MuscleMeat

Europese Asielcrisis

Denk nou even na over hoe praktisch je standpunt is. Er zijn miljarden mensen op aarde die in "armoede" leven. De mensen die nu naar Nederland vluchten zijn niet eens de mensen die het het ergst hebben. Je kunt NIET al die mensen importeren en zo het probleem oplossen, ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat dat onmogelijk is met zulke getallen. Ga je dan alleen mensen toelaten die hier op eigen houtje hebben kunnen komen? Dat zijn gemiddeld gezien de mensen die het nog redelijk oke hebben. En de mensen in de echt arme landen dan? Je kunt niet uit liefdadigheid mensen naar je land halen, want er zijn er veel te veel. Dat backfired vanwege cultuurverschil en nog veel erger, dat is economische zeldmoord. Je zou alleen op afstand moeten helpen. Vluchtelingen opnemen prima, maar direct weer terug zodra het veilig is. We kunnen veel leren van een land als Zwitserland. Dat land schijnt heel veel vluchtelingen op te nemen, maar die gaan meteen weer terug als blijkt dat dat weer kan. Nederland heeft helemaal geen plan, we zien wel wat er gaat gebeuren. En dat is dit: de onstabiliteit duurt nog een aantal jaar, vervolgens "kun je het niet meer maken" om ze terug te sturen want dat is zielig voor de kinderen enzo. Bullshit natuurlijk, kinderen kunnen zich over het algemeen heel goed aanpassen aan een andere cultuur. Resultaat: iedere 'vluchteling' een permanente verblijfsvergunning, met alle gevolgen van dien. We laten het allemaal maar gebeuren en de volgende generatie (wij dus) zit straks met de problemen.
Eindelijk een baken van verstand in een zee van achterlijkheid.

Je zou denken dat er dan niemand meer in een AZC zou werken.

Vluchtelingen (economisch of niet) als parasieten neerzetten is wel wat extreem.

Er zijn ook een hoop Nederlanders die je dan onder die noemer zou kunnen scharen.

dat is voor iemand die een universitaire opleiding volgt een vrij domme redenering,

er zijn wel meer beroepen waarin leugens en bedrog aan de orde van de dag zijn

(politie,OM, rechterlijke macht,Boa,)

en die nemen ook geen ontslag of willen dat werk niet meer doen.,its part of the job

economische vluchtelingen als parasieten neerzetten vind ik niet zo extreem

hoogstens niet politiek correct ,ze komen toch parasiteren op een

(zorgvuldig gekozen op het beste sociale stelsel)

samenleving waarin ze bar weinig zullen bijdragen

(lees,voor het grootste deel een levenslange uitkering,bron CBS).

uiteraard zijn er ook Nederlandse parasieten maar die zijn

niet met besmet met een achterlijk geloof en ik als infidel

hou niet zo van culturen waarin niet gelovigen / andersdenkenden

als minderwaardig worden beschouwd.

(wat op zich wel raar is van al die religieuzen ,

ze voelen zich superieur maar kunnen schijnbaar

het leven niet aan zonder een of andere fantast te aanbidden ...)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor dit kuttopic, Frej :)

Ok, maar stel dat het nog een stevige tijd duurt voor het in Syrie weer stabiel wordt. Krijg je dan geen zaken zoals bij Mauro, die jongen die toch terug moest naar eigen land terwijl hij hier geboren en opgevoed was?

Ik snap dat je niet alle arme mensen hierheen kan halen, maar het andere uiterste(gewoon helemaal geen enkele vluchteling meer) zet ook niet echt zoden aan de dijk.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Iedereen zit nu steeds te zeggen "ja maar het zijn vluchtelingen!" Oftewel, we nemen ze op omdat ze niet veilig zijn in eigen land. Als je vervolgens gaat zeggen dat ze mogen blijven, dan blijven ze dus vanwege onze faciliteiten. Dat is niet waarom we ze hebben opgenomen, want daar is geen geld voor en dat zorgt voor teveel frictie. Dus, uiteindelijk blijven ze hier vanwege economische redenen. Is dat nou juist niet waar we asielzoekers nu op weigeren? Erg krom beleid als je het mij vraagt. De staat biedt bescherming aan de vluchteling, zorg, en een opleiding zolang het niet veilig is in eigen land. Dat de opleiding in veel gevallen niet volledig kan worden afgerond is jammer, maar daar worden ze niet voor opgenomen. Kijk eens wat we ze dan al hebben geboden. We kunnen het niet aan om al die mensen hun leven lang te ondersteunen, dat is gewoon niet praktisch in de wereld waarin we nu leven (7+ miljard mensen, waarvan een gigantisch deel in armere landen). Ik begrijp dat gevallen zoals Mauro zonde zijn, voor hem en voor ons, maar voor iedere Mauro krijg je ook een paar bontkraagjes. Nee bedankt, dat is op een gegeven moment economisch onhoudbaar. Om nog maar te zwijgen over de cultuurverschillen en criminaliteit.

dat is voor iemand die een universitaire opleiding volgt een vrij domme redenering,

er zijn wel meer beroepen waarin leugens en bedrog aan de orde van de dag zijn

(politie,OM, rechterlijke macht,Boa,)

en die nemen ook geen ontslag of willen dat werk niet meer doen.,its part of the job

economische vluchtelingen als parasieten neerzetten vind ik niet zo extreem

hoogstens niet politiek correct ,ze komen toch parasiteren op een

(zorgvuldig gekozen op het beste sociale stelsel)

samenleving waarin ze bar weinig zullen bijdragen

(lees,voor het grootste deel een levenslange uitkering,bron CBS).

uiteraard zijn er ook Nederlandse parasieten maar die zijn

niet met besmet met een achterlijk geloof en ik als infidel

hou niet zo van culturen waarin niet gelovigen / andersdenkenden

als minderwaardig worden beschouwd.

(wat op zich wel raar is van al die religieuzen ,

ze voelen zich superieur maar kunnen schijnbaar

het leven niet aan zonder een of andere fantast te aanbidden ...)

Als je zo klaagt over de mensen die je helpt dan vind ik het vreemd dat je het werk doet. Maar misschien ga ik ervan uit dat ze vrijwilligerswerk doet.

Er zijn veel islamitische studenten, en die voldoen niet aan het beeld dat je van moslims(ik ga ervan uit dat je moslims bedoelt) hebt.

Je gaat er nu vanuit dat economische vluchtelingen niet willen werken. Dat is voorbarig. Uit de statistiek blijkt inderdaad dat veel economische vluchtelingen in de bijstand zitten, maar het is een stap te ver om direct te concluderen dat zij dit graag willen.

Bijstand in Nederland is geen vetpot, het is beter dan in het leven in Sudan bijvoorbeeld, maar blij wordt je er niet van.

Waarom werk jij? Waarom zit jij niet gewoon in de bijstand, de hele dag op je luie reet zitten?

Lekker makkelijk toch?

Al die moeite doen om de armoede te ontvluchten om vervolgens in een stinkende achterbuurt niks te doen. Goed voorbeeld voor je kinderen en je vrouw ook. Het klinkt niet logisch.

Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Iedereen zit nu steeds te zeggen "ja maar het zijn vluchtelingen!" Oftewel, we nemen ze op omdat ze niet veilig zijn in eigen land. Als je vervolgens gaat zeggen dat ze mogen blijven, dan blijven ze dus vanwege onze faciliteiten. Dat is niet waarom we ze hebben opgenomen, want daar is geen geld voor en dat zorgt voor teveel frictie. Dus, uiteindelijk blijven ze hier vanwege economische redenen. Is dat nou juist niet waar we asielzoekers nu op weigeren? Erg krom beleid als je het mij vraagt. De staat biedt bescherming aan de vluchteling, zorg, en een opleiding zolang het niet veilig is in eigen land. Dat de opleiding in veel gevallen niet volledig kan worden afgerond is jammer, maar daar worden ze niet voor opgenomen. Kijk eens wat we ze dan al hebben geboden. We kunnen het niet aan om al die mensen hun leven lang te ondersteunen, dat is gewoon niet praktisch in de wereld waarin we nu leven (7+ miljard mensen, waarvan een gigantisch deel in armere landen). Ik begrijp dat gevallen zoals Mauro zonde zijn, voor hem en voor ons, maar voor iedere Mauro krijg je ook een paar bontkraagjes. Nee bedankt, dat is op een gegeven moment economisch onhoudbaar. Om nog maar te zwijgen over de cultuurverschillen en criminaliteit.

Dat is een goed punt.

Ik vind dat ze terug moeten als het weer veilig is in hun eigen land, maar ik ben bang dat dat nog wel even kan duren.

Waarom is er geen vrachtwagen die niet meer kan remmen als je hem nodig hebt:mad:

Al die moeite doen om de armoede te ontvluchten om vervolgens in een stinkende achterbuurt niks te doen. Goed voorbeeld voor je kinderen en je vrouw ook. Het klinkt niet logisch.

West Europa is niet geschikt om een succesvol leven op te bouwen voor de meestal onderontwikkelde

vluchtelingen (Syrie stond voor de oorlog ook niet bekend om zijn bloeiende economie en hoogstaand onderwijs,

enkel de elite had het daar goed ,de rest leefde in armoede en veelal analfabeet)

Hoeveel hoogopgeleide Nederlanders van +40 jaar zitten er na hun w.w periode wel niet in de bijstand ,zonder uitzicht op een nieuwe baan ?

om achter de kassa te zitten bij de Appie word al HAVO gevraagd

laat staan de kansen voor een migrant zonder noemenswaardige opleiding, taalachterstand ,oorlogstrauma e.d,

volstrekt kansloos en dus direct door naar de bijstand met bijkomende frustraties ,radicalisering en criminaliteit,

allemaal leuk bedoelt dat geknuffel en gepamper maar de samenleving gaat hiervoor in de toekomst nog een hoge prijs betalen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.291
Mrs Merkel's popularity has taken a battering at home as a result of the influx of refugees. She has vowed to reduce migrant numbers this year and is trying to convince other EU members to take more.

Three German regional elections to be held in March will serve as key tests for Mrs Merkel, with opinion polls already predicting a surge in support for the populist anti-immigration movement AfD

Angela toch :)

West Europa is niet geschikt om een succesvol leven op te bouwen voor de meestal onderontwikkelde

vluchtelingen (Syrie stond voor de oorlog ook niet bekend om zijn bloeiende economie en hoogstaand onderwijs,

enkel de elite had het daar goed ,de rest leefde in armoede en veelal analfabeet)

Hoeveel hoogopgeleide Nederlanders van +40 jaar zitten er na hun w.w periode wel niet in de bijstand ,zonder uitzicht op een nieuwe baan ?

om achter de kassa te zitten bij de Appie word al HAVO gevraagd

laat staan de kansen voor een migrant zonder noemenswaardige opleiding, taalachterstand ,oorlogstrauma e.d,

volstrekt kansloos en dus direct door naar de bijstand met bijkomende frustraties ,radicalisering en criminaliteit,

allemaal leuk bedoelt dat geknuffel en gepamper maar de samenleving gaat hiervoor in de toekomst nog een hoge prijs betalen.

Als dit werkelijk waar is voorzie ik ook grote problemen.

Nederland heeft wel een beter integratiebeleid nodig.

Ik vind ook niet dat men mensen van allochtone origine zomaar mag laten samenhokken.

In plaats van hele Marokkaanse wijken was het verstandiger geweest deze mensen te verspreiden.

Uit onderzoek blijkt ook dat dit de integratie bevordert(althans op school), omdat de mensen minder kans zien om zich terug te trekken bij hun eigen mensen/buurt/cultuur.

Als dit werkelijk waar is voorzie ik ook grote problemen.

Nederland heeft wel een beter integratiebeleid nodig.

Ik vind ook niet dat men mensen van allochtone origine zomaar mag laten samenhokken.

In plaats van hele Marokkaanse wijken was het verstandiger geweest deze mensen te verspreiden.

Uit onderzoek blijkt ook dat dit de integratie bevordert(althans op school), omdat de mensen minder kans zien om zich terug te trekken bij hun eigen mensen/buurt/cultuur.

samenhokken doen Nederlanders in den vreemde ook, is gewoon de menselijke aard

maar je hebt gelijk dat het integratie in de weg staat

mijn ouders en zus wonen al heel lang (20 jaar) in de Nederlandse Antillen en dat zijn een van de weinigen

die meer met plaatselijke bewoners omgaan dan met de rest van de NL kliek die daar woont.

maar dan moet je wel willen aanpassen en je best doen om er bij te horen ,dan word je vanzelf

geaccepteerd ,

ik denk dat ook voor Nederland geld en ook hier heb je bij goede wil alle kansen

om er iets van te maken

Laatst bewerkt:
Havo voor die 3 euro per uur. Al vragen ze havo, als je bij appie gaat werken met je havo dan ben je geen havo

zijn er genoeg ,wat is er dan zo min aan de Appie ?

behalve om naar het HBO te gaan heb je geen drol aan je HAVO diploma,

ik denk dat een gemiddelde VMBO techniek leerling tegenwoordig meer kansen heeft op de huidige arbeidsmarkt

en zelfs ook meer dan de gemiddelde HBO 'er met een pretstudie in b.v vrijetijdskunde

Als je zo klaagt over de mensen die je helpt dan vind ik het vreemd dat je het werk doet. Maar misschien ga ik ervan uit dat ze vrijwilligerswerk doet.

Er zijn veel islamitische studenten, en die voldoen niet aan het beeld dat je van moslims(ik ga ervan uit dat je moslims bedoelt) hebt.

Je gaat er nu vanuit dat economische vluchtelingen niet willen werken. Dat is voorbarig. Uit de statistiek blijkt inderdaad dat veel economische vluchtelingen in de bijstand zitten, maar het is een stap te ver om direct te concluderen dat zij dit graag willen.

Bijstand in Nederland is geen vetpot, het is beter dan in het leven in Sudan bijvoorbeeld, maar blij wordt je er niet van.

Waarom werk jij? Waarom zit jij niet gewoon in de bijstand, de hele dag op je luie reet zitten?

Lekker makkelijk toch?

Bijstand alleen niet. Maar daarbij nog kinderbijslag voor je 8 kids back in Syrie (helaas ook paspoorten kwijt), toeslagen en subsidies, en als je je verveelt dan ga je beetje fietsen opknappen en op marktplaats zetten.

Die mensen zijn niet gek joh. Beetje hobbien de hele dag, no stress no worries, zo gek is dat leven nog niet. Denk jij dat ze vanuit schoenpoetser in Syrie ambitie hebben CEO van ASML te worden. Nee man, lekker chill.

Terug
Naar boven