AndroidHealthClinic

Excel bestand of zelf rekenen

Robinw20

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
80kg
Dag DBB,

Ik heb vorig jaar een keer op het forum een voedingsschemaexcel sheet gedownload en was hier zeer tevreden over. Het enige wat je hier hoefte te doen was het invullen van de gegevens en het bestand berekende alles gelijk.

Nu een nieuwe account(oude bestond niet meer) en een paar vragen.

Na mijn knie operatie ben ik niet serieus bezig geweest met trainen tot een half jaar geleden ongeveer, toen heb ik het weer opgepakt. Ik ben nu dus alweer een ruime tijd bezig en train nu 3 keer per week en het gaat steeds beter.

Ik wil overgaan op 4x split schema en een cutschema todat ik het vet op mijn buik heb weg gewerkt.

Nu dus mijn vraag. Aangezien ik steeds meer aan het lezen/leren ben vraag ik me af, is het verstandig om deze excel sheet te gebruiken of is het slim om zelf alles in notepad te berekenen als het op mijn voedingsschemaneer komt?

Ik weeg op dit moment 83kg, 1.82m weet alleen niet hoeveel %vet(wordt nog berekend).

Als ik dit schema niet gebruikt en dus overga op alles zelf noteren en onderzoeken welke tools kan ik dan gebruiken om mijn kcal inname te bereken en mijn evk.

Jullie antwoorden zijn welkom, hier leer ik alleen maar van.

Alvast bedankt,
Robin

Bijlagen

De sheet kan je gewoon gebruiken.
Je moet er alleen rekening mee houden dat je in de calorielijst bij elke product wat je eet wel de goede waardes vankcal en ekv aanpast. Want er staan waardes in die af kunnen wijken van jouw producten.
Verder kan je iets toevoegen wat er niet instaat op een plek van iets wat je niet gebruikt.
Je kan het dus net zo makkelijk gebruiken als alles zelf uitrekenen. Want dan doe je in principe hetzelfde.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ga morgen even knutselen met mijn schema, even stickies goed doornemen en dan moet het vast goed komen.

je kan ook gewoon een app voor je telefoon downloaden,
barcode scannen, deze rekent bijna alles voor je uit dan.

Hee Gveen,

Er zijn honderden apps over voeding etc, over welke app heb jij het precies? Lijkt me inderdaad handig om deze te gebruiken als ik zelf geen zin heb om alles te noteren haha ;)

Alvast bedankt.

Ik gebruik ook een gelijkaardig sheet, heel handig. Zou ik dus zeker aanraden! Soms wijken de voedingswaarde inderdaad af van de voedingswaardelijst in het excel bestan.. maar dan pas ik het gewoon even aan naar de producten die ik gebruik.
Succes!

Prestigio en Gveen bedankt voor jullie reacties ik zal zeker even kijken naar deze apps.

Ik heb inderdaad vernomen dat de voedingswaarde kunnen verschillen maar dan pas ik het gewoon even aan inderdaad. Ik ben al aardig op weg alleen nog niet helemaal tevreden zodra ik klaar ben zal ik hem nog wel even posten.

Bedankt.

Je VVM wordt niet berekend bij dit schema waardoor ik dus maar 700 kcal mag eten als ik ga bulken volgens Katch McArdle... ;)

Hebben meer mensen daar last van?

dat is handig zo'n app. ik ga eens zoeken

De sheet kan je gewoon gebruiken.
Je moet er alleen rekening mee houden dat je in de calorielijst bij elke product wat je eet wel de goede waardes vankcal en ekv aanpast. Want er staan waardes in die af kunnen wijken van jouw producten.
Verder kan je iets toevoegen wat er niet instaat op een plek van iets wat je niet gebruikt.
Je kan het dus net zo makkelijk gebruiken als alles zelf uitrekenen. Want dan doe je in principe hetzelfde.

Ik heb alles in een word bestandje staan, na lange tijd is het best wel onoverzichtelijk geworden.
Hoe pas ik gegevens aan in die Excel sheet?

Die app ga ik downloaden!

Gewoon op de calorieblad klikken en de data aanpassen.

Terug
Naar boven