MuscleMeat

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden"

Een sterk verhaal is het sowieso... :o

sfl0za.jpg
Lekker voorbij lopen met je koffertje terwijl er een opgeblazen persoon op de grond ligt.

Zat net even door FB te scrollen en kwam een pagina van pownews tegen wat mijn aandacht wel trok. http://www.powned.tv/nieuws/foto/2016/03/twitter_fuck_brussel_want_anka.html

Ben benieuwd hoe de mensen hier eigenlijk daar over denken? Waarom is het wereld nieuws als het in parijs en brussel gebeurt, maar 'minder' erg als het Turkije gebeurt (Ankara en Istanbul)? Terwijl er daar ook paar aanslagen zijn geweest afgelopen paar weken.

Ben zelf geen turk hoor inb4 mensen gaan reageren :p Alleen benieuwd.

Zat net even door FB te scrollen en kwam een pagina van pownews tegen wat mijn aandacht wel trok. http://www.powned.tv/nieuws/foto/2016/03/twitter_fuck_brussel_want_anka.html

Ben benieuwd hoe de mensen hier eigenlijk daar over denken? Waarom is het wereld nieuws als het in parijs en brussel gebeurt, maar 'minder' erg als het Turkije gebeurt? Terwijl er daar ook paar aanslagen zijn geweest afgelopen paar weken.

Volgens mij was daar één aanslag waarbij een persoon zich midden in een straat opblies en twee mensen om het leven kwamen. Nu was het op een vliegveld met 14 doden en 80+ gewonden en in een metrostation met 20 doden en 50+ gewonden. Logisch dat dit groter in het nieuws komt. Niet dat wat er in Turkije is gebeurt niet erg is maar het is simpelweg minder. Daarbij zullen aanslagen in landen zoals België, Frankrijk, Nederland en ga zo maar door altijd groter in het nieuws gebracht. Daarbij weet je nu ook niet hoeveel dit in het Turkse nieuws komt.

Allemaal maar weer even wijzen naar alleen de islam, zelf ben ik een volbloed Turk maar niet gelovig. Ik wijs ook niet naar christenen, maar naar religie op zich. Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar religie is gewoon de grootste onzin dat er is. Zelf ben ik meer van de wetenschap, maar zelfs zonder wetenschap kan ik met logisch nadenken nog inzien waarom het bs is. Gezien wetenschap vaak gebashed wordt door sterk gelovige mensen die meer in sprookjes geloven laat ik dat even grotendeels achterwege.

Jaren geleden, in de tijd dat religie begon, hoe ver waren de mensen toen? Ze hadden geen verstand over psychische afwijkingen, de slimste persoon van toen is grof gezegd mogelijk te vergelijken met het domste persoon van nu. We geloven de verhalen die door mensen ontstonden die in heksen en weet ik veel wat voor bs geloofden.

Mohammed bijvoorbeeld zag een engel of hoe dat verhaal ook ging, misschien was dat geen champignonnen soepje dat hij had gegeten die dag? Of misschien had hij wel een afwijking? Als iemand van nu stemmen zou horen of dingen zien die er niet zijn zou hij bestempeld worden als gek met een afwijking. Maar daar wisten ze vroeger geen f**k over, daar werden 'heksen' het water ingegooid. Als ze dood gaan was het geen heks en als ze het overleefde wel.

Het begon dus mogelijk bij een gek met een bepaalde afwijking. Maar later werd geloof mogelijk ook nog eens misbruikt voor macht. De geestelijken stonden redelijk hoog op de ladder, en als je een beetje verstand hebt van dieren, wat wij dus ook zijn, gaat het allemaal om hoog op de ladder te komen. Dus na eeuwen BS, eeuwen macht misbruik, waarbij de regels waarschijnlijk regelmatig zijn aangepast, geloofd men nog steeds in die onzin van toen.

Als je kijkt wat er in de Koran staat bijvoorbeeld dan zijn dat duidelijk teksten geschreven door een gek die elk ander persoon wou uitroeien. Verder staan er veel onzin in, ook in de bijbel en de rest, van dingen die ook zomaar uit de lucht zijn gevlogen. Nu komt wel een klein stukje wetenschap/biologie, maar bijvoorbeeld geen varkensvlees eten. Waarom zou je geen varkensvlees mogen eten? Wij zijn ook gewoon dieren, en hebben de tanden van een alleseter.

Al met al, geloof is eeuwen macht misbruik geweest en ontstaan door een of andere gek met schizofrenie of die de verkeerde paddenstoelen heeft gegeten. Maar gelukkig neemt het aantal gelovige mensen sterk af, waarbij als eerste de christenen steeds minder gelovig werden en momenteel zijn ook de moslims aan de buurt. Op een paar minder intelligente extremisten na die alles doen volgens een sprookjesboek dat puur werd gebruikt voor macht misbruik. Er zijn ook wel gekke christenen, maar die worden niet zo het nieuws in geforceerd.

Volgens mij was daar één aanslag waarbij een persoon zich midden in een straat opblies en twee mensen om het leven kwamen. Nu was het op een vliegveld met 14 doden en 80+ gewonden en in een metrostation met 20 doden en 50+ gewonden. Logisch dat dit groter in het nieuws komt. Niet dat wat er in Turkije is gebeurt niet erg is maar het is simpelweg minder. Daarbij zullen aanslagen in landen zoals België, Frankrijk, Nederland en ga zo maar door altijd groter in het nieuws gebracht. Daarbij weet je nu ook niet hoeveel dit in het Turkse nieuws komt.
Die aanslag in Ankara bracht 106 doden op. Dat is toch aanzienlijk meer dan Belgie :). Ik snap je punt dat het in Europese landen nou eenmaal groter is dan in Turkije maar toch wel raar imo.

De impact van een aanslag in de westerse wereld is vele malen groter, ongeacht het aantal slachtoffers.. Dat komt simpelweg doordat het hier geen "gemeengoed" is, ergo het komt hier zelden voor. In het midden oosten en in met name Arabische / moslim landen is het schering en inslag en derhalve de impact vele malen kleiner. Het is een soort van "gewoon". En dat laatste is het hier beslist niet, kijkende naar de historie over de afgelopen decennia.

Die aanslag in Ankara bracht 106 doden op. Dat is toch aanzienlijk meer dan Belgie :). Ik snap je punt dat het in Europese landen nou eenmaal groter is dan in Turkije maar toch wel raar imo.
Kun je je dus voorstellen hoe weinig het in het nieuws is geweest hier. Niet dat ik volop het nieuws volg. Eigenlijk belachelijk natuurlijk vage wereld

Brussel ligt in het Westen en Ankara niet.

Ben benieuwd hoe de mensen hier eigenlijk daar over denken? Waarom is het wereld nieuws als het in parijs en brussel gebeurt, maar 'minder' erg als het Turkije gebeurt (Ankara en Istanbul)? Terwijl er daar ook paar aanslagen zijn geweest afgelopen paar weken.

Om dezelfde reden als dat jij het erger vindt dat je buurvrouw een erge ziekte heeft dan een willekeurig iemand verderop. Ook al is het in een ander land, de herkenbaarheid is veel groter; veel Nederlanders (en ik) hebben in de Brusselse metro gezeten en hebben op Zaventem ingechecked.

Ik hoop dat er geen slachtoffers zijn gevallen.

Heeft iemand trouwens de notulen van de laatste bilderberg bijeenkomst?

Terug
Naar boven