- Waardering
- 21.437
Wir schaffen das!
Criminele asieljongeren teisteren Berlijn | ThePostOnline
Criminele asieljongeren teisteren Berlijn | ThePostOnline
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Drie asielzoekers die bij het Gerecht van de EU het akkoord aanvochten dat de EU en Turkije in maart vorig jaar sloten om de migratiecrisis aan te pakken, vangen bot. Het Gerecht van de EU heeft zich onbevoegd verklaard, omdat het akkoord niet is vastgesteld door een van de instellingen van de EU.
Op 18 maart vorig jaar sloten de Europese staats- en regeringsleiders een akkoord met Turkije. Alle nieuwe irreguliere migranten die vanuit Turkije naar de Griekse eilanden oversteken, worden naar Turkije teruggestuurd. Migranten die op de Griekse eilanden aankomen, worden geregistreerd en asielaanvragen worden door de Griekse overheid verwerkt. Migranten die geen asiel aanvragen of wiens aanvraag ongegrond of onontvankelijk wordt bevonden, worden naar Turkije teruggestuurd.
Twee Pakistaanse staatsburgers en een Afghaanse staatsburger waren vanuit Turkije naar Griekenland gegaan en hadden daar een asielaanvraag ingediend, omdat ze naar eigen zeggen het risico lopen om ingeval van terugkeer naar hun landen van herkomst te worden vervolgd. Omdat ze op basis van het akkoord naar Turkije konden worden teruggestuurd, vochten ze de wettigheid van het akkoord aan.
Maar het Gerecht van de EU verklaarde zich nu onbevoegd. Geen van de instellingen van de EU heeft immers een akkoord met Turkije gesloten over de migratiecrisis. Het zijn de staatshoofden en regeringsleiders die, niet in hun hoedanigheid van lid van de Europese Raad, besloten hebben om met hun Turkse collega over te gaan tot de vaststelling van een "verklaring EU-Turkije", oordeelde het Gerecht.
"Ze doen hun behoefte op mijn vloer, slapen in mijn bed en beschadigen de boten. De situatie is echt onhoudbaar geworden. Vroeger kwam ik hier vier dagen per week slapen, nu zet ik er bijna geen voet meer binnen. Ik voel me niet veilig en het ergste van al: er valt niks tegen te beginnen. Mijn werf is een gratis hotel voor illegalen geworden."
Schepenbouwer en hartpatiënt Albert Reeuws (70) uit Marke moet noodgedwongen de activiteiten op zijn scheepswerf in Zeebrugge stopzetten. Illegalen bezetten consequent zijn eigendom en vernielen zijn privé-gedeelte. De illegalen zelf lijken zich van de hele situatie weinig aan te trekken. "Sleeping, sleeping. Thank you", klinkt het uit hun mond.
Een uitzichtloze situatie, noemt Reeuws het zelf. Na 18 jaar dreigt de gepensioneerde man zijn activiteiten op zijn scheepswerf langs de Werfkaai in Zeebrugge definitief te moeten stopzetten. Niet omdat hij het zelf wil, wel omdat Albert er bijna toe gedwongen wordt. Sinds enkele maanden wordt hij steevast geconfronteerd met vluchtelingen die zijn eigendom van 4.500 m² inpalmen. "In totaal heb ik er zeker al 50 uit mijn living moeten halen."
Ook vanmiddag was het opnieuw prijs. Albert probeert zijn gebarricadeerde deur te openen en staat plots -in zijn eigen living- oog in oog met een groep illegalen. "Sleeping, sleeping. Thank you", zeggen ze droog. Albert kijkt machteloos toe en belt voor de zoveelste keer de politie. Zonder resultaat. Bij aankomst zijn de illegalen gaan vliegen.
"Het is onhoudbaar. Ze slapen zelfs in mijn bed en doen hun behoefte op mijn vloer. Dit moet stoppen", zucht Albert. Bij de politie staan ze machteloos. Wettelijk gezien blijven ze beperkt tot het vragen aan de illegalen om het land te verlaten in samenspraak met de Dienst Vreemdelingenzaken.

"Ze doen hun behoefte op mijn vloer, slapen in mijn bed en beschadigen de boten"

Get some!
Ik denk niet dat we willen zien wat zo'n kaliber met het menselijke lichaam doet.
![]()

UNHCR-cijfers Italië: 181.436 bootimmigranten, slechts 3 procent kreeg asielstatus | ThePostOnlineDe Daily Mail bericht op basis van cijfers (PDF) van de VN vluchtelingenorganisatie UNHCR dat van de boot’vluchtelingen’ die Italië binnen kwamen, er maar krap 3 % een asielstatus kregen. 90 duizend mensen die in Italië arriveerden, deden geen aanvraag tot asiel maar verdwenen meteen in de illegaliteit. 92 duizend deden wel een aanvraag, daarvan werden er 54 duizend onvoorwaardelijk afgewezen.