, die net boven Belgie ligt.
Hepie & Hepie zullen juichend terugkeren in Nederland met de mededeling, dat zij die bewoner van het Rifgebergte de oren hebben gewassen en dat deze al buigend zijn excuses heeft aangeboden.
Wat gebeurt er daarna? Nou gewoon niets....Hepie & Hepie komen niet meer terug na de verkiezingen en de kansloze asielzoekers uit Marokko gaan ook niet terug.....maar komen doen ze nog wel.....massaal.....
Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 1 uur · Bewerkt

Dickie is flink actief op die site. Ben het meestal met onze ouwe wiettelert wel eens :)

Change! Hope! :rolleyes:

Snap niet dat ze Marokko niet onder druk zetten. Wat hebben die lui Europa te bieden? Helemaal niks.

Komt omdat de huidige beleidsbepalers in Europa nog de oude mentaliteit hanteren van 'humaan en menswaardig' (oude politiek) terwijl de andere kant dat totaal niet heeft.

Dat die humaniteit en menswaardig ook zijn grenzen kent wanneer het een negatieve invloed heeft op het eigen land beseffen veel politici niet mensen (bijvoorbeeld Marokko) die het hard spelen moet je hard aanpakken dat is de taal die ze kennen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.608
Vele vrouwen zijn bang in Duitsland

De cijfers liegen er niet om. Uit een enquête van de Duitse krant Bild blijkt dat vrouwen zich in Duitsland minder veilig voelen dan vroeger. Hebben de gebeurtenissen van de afgelopen maanden het leven van vrouwen veranderd en hun vrijheid ingeperkt? Enkele Duitse vrouwen getuigen.

Zo vindt 58 procent van de vrouwen dat de publieke ruimtes onveiliger geworden zijn terwijl 31 procent niet echt een verschil merkt met vroeger en 10 procent zegt dat het vandaag veiliger is dan vroeger.

Ondertussen geeft 16 procent van de vrouwen toe pepperspray bij zich te dragen. In de leeftijdscategorie van vrouwen onder de dertig jaar gaat het zelfs om 32 procent. Zowat de helft van de bevraagde vrouwen denkt erover na om pepperspray aan te schaffen. 48 procent van de deelneemsters aan de enquête geeft aan bepaalde wijken in hun thuisstad te mijden wanneer het donker is.

Het Duitse magazine Focus heeft naar aanleiding van de Bild-enquête een online bevraging gehouden onder haar vrouwelijke lezers. Zo wilde het blad weten hoe veilig Duitse vrouwen zich nog voelen. De reacties spreken boekdelen.

Isabella D.: "De situatie voor mij als vrouw is de afgelopen twee jaar veranderd. De angst voor een aanranding is sterk toegenomen. Vroeger hingen er ook migranten rond in de stationsbuurt maar dan bleef het bij wat naroepen. Maar nu worden duidelijk grenzen overschreden."

"De gedachte dat de staat dergelijke lui op vrije voeten laat lopen, vind ik verschrikkelijk. Het gerecht staat in het geval van een aanranding niet achter het slachtoffer. Ik bezit meerdere peppersprays. Ik kan alleen maar mezelf verdedigen."

Sabine: "Ik ben 23 jaar oud en woon in Berlijn. Daar zijn ondertussen hele gebieden ontstaan waar ik op bepaalde tijdstippen niet meer kom. Mijn vriend pikt me steeds met de auto op. Zelf heb ik altijd pepperspray bij. Om me te verdedigen heb ik ook een mes op zak. Wanneer ik uitga en weet dat ik alleen naar huis moet, kleed ik me niet uitdagend."

"Ik voel me niet meer veilig en voor mijn vrienden geldt hetzelfde. Politici zwijgen dit thema dood. Dat heeft niets met vluchtelingen te maken. Er zijn vele buurten waar mensen zonder enig perspectief wonen. Zo ontstaat er frustratie en criminaliteit."

Anne K.: "Bij daglicht voel ik me over het algemeen relatief veilig, ook in bijvoorbeeld stationsbuurten. Wanneer het donker is, gaat mijn veiligheidsgevoel steil bergaf. Sinds de gebeurtenissen in Keulen, mijd ik in het donker openbare plaatsen. Vaak heb ik angst."

"Ik ben nog maar 17 en ben in het donker op de fiets aangewezen. Ik verstop mijn blonde haren dan onder een muts, zo voel ik me iets veiliger. Slechte ervaringen heb ik alleen nog maar met Duitse mannen gehad. Ik ben niet bereid om ook bij daglicht mijn vrijheid te laten inperken. 100 procent veiligheid zal er nooit zijn: noch voor vrouwen, noch voor mannen."

Melanie D.: "Sinds de gebeurtenissen in Keulen is er voor mij veel veranderd. Ik ben 44 jaar oud en ben altijd al waakzaam geweest, ook als jong meisje. Als twintiger leefde ik in Berlijn en nam 's nachts de metro. Dat zou ik vandaag niet meer durven. Nu woon ik in Noordrijn-Westfalen. Het straatbeeld is hier danig veranderd. Ik wissel van straatkant wanneer ik een groepje mannen van vreemde origine tegenkom. Het ergert me. Duitsland is mijn heimat, hier zou ik me veilig moeten voelen."

Martina K.: "Ik ben woedend dat vrouwelijke slachtoffers steeds meer in de steek gelaten worden. Wanneer het donker is, rijd ik niet meer alleen met de fiets. Ik heb ook mijn bedenkingen om in de zomer alleen in de tuin van het museum van onze stad te gaan werken zoals ik vroeger deed."

"Ik dacht dat ik geen gevaar liep gezien mijn ouderdom. Maar wanneer je de kranten erop naslaat, dan lees je dat ook vrouwen van zestig jaar en ouder worden aangevallen. Het wordt tijd dat men eindelijk iets voor ons, de vrouwen, doet. En dat het belang van de slachtoffers boven het belang van de daders wordt gesteld. Vrouwen moeten zich weer thuis kunnen voelen in hun land. Op dit moment is dit mijn Duitsland niet meer en dat maakt me van streek."

Kerstin T.: "Reeds lang voel ik me als vrouw niet meer veilig. Overal vinden er seksuele delicten en overvallen plaats. Ik vermijd om 's nachts alleen op stap te zijn. Ik heb altijd pepperspray bij."

Ute S.: "Nee, ik heb geen aanpassingen aan mijn leven gedaan. Hoe ik me kleed en hoe ik me gedraag, is hetzelfde gebleven. Ik heb geen angst om alleen in het donker erop uit te trekken. Ik gebruik het openbaar vervoer, ook 's avonds. Ik heb me niet 'bewapend'."

"Wanneer mannen me tegemoet lopen, wissel ik niet van straatkant en ben dat ook in de toekomst niet van plan."

Anne R.: "Overdag voel ik me veilig, 's avonds niet. Maar dat is niks nieuws onder de zon voor vrouwen. Dat heeft niets met de gebeurtenissen in Keulen te maken en ook niet met vluchtelingen. Hier in Dortmund gebeuren aanrandingen van vrouwen door mannen van elke huidskleur."

Eduvigis D.: "Hoe ik me gedraag in publieke ruimtes, is drastisch veranderd. Ik ga niet meer naar het zwembad, wandel 's avonds niet meer in parken en ik mijd stationsbuurten. 's Avonds draag ik geen korte rokken meer."

"Ik heb een dochter en wil dat ze later een zelfverdedigingscursus volgt en steeds pepperspray meeneemt wanneer ze alleen onderweg is."

Otto draait zich om in zijn graf.

Ik ken nog een Duitser die dat doet.

• #2.610
Wat zou Adenauer nou denken? "Had ik nu toch maar die Turkse gastarbeiders niet binnengelaten destijds."? :o

Laatst bewerkt:
-

Laatst bewerkt:
  • #2.612
Vlad de Spietser?

Dat moeten nogal leuke tijden geweest zijn. :hahaha:

Das Asylrecht sei missbraucht worden, so Steinbach: „Ein erheblicher Teil der Menschen, die kamen, sind keine Flüchtlinge im Sinne der Genfer Flüchtlingskonvention.“

Die Folgen für Deutschland seien dramatisch, warnt Steinbach: „Mit den Migranten kamen nicht nur Schutzsuchende ins Land, sondern, wie viele von Anbeginn an gewarnt haben, auch Terroristen. Unsere Sicherheitslage hat sich seit der Grenzöffnung signifikant verschlechtert.“

hehe ze beginnen wakker te worden in Germaina :haha:

Das Asylrecht sei missbraucht worden, so Steinbach: „Ein erheblicher Teil der Menschen, die kamen, sind keine Flüchtlinge im Sinne der Genfer Flüchtlingskonvention.“

Die Folgen für Deutschland seien dramatisch, warnt Steinbach: „Mit den Migranten kamen nicht nur Schutzsuchende ins Land, sondern, wie viele von Anbeginn an gewarnt haben, auch Terroristen. Unsere Sicherheitslage hat sich seit der Grenzöffnung signifikant verschlechtert.“

hehe ze beginnen wakker te worden in Germaina :haha:
Toch vreemd dat ze dat nu pas inzien.

Dit was al te voorspellen van voor het begon.

Heilbronn – Niemand weiß, wie er wirklich heißt und wo er geboren wurde. Freitag saß er auf der Anklagebank des Heilbronner Landgerichts. Wegen Mordverdachts. Abubaker C. (vermutlich 27) soll Rentnerin Maria M. (70) getötet haben, weil sie ungläubig sei.

Laut Staatsanwältin drang der Asylbewerber ins Haus der Rentnerin ein. Dann soll er sie mit einem Telefonkabel erdrosselt haben. Schließlich soll er das Gesicht seines Opfers mit einer Eisenstange zertrümmert haben, mit Bargeld und Schmuck geflohen sein.

Als die Polizei eintraf, waren die Wände mit arabischen Schriftzeichen vollgesudelt. Dazu der Text „It‘s payback time“ („Zeit, zurückzuzahlen“).

Die Erklärung der Staatsanwältin: „Der Angeklagte wollte einen aus seiner Sicht ungläubigen Menschen töten.“ Sie erachtet die Schuld des Pakistani als besonders schwer, will Abubaker C. für mindestens 20 Jahre in Haft stecken.

Der Angeklagte hinterließ zahlreiche DNA-Spuren am Tatort, streitet aber alles ab. Urteil im Februar.

• #2.618
2 op de 3 Belgen vindt dat migratie uit moslimlanden moet stoppen
Ruim 2 op de 3 Belgen (64 procent) vindt dat er een einde moet komen aan migratie uit landen waar vooral moslims wonen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse denktank Chatham House bij 10.000 mensen in 10 Europese landen. De peiling werd uitgevoerd voor de Amerikaanse president Donald Trump zijn moslimban bekendmaakte. "Onze resultaten zijn opvallend en ontnuchterend", meldt de denktank in een persbericht. Zo goed als in elk bevraagd land gaat een meerderheid akkoord met de stelling, en bijna overal volgt 20 procent of minder de stelling niet.

In heel Europa gaat gemiddeld 55 procent akkoord met de stelling, 25 procent is noch akkoord noch niet akkoord en 20 procent niet akkoord. Enkel in Groot-Brittannië (47 procent) en Spanje (41 procent) is geen meerderheid te vinden voor de stelling. Het hoogste percentage wordt in Polen opgetekend, met 71 procent. Ook in Hongarije kan, net als in België, 64 procent zich in deze stelling bevinden. Ons land moet daarin enkel nog Oostenrijk (65 procent) laten voorgaan.

Uit de peiling van Chatham House blijkt verder nog dat vooral onder de gepensioneerden het verzet tegen meer moslimmigranten groot is. Onder Europeanen jonger dan 30 gaat 44 procent akkoord met de stelling, 27 procent is niet akkoord. Een andere voorspelbare breuklijn is het opleidingsniveau: bij wie enkel een middelbaar diploma heeft, is 59 procent te vinden voor een moslimban, terwijl dat bij mensen met een universitair diploma 49 procent is.

Chatham House wijst er ook op dat uit studies blijkt dat het percentage moslims in een land altijd ernstig overschat wordt. Een onderzoek van vorig jaar van Ipsos Mori maakte duidelijk dat de Fransen het aandeel moslims vier maal hoger inschatten dan het werkelijke aandeel, en drie keer hoger in Groot-Brittannië. In dat onderzoek werd in België het aantal moslims op 23 procent geschat. Het werkelijke percentage is 7 procent.

Terug
Naar boven