Elk weekend zijn er gevechten in de kroegen en op straat, maar als er een vechtpartij in een azc is, dan is iedereen er gelijk bij met dat ze het land uit moeten en gelukzoekers zijn.
Wat zijn veel Nederlanders toch kortzichtig.
Gelukkig niet allemaal:
http://www.ad.nl/ad/nl/36281/Vlucht...sen-beschikbaar-voor-hulp-vluchtelingen.dhtml
Kwam dit stuk ergens tegen.. slaat precies op mensen met jouw denkwijze..
Weet je wat het is? Je kan hier nog 5000 artikelen over plaatsen, sterker ... al zou je per dág 5000 artikelen hierover plaatsen, dan nóg worden al deze artikelen weggezet als:
- stemmingmakerij
- typisch xenofoob geluid
- het ligt aan ‘waar je je informatie vandaan haalt’ (rechts geluid) maar als je vervolgens artikelen laat zien uit links georiënteerde kranten (bv) dan is het weer een verslaggever die het niet snapt
- bangmakerij
- uit hun verband gerukte beelden
- suggestieve beelden
- zijn ‘heus alle vluchtelingen niet zo’
- zijn het misschien maar een paar die slecht zijn (nou ja … slecht, geen mens is slecht want ieder mens heeft ook goede kanten)
- zijn er ook heus blanke mannen die dit doen
- zouden wij ook vluchten voor ons gezin (klopt, maar ik zou geen vrouwen over hun hoofd pissen)
- racisten praat
- opruiend praat ……….. etc etc etc…
Ik heb al met velen het gesprek aan willen gaan maar zodra ze “verliezen” in argumenten komt het verschrikkelijke ….
“Nou ja, dat is jouw mening, ik heb een andere”
En het zo mogelijk nog ergere “ iedereen heeft recht op zijn eigen mening” …
Waarom vind ik die stelling zo mogelijk nog erger?
Omdat mensen die dat zeggen over het algemeen een stelling brullen waar ze zelf niet eens achter staan.
Want in de ogen van de “wij zijn voor mensen” die roepen dat “iedereen recht heeft op zijn eigen mening” blijkt telkens weer, dat als jouw mening is: “ik ben tégen de komst van deze asielzoekers” dat je dan ineens géén recht meer hebt op een eigen mening.
Want als je tegen bent (om welke plausibele reden dan ook) dan ben je:
- racist
- xenofoob
- bang
- fascist
- een opruier
- iemand die we “eerder in de geschiedenis gehad hebben” (uiteraard refererend naar Hitler)
- moet je naar Griekenland (uiteraard refererend naar de Gouden Dageraad)
- en heel veel andere verschrikkelijke dingen ….
(Gister las ik zelfs van iemand met een niet Nederlandse achternaam dat hij “jullie Nederlanders die allemaal tegen zijn” probeerde te beledigen met het scheldwoord ‘goudvis’ hahaha…. Ik ben er nog steeds niet bovenop
smile-emoticon )
Telkens als je een plausibele vraag stelt, krijg je geen antwoord maar een wedervraag. Een vraag met een vraag beantwoorden …. Ik vind dat zó laf.
Ik ben ervan overtuigd dat als (of wanneer) álle sceptische geluiden waarheid zullen worden dat deze “wij zijn voor mensen” nog steeds vol zullen houden dat niet alle vluchtelingen slecht zijn.
Als er een golf zou komen van vechtpartijen, verkrachtingen,Christen en Joden haat, diefstal, vernieling, vervuiling, slenteren over straat, lastig vallen van vrouwen en meisjes, aanpassingen ivm hún geloof … en verder alle doem scenario’s … dan nóg houden deze mensen vol dat er heus ook wel slechte blanke mannen zijn.
Wat is er toch met die hysterische drang bij dat soort mensen om het slechte maar niet te willen zien? Het zo dwangmatige in het vermijden van een echt gesprek. Het zo dwangmatige willen beschuldigen van alles en iedereen die sceptisch is of ronduit tegen is.
Waarom niet éérst naar de risico’s kijken, deze goed indekken en als dát gebeurd is, dán pas naar het positieve kijken?
Dat doe je in het dagelijks leven toch altijd?
Als er pas ijs ligt, ga je eerst voorzichtig analyseren of je er op kan voordat je gaat schaatsen
Als je gaat duiken kijk je eerst of je voldoende zuurstof hebt voordat je onder gaat
Als je gaat autorijden doe je eerst je gordel om voordat je de weg op gaat
Als………
Als………
Als………
Waarom is het dan gek om eerst even stil te staan bij het feit dat er duizenden hoofdzakelijk mannelijke asielzoekers in de leeftijd waarvan iedereen erkent dat het ‘testosteron bommen’ zijn. Getekend door een leven in oorlog in een Islamitische cultuur die volledig afwijkt van de onze. Waarvan waarden en normen volledig anders zijn dan de onze. Waar vrouwen, Joden, Cristenen, dieren, eten, kleding, alles … ALLES anders is dan bij ons.
Waarom ben je een racist, nazi, xenofoob, bruinhemd, Hitler, en andere termen als je hier even over na wilt denken en/of tegen de komst bent van deze gegarandeerde problemen.
Dan hoor ik grapjassen uit de linker politieke vleugel (eigenlijk de volledige politiek in mijn ogen) zeggen: “ze moeten zo snel mogelijk Nederlands leren en werk vinden”
Werkelijk?
Er zijn volksstammen vol aan mensen die hier al 30 / 40 jaar wonen die nog geen woord Nederlands spreken.
Momenteel zijn er “while we speak” 1.260.491 mensen werkeloos in Nederland. Dat is 15,3% van de beroepsbevolking. En al deze DUIZENDEN moeten even snel Nederlands leren en werk vinden?
Dit land is verloren.
Europa is verloren
Dit land is verkwanselt door de “wij zijn voor mensen” en de politiek.
En waarom?
De angst om racist genoemd te worden, de angst om door de goedmensen een stempel te krijgen dat je een foutmens bent?
Is er werkelijk iemand die denkt dat al deze “vluchtelingen” dadelijk terugkeren naar hun eigen land? Werkelijk? Tuurlijk … een aantal. Een paar.
Maar het aller overgrootste deel blijft hier wonen, haalt gezin en familie over die waarschijnlijk ook nooit Nederlands leren en hier zullen blijven teren op de uitkering die ze zo ruimhartig is aangeboden in een woning waar geen Nederlands gezin in mag wonen omdat ze geen ellende hebben gehad.
Ik zie mensen al veel te vaak schrijven: “laat het maar gebeuren, dan hebben we het maar gehad”
Ik schrik daar zo enorm van … telkens weer.
Als ik nu al zie dat er mensen zijn die het opgegeven hebben terwijl er nog niets gebeurd is … hoe moet het dan als dadelijk alle doemscenario’s wél uitkomen … wél waar blijken te zijn.
De politiek zal hier NOOIT iets tegen doen.
Als ook de bevolking het opgeeft ……….
Waarom gaat Nederland de straat niet op?
Waar blijft het overdonderende nee geluid
Waar blijft het “rechtvaardigheidsgevoel” waar ik zoveel mensen over zie en hoor praten, beslissingen worden genomen over de ruggen van zo enorm veel mensen die ronduit tegen de instroom zijn…
Niemand die tegen is wordt gehoord…Waarom weegt het JA van de voorstanders zwaarder dan het NEE van de tegenstanders?
Ik heb geen idee....
Ik ben benieuwd … als straks alle doemscenario’s waarheid blijken te worden. Of zelfs maar een gedeelte van al deze doemscenario’s … waar zullen de mensen dan zijn die nu zo hard roepen “Wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen”
Zullen ze dan vooraan de linies staan hun verantwoordelijkheid nemend en vechtend voor het land dat ze zo de vernieling in hebben getrokken?
We kennen allemaal het antwoord wel …
Nee… dan zie je ze niet meer.
Dan zitten alle goedmensen verscholen in de schaduwen van Nederland, zachtjes mompelend.
Iets over “met de kennis van nu” … maar dan is het te laat. Véél te laat.
Maar dat is mijn mening dan weer, zal wel xenofoob zijn…."