Fitness Seller

Europese Asielcrisis

Ja klopt. Dat pleit niet echt voor wat ik zei en natuurlijk zijn er ook zat mensen uit Geldermalsen die zich misdragen hebben maar ik verzeker je dat er honderden relschoppers waren van buiten de gemeente. Ze zijn alleen slimmer geweest en hebben zich ''nog'' niet laten pakken.

Benieuwd hoe het nu verder moet, ik woon hemelsbreed een kilometer van het terrein dus ik ben blij dat het in ieder geval voorlopig nog niet doorgaat.

Relschoppers.

Slimmer.

Ik vind dat het anti-vluchtelingenkamp een beetje teveel last heeft van een confirmation bias; zeggen dat de normale media liegen en dan vervolgens filmpjes of afbeeldingen plaatsen die zouden laten zien dat de vluchtelingen inhalig, agressief, terroristisch of man zijn.

En als blijkt dat een filmpje of afbeelding nep is of verkeerd geïnterpreteerd dan bedekken we dat vrolijk met de mantel der liefde en kotsen we weer een ander schimmig filmpje op het internet.

Wat het pro-vluchtelingenkamp betreft; die mensen bestaan niet, althans niet op het internet. Ik hoor veel mensen zich laatdunkend uiten over de "Linksche Gutmenschen", maar ik ben ze nog niet vaak tegengekomen, en ik studeer aan de universiteit (zogezegd een links bolwerk).

Een meer genuanceerde aanpak zou fijn zijn. Nee, we kunnen niet zomaar iedereen binnen laten en binnen laten blijven. Uit het verleden blijkt ook dat integratie niet vanzelfsprekend is(Marokkaanse/Turkse/Antilliaanse problemen etc.)

Maar iedereen maar gewoon teruggooien naar de chaos/armoede vanwaar ze gekomen zijn is ook wat kort door de bocht.

Sommige van die argumenten ook:

-Als ze werken, stelen ze onze banen. Als ze niet werken dan kosten ze ons geld. Het maakt dus niet uit of ze wel of niet werken, ok.

-Het zijn moslims, die passen niet in onze samenleving. Ik snap de insteek, maar er zijn genoeg islamitische studenten die hun steentje bijdragen zonder je niet al te aantrekkelijke maar wel zeer roomblanke dochter te verkrachten of babies op te eten (hoewel toegegeven dat het toch vaak frictie veroorzaakt)

-Waarom blijven die mannen niet achter en vechten voor hun land? Er zijn er een hoop die dat doen. Vaak gaan ze dood. Jij zou ook willen vluchten als hier oorlog uitbreekt tussen een dictatoriaal regime en een stel gozers zou extreem en archaisch dat zelfs Mohammed himself er lichtelijk onpasselijk van zou worden.

-Ze hebben iPhones en zijn niet ondervoed. Het zou je verbazen hoeveel iPhones je kunt vinden in de meest straatarme gebieden. Syrie was trouwens verre van straatarm. Ze zijn niet ondervoed omdat wij daar voor zorgen. Als we even een paar maanden geen eten en drinken geven worden ze vanzelf lekker mager en ziek.

-Ze zijn ondankbaar etc.: veel van die filmpjes zijn vaak verkeer geinterpreteerd. Mensen stellen ook wel een hoop eisen aan die vluchtelingen. Ze moeten zich te allen tijde als lieve schaapjes gedragen. Ook over de Joden werd geklaagd destijds door mensen die hen onderdak boden. Ze waren ondankbaar en veeleisend, klonk het.

-Waarom gaan ze naar West-Europa en blijven ze niet in Turkije? De meesten zitten in Turkije en Libanon. Degenen die in Hongarije zitten willen inderdaad graag naar Duitsland, omdat ik persoonlijk ook niet dood gevonden zou willen worden in Hongarije of Griekenland. Ik bedoel, als je een veilige toekomst wil opbouwen met grote kans dat je familie mee mag, zou ik ook voor West-Europa kiezen.

-Ze komen voor de sociale voorzieningen. Dat is een goede, maar ik vind onze sociale voorzieningen eerlijk gezegd nou niet echt een vetpot, en beter wordt het er niet op. Werkloze Nederlanders vinden het ook niet fijn om van een uitkering te moeten leven. De meeste mensen willen werken, daar halen ze ook trots uit.

Einde rant.

het is meer hoe het mis is hoe die vluchtelingen opgevangen worden, mensen verdienen eraan om vluchtelingen op te vangen en kijken dus voornamelijk naar het geld wat ze er voor krijgen niet wat het beste voor de vluchtelingen en de omgeving is. zie het voorbeeld van oranje waar ze 1500 vluchtelingen willen opvangen, niemand zal zeggen dat het een goed idee is, maar iemand verdient er veel geld mee dus probeert het er door te drukken.

verder is het dat zelf op het grootste opvangkamp wat er nu is (Nijmegen) helemaal niets geregeld is voor inburgering, niemand krijgt daar Nederlandse of Engelse les. ja binnenkort kunnen de kleine kinderen naar school en zullen daar wel Nederlands en Engels leren.

De media is nu ook gewoon pro vluchtelingen, als er iemand verkracht wordt ofzo door een vluchteling dan komt het niet in het nieuws, gaat er iemand een vluchteling slaan ofzo staat het meteen op de voorpagina van de krant.

zelf vind ik nog steeds dat Nederland en Europa veel te veel vluchtelingen opvangt, maar dat als je het doet het wel goed moet doen.

:roflol::roflol::roflol:

Moest t ff kwijt.

Wat is jouw mening over dit probleem dan.
Mijn mening is dat je een duidelijk maximum moet aangeven. Zoveel mensen kunnen we fatsoenlijk opvangen en meer niet. Je ziet nu dat er wekelijks met die mensen geschoven wordt, daar heeft niemand iets aan. Daarnaast komen er veel te veel mensen mee die niet uit oorlogsgebieden komen. Die nemen ruimte en voorzieningen in van mensen die het wel kunnen gebruiken.

Verder ben ik er van overtuigd dat het merendeel nooit van toegevoegde waarde zal zijn, omdat ze te oud zijn om de taal goed te leren en zich aan te passen aan de cultuur. Dit wordt overigens ook ondersteund door cijfers van voormalige asielzoekers die al langere tijd een verblijfsvergunning hebben: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...even-van-de-tien-somaliers-in-de-bijstand.htm

Mijn mening is dat je een duidelijk maximum moet aangeven. Zoveel mensen kunnen we fatsoenlijk opvangen en meer niet. Je ziet nu dat er wekelijks met die mensen geschoven wordt, daar heeft niemand iets aan. Daarnaast komen er veel te veel mensen mee die niet uit oorlogsgebieden komen. Die nemen ruimte en voorzieningen in van mensen die het wel kunnen gebruiken.

Verder ben ik er van overtuigd dat het merendeel nooit van toegevoegde waarde zal zijn, omdat ze te oud zijn om de taal goed te leren en zich aan te passen aan de cultuur. Dit wordt overigens ook ondersteund door cijfers van voormalige asielzoekers die al langere tijd een verblijfsvergunning hebben: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...even-van-de-tien-somaliers-in-de-bijstand.htm

Akkoord. Maar in het geval van de Syriërs (en misschien de Irakezen) zou ik een gebrekkige mogelijkheid tot aanpassing niet genoeg vinden om ze weg te zenden naar een oorlogsgebied. Zeker als ze al kinderen hebben. Als ze die kinderen willen laten integreren vind ik dat een stuk betere aanpak nodig is dan hetgeen ze gedaan hebben bij de kinderen van de gastarbeiders destijds.

Het blijft voor mij wel wrang dat je een hoop mensen die niet direct oorlogsvluchteling is maar de armoede ontvlucht terugstuurt. Deze hele zaak heeft de ellende van de rest van de wereld wel een stuk dichter bij bed gebracht voor een hoop Europeanen.

Het blijft voor mij wel wrang dat je een hoop mensen die niet direct oorlogsvluchteling is maar de armoede ontvlucht terugstuurt. Deze hele zaak heeft de ellende van de rest van de wereld wel een stuk dichter bij bed gebracht voor een hoop Europeanen.

Want hier hebben we het redelijk goed en daar hebben ze het slecht dus dan maar beter ervoor zorgen dat het hier ook allemaal wat minder goed wordt en het daar nog steeds slecht blijft.

Ik zal nooit begrijpen dat mensen deze gang van zaken steunen. Dat er mensen zijn die voor iedereen het beste willen en zich net zo druk maken om iemand aan de andere kant vd wereld dan om hun naasten moet ieder voor zich weten maar waarom moet het nou perse hier heen gehaald worden? Zelfs in een jaar van crisis waarin vrijwel iedereen alles negatief inzag wordt er met bijv. dat glazen huis nog dik 12 miljoen opgehaald. Waarom niet ervoor proberen te zorgen dat het daar beter wordt ipv alle shit hier naar toe verhuizen.

Waarom geen opvang in de regio, financieele hulp vanuit alle hoeken vd wereld die het zich kunnen veroorloven. Nee, in plaats daarvan maar gewoon de ellende verspreiden. Om nog maar niet te spreken over de enorme cultuurbotsingen. Maar ok, daar kun je hele boeken over schrijven, dat willen bepaalde mensen toch niet horen lezen of zien.

Werk en woningen genoeg hier toch? En armoede komt ook niet voor in ons landje toch? Maar ach, waarom zou de een het redelijk goed mogen hebben en de ander slecht. Dat kan natuurlijk niet want we leven tegenwoordig nou eenmaal in een wereld waar je jezelf niet alleen druk mag maken om je eigen gezin maar rekening moet houden met alle dik 7 miljard mensen op deze aardbol. Denk je daar anders over? Prima, maar dan ben je wel een racist. Een achterlijke tokkie. Een laag opgeleid stuk vuil.

Je hebt geen keuze meer om zelf te bepalen of je een ander wilt steunen of helpen op wat voor manier dan ook, het wordt je opgedrongen. Dat is wat voor mij wrang blijft.

waarom moet het nou perse hier heen gehaald worden? Zelfs in een jaar van crisis waarin vrijwel iedereen alles negatief inzag wordt er met bijv. dat glazen huis nog dik 12 miljoen opgehaald. Waarom niet ervoor proberen te zorgen dat het daar beter wordt ipv alle shit hier naar toe verhuizen.
Omdat het een product is waar goed aan te verdienen valt. De een haalt hier geld op voor daar, de ander haalt ze naar hier en vangt daar geld mee. Zielige mensjes doen het goed op tv deze tijd van het jaar en er zijn genoeg wereldvreemden die een goed gevoel willen afkopen.

Waarom geen opvang in de regio, financieele hulp vanuit alle hoeken vd wereld die het zich kunnen veroorloven.
Is er ook, maar dat lost niet op dat die bevolkingen gewoon nog stammenoorlogen voeren en elkaar stenigen en levend in brand steken. Of we er nou miljarden op af gooien of ons er helemaal niet mee bemoeien, het gaat voorlopig niks worden in die hoeken van de wereld.

Want hier hebben we het redelijk goed en daar hebben ze het slecht dus dan maar beter ervoor zorgen dat het hier ook allemaal wat minder goed wordt en het daar nog steeds slecht blijft.

Waarom geen opvang in de regio, financieele hulp vanuit alle hoeken vd wereld die het zich kunnen veroorloven. Nee, in plaats daarvan maar gewoon de ellende verspreiden. Om nog maar niet te spreken over de enorme cultuurbotsingen. Maar ok, daar kun je hele boeken over schrijven, dat willen bepaalde mensen toch niet horen lezen of zien.

Werk en woningen genoeg hier toch? En armoede komt ook niet voor in ons landje toch? Maar ach, waarom zou de een het redelijk goed mogen hebben en de ander slecht. Dat kan natuurlijk niet want we leven tegenwoordig nou eenmaal in een wereld waar je jezelf niet alleen druk mag maken om je eigen gezin maar rekening moet houden met alle dik 7 miljard mensen op deze aardbol. Denk je daar anders over? Prima, maar dan ben je wel een racist. Een achterlijke tokkie. Een laag opgeleid stuk vuil.

Je hebt geen keuze meer om zelf te bepalen of je een ander wilt steunen of helpen op wat voor manier dan ook, het wordt je opgedrongen. Dat is wat voor mij wrang blijft.

Financiële hulp vanuit de rest van de wereld helpt kennelijk niet, want dat doen we al heel lang.

Armoede komt zeker voor in Nederland, maar ik weet niet of dat te vergelijken is met de armoede in Pakistan. Hier heb je in ieder geval nog een soort van (steeds verder afgebouwd) sociaal vangnet.

In principe werd het nooit geaccepteerd dat je je alleen druk maakte om jezelf of je directe naasten. In vroegere tijden moest je je in ieder geval ook druk maken om de rest van het dorp, haha.

Wat mij echt stoort is dat men gewoon aan de lopende band kinderen blijft kopen gedurende dat hun land in oorlog is. Wat is dat voor onverantwoordelijk gedrag? Maar mensen met een beetje verstand begrijpen wel wat daar achter zit...

Cameron heeft gelijk als hij een wachttijd van vier jaar wilt voor uitkeringen. Dat zou in heel Europa moeten gelden.

-Ze zijn ondankbaar etc.: veel van die filmpjes zijn vaak verkeer geinterpreteerd. Mensen stellen ook wel een hoop eisen aan die vluchtelingen. Ze moeten zich te allen tijde als lieve schaapjes gedragen. Ook over de Joden werd geklaagd destijds door mensen die hen onderdak boden. Ze waren ondankbaar en veeleisend, klonk het.
Destijds? Vergelijk je nou serieus vluchtelingen met de joden 70 jaren geleden?
Man man man

Zoveel kansloosheid in zo'n klein stukje text. Chapeau.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.274
Zag laatst een gozer uit Togo op televisie, zitten IS en/of Assad daar nu ook al?

:trollfacex:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.275
Cameron heeft gelijk als hij een wachttijd van vier jaar wilt voor uitkeringen. Dat zou in heel Europa moeten gelden.

Ik word moe van die man. Veel praatjes tot het erop aankomt, dan is het net een Chihuahua.

vq1lk3.jpg

Wat mij echt stoort is dat men gewoon aan de lopende band kinderen blijft kopen gedurende dat hun land in oorlog is. Wat is dat voor onverantwoordelijk gedrag? Maar mensen met een beetje verstand begrijpen wel wat daar achter zit...

+1

een groot deel zijn berekende parasieten die liegen ,bedriegen en eisen

om hun zin te krijgen.

(vraag dat maar aan mensen die in een AZC of bij de IND werken)

Wat het pro-vluchtelingenkamp betreft; die mensen bestaan niet, althans niet op het internet. Ik hoor veel mensen zich laatdunkend uiten over de "Linksche Gutmenschen", maar ik ben ze nog niet vaak tegengekomen, en ik studeer aan de universiteit (zogezegd een links bolwerk).

www.joop.nl

de site voor wereldvreemde linkse idioten

+1

een groot deel zijn berekende parasieten die liegen ,bedriegen en eisen

om hun zin te krijgen.

(vraag dat maar aan mensen die in een AZC of bij de IND werken)

www.joop.nl

de site voor wereldvreemde linkse idioten

Je zou denken dat er dan niemand meer in een AZC zou werken.

Vluchtelingen (economisch of niet) als parasieten neerzetten is wel wat extreem.

Er zijn ook een hoop Nederlanders die je dan onder die noemer zou kunnen scharen.

Destijds? Vergelijk je nou serieus vluchtelingen met de joden 70 jaren geleden?
Man man man

Zoveel kansloosheid in zo'n klein stukje text. Chapeau.

Dat is juist het tegenargument; de joden van vroeger wisten zich nog te gedragen etc.

Ik maak geen grap, dat is echt als argument gebruikt, mensen die tegen de vluchtelingen zijn hebben hen vergeleken met de joden van toen.

Maar de joden van toen waren ook geen schoonvoorbeeld van bescheiden lieve schaapjes, in tegenstelling tot wat men zou denken.

Dus dit eisen van hedendaagse vluchtelingen kan in ieder geval niet op basis van die vergelijking.

Akkoord. Maar in het geval van de Syriërs (en misschien de Irakezen) zou ik een gebrekkige mogelijkheid tot aanpassing niet genoeg vinden om ze weg te zenden naar een oorlogsgebied. Zeker als ze al kinderen hebben. Als ze die kinderen willen laten integreren vind ik dat een stuk betere aanpak nodig is dan hetgeen ze gedaan hebben bij de kinderen van de gastarbeiders destijds.

Denk nou even na over hoe praktisch je standpunt is. Er zijn miljarden mensen op aarde die in "armoede" leven. De mensen die nu naar Nederland vluchten zijn niet eens de mensen die het het ergst hebben. Je kunt NIET al die mensen importeren en zo het probleem oplossen, ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat dat onmogelijk is met zulke getallen. Ga je dan alleen mensen toelaten die hier op eigen houtje hebben kunnen komen? Dat zijn gemiddeld gezien de mensen die het nog redelijk oke hebben. En de mensen in de echt arme landen dan? Je kunt niet uit liefdadigheid mensen naar je land halen, want er zijn er veel te veel. Dat backfired vanwege cultuurverschil en nog veel erger, dat is economische zeldmoord. Je zou alleen op afstand moeten helpen. Vluchtelingen opnemen prima, maar direct weer terug zodra het veilig is. We kunnen veel leren van een land als Zwitserland. Dat land schijnt heel veel vluchtelingen op te nemen, maar die gaan meteen weer terug als blijkt dat dat weer kan. Nederland heeft helemaal geen plan, we zien wel wat er gaat gebeuren. En dat is dit: de onstabiliteit duurt nog een aantal jaar, vervolgens "kun je het niet meer maken" om ze terug te sturen want dat is zielig voor de kinderen enzo. Bullshit natuurlijk, kinderen kunnen zich over het algemeen heel goed aanpassen aan een andere cultuur. Resultaat: iedere 'vluchteling' een permanente verblijfsvergunning, met alle gevolgen van dien. We laten het allemaal maar gebeuren en de volgende generatie (wij dus) zit straks met de problemen.

Denk nou even na over hoe praktisch je standpunt is. Er zijn miljarden mensen op aarde die in "armoede" leven. De mensen die nu naar Nederland vluchten zijn niet eens de mensen die het het ergst hebben. Je kunt NIET al die mensen importeren en zo het probleem oplossen, ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat dat onmogelijk is met zulke getallen. Ga je dan alleen mensen toelaten die hier op eigen houtje hebben kunnen komen? Dat zijn gemiddeld gezien de mensen die het nog redelijk oke hebben. En de mensen in de echt arme landen dan? Je kunt niet uit liefdadigheid mensen naar je land halen, want er zijn er veel te veel. Dat backfired vanwege cultuurverschil en nog veel erger, dat is economische zeldmoord. Je zou alleen op afstand moeten helpen. Vluchtelingen opnemen prima, maar direct weer terug zodra het veilig is. We kunnen veel leren van een land als Zwitserland. Dat land schijnt heel veel vluchtelingen op te nemen, maar die gaan meteen weer terug als blijkt dat dat weer kan. Nederland heeft helemaal geen plan, we zien wel wat er gaat gebeuren. En dat is dit: de onstabiliteit duurt nog een aantal jaar, vervolgens "kun je het niet meer maken" om ze terug te sturen want dat is zielig voor de kinderen enzo. Bullshit natuurlijk, kinderen kunnen zich over het algemeen heel goed aanpassen aan een andere cultuur. Resultaat: iedere 'vluchteling' een permanente verblijfsvergunning, met alle gevolgen van dien. We laten het allemaal maar gebeuren en de volgende generatie (wij dus) zit straks met de problemen.

Ok, maar stel dat het nog een stevige tijd duurt voor het in Syrie weer stabiel wordt. Krijg je dan geen zaken zoals bij Mauro, die jongen die toch terug moest naar eigen land terwijl hij hier geboren en opgevoed was?

Ik snap dat je niet alle arme mensen hierheen kan halen, maar het andere uiterste(gewoon helemaal geen enkele vluchteling meer) zet ook niet echt zoden aan de dijk.

Terug
Naar boven