XXL Nutrition

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden"

Om dezelfde reden als dat jij het erger vindt dat je buurvrouw een erge ziekte heeft dan een willekeurig iemand verderop. Ook al is het in een ander land, de herkenbaarheid is veel groter;
Dit klinkt wel logisch ja.

veel Nederlanders (en ik) hebben in de Brusselse metro gezeten en hebben op Zaventem ingechecked.
Vind dit imo wel iets minder vergelijkbaar. Er zijn aardig wat Hollanders die Istanbul als een vast vakantieland zullen zien en daar dus ook vaak komen. Wat te denken over (misschien slecht voorbeeld) bekende voetballers in Istanbul? Sneijder en van Persie? Istanbul is toch ook een belangrijke stad, zeker omdat het deels Europees en deels Aziatisch is.

Heeft het iets te maken met het feit dat die zichzelf niet wereldwijd massaal opblazen?

Of omdat de blanke westerse media discrimineert?
Beiden, ze blazen niet allemaal zichzelf trouwens, dat zijn vooral de oldschool gekken.

Verder zie je het nog wel erg veel in Amerika, ook genoeg christenen daar die even met een wapen in een school een hele klas of zelfs meer afmaakt. Elke groep, geloof, geslacht of wat dan ook zitten gekken tussen. Verder zijn de moslims ook wel een beetje gepushed in het westen doordat ze toch wel aardig gediscrimineerd zijn geweest. Nu nog steeds, maar nu hebben die extremisten het nog erger gemaakt voor de anderen. Wat volgens mij ook hun doel is, zodat er meer mensen bij hun aansluiten.

Denk eerder dat het doel is om paniek te zaaien en daardoor macht te krijgen..

Beiden, ze blazen niet allemaal zichzelf trouwens, dat zijn vooral de oldschool gekken.

Verder zie je het nog wel erg veel in Amerika, ook genoeg christenen daar die even met een wapen in een school een hele klas of zelfs meer afmaakt. Elke groep, geloof, geslacht of wat dan ook zitten gekken tussen. Verder zijn de moslims ook wel een beetje gepushed in het westen doordat ze toch wel aardig gediscrimineerd zijn geweest. Nu nog steeds, maar nu hebben die extremisten het nog erger gemaakt voor de anderen. Wat volgens mij ook hun doel is, zodat er meer mensen bij hun aansluiten.

Wie dan? Nog nooit gelezen dat dat christenen zijn, eerder seksueel gefrustreerde gekken.

Jij kan vast heel goed lezen
Als het weer zo een gevalletje is zoals met de boston bombings dan zijn er idd geen doden noch gewonden gevallen.
We moeten de door bedrijven zoals rtl en staatspropaganda omroepen zoals NOS geleverde beelden eerst eenz goed analyseren.

Als het weer zo een gevalletje is zoals met de boston bombings dan zijn er idd geen doden noch gewonden gevallen.
We moeten de door bedrijven zoals rtl en staatspropaganda omroepen zoals NOS eerst eenz goed analyseren.
Ga anders even langs, zal vast allemaal geacteerd zijn..

We moeten de door bedrijven zoals rtl en staatspropaganda omroepen zoals NOS eerst eenz goed analyseren.
Nee.. nee..

Vind dit imo wel iets minder vergelijkbaar. Er zijn aardig wat Hollanders die Istanbul als een vast vakantieland zullen zien en daar dus ook vaak komen. Wat te denken over (misschien slecht voorbeeld) bekende voetballers in Istanbul? Sneijder en van Persie? Istanbul is toch ook een belangrijke stad, zeker omdat het deels Europees en deels Aziatisch is.

Om die redenen is voor een aanslag in Turkije ook veel meer aandacht dan een aanslag in Bagdad, die er bijna wekelijks zijn. Turkije staat al dichterbij dan een willekeurig Arabisch land, maar het komt niet in de Buurt van Brussel of Parijs.

Ging wat fout...

We moeten de door bedrijven zoals rtl en staatspropaganda omroepen zoals NOS geleverde beelden eerst eenz goed analyseren.

Meeste moslims zijn vredelievend. Dus dan zouden dat geen "echte" moslims zijn.

Hoezo zijn de meeste moslims vredelievend? Noem mij dan eens een land waar moslims in de meerderheid zijn, en afvalligheid, synagogen en homo's worden geaccepteerd?

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo zijn de meeste moslims vredelievend? Noem mij dan eens een land waar moslims in de meerderheid zijn, en afvalligheid, synagogen en homo's worden geaccepteerd?
Wereldwijd zou 75% niet geradicaliseerd zijn volgens onderzoek. Die 25% blijft enorm natuurlijk (gaat nog steeds over honderden miljoenen). We moeten eigenlijk ook maar hopen dat dit onderzoek betrouwbaar is.

Wie dan? Nog nooit gelezen dat dat christenen zijn, eerder seksueel gefrustreerde gekken.
En dit is dus het punt dat ik bedoelde met 'discriminatie door de media', alsof seksueel gefrustreerde gekken niet gelovig kunnen zijn? Er is flink wat discriminatie tegenover de moslims, ook in het nieuws wordt er altijd bij wijze van spreken met bold geschreven indien het een moslim was.

Heb je ooit een kop gelezen van 'christelijke jongen schiet x aantal studenten dood in x'? Christelijken heb ik nog nooit voorbij zien komen, maar je gaat me toch niet vertellen dat er tussen al die moorden geen christelijken tussen zaten?

-

Laatst bewerkt:

Nootmuskaatje, dat klopt echt van geen kant. Allereerst zijn het juist de jongeren die zichzelf vaker opblazen. De hogere regionen in de hierarchie doen dit zelf zelden. Daarnaast zijn die school 'shootings' slechts zeer zelden religieus gemotiveerd. Dit zijn juist vaak loners en outcasts. Door te stellen dat moslims in het westen 'gepushed en gediscrimineerd' zijn geweest, geef je ze wederom een excuus. Alsof wij het aan onszelf te danken hebben. Complete onzin natuurlijk. Geen enkele mate van 'pushen' of 'discrimineren' mag dit tot gevolg hebben. Dit is niet verexcuseerbaar en ik zie dit soort opmerkingen als een belediging van het goede fatsoen.

Terug
Naar boven