AndroidHealthClinic

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden"

Wereldwijd zou 75% niet geradicaliseerd zijn volgens onderzoek. Die 25% blijft enorm natuurlijk (gaat nog steeds over honderden miljoenen). We moeten eigenlijk ook maar hopen dat dit onderzoek betrouwbaar is.

Dat hangt maar net van de definitie van 'geradicaliseerd' af. In het grootste moslimland (Indonesië) staan er lijfstraffen op overspel, in het een-na-grootste moslimland (Pakistan) staat de doodstraf op godslastering. En dat zijn democratische landen, je kunt er dus vanuit gaan dat de meerderheid van de bevolking daar geen probleem mee heeft. Dat voldoet aan mijn definitie van radicaal, maar waarschijnlijk niet die van die onderzoeken.

Voordat je domme dingen gaat roepen, herinner je de wereldwijde Kony actie nog?

Hij was een christen en leider van de LRA
Ah die was ik al helemaal vergeten inderdaad, maar dat wilt nog niet zeggen dat het erg vaak voorkomt. Ik praat niet over dat het altijd gebeurd, maar bij een moslim zijn ze toch eerder geneigd om bold te gebruiken en het geloof te benoemen dan bij een christen oid.

Nootmuskaatje, dat klopt echt van geen kant. Allereerst zijn het juist de jongeren die zichzelf vaker opblazen. De hogere regionen in de hierarchie doen dit zelf zelden. Daarnaast zijn die school 'shootings' slechts zeer zelden religieus gemotiveerd. Dit zijn juist vaak loners en outcasts. Door te stellen dat moslims in het westen 'gepushed en gediscrimineerd' zijn geweest, geef je ze wederom een excuus. Alsof wij het aan onszelf te danken hebben. Complete onzin natuurlijk. Geen enkele mate van 'pushen' of 'discrimineren' mag dit tot gevolg hebben. Dit is niet verexcuseerbaar en ik zie dit soort opmerkingen als een belediging van het goede fatsoen.
Het is inderdaad niet religieus gemotiveerd, maar dat was mijn punt ook niet. Mijn punt is dat er in elk geloof, geslacht, afkomst en wat dan ook wel rotte appels tussen zitten.

En je vat het ook verkeerd op, ik zeg niet dat jullie het aan jullie zelf te danken hebben. Maar dat moslims over het algemeen toch meer werden gediscrimineerd heeft naar mijn denken mogelijk wel een kleine bijdrage geleverd. Misschien niet door het doel van de extremisten, maar door jongeren die bij IS gaan omdat ze zich hierdoor mogelijk niet prettig voelen. Al is het maar een heel klein deel, elk extremist extra is al 1 te veel.

• Topic Starter Topic Starter
Dat hangt maar net van de definitie van 'geradicaliseerd' af. In het grootste moslimland (Indonesië) staan er lijfstraffen op overspel, in het een-na-grootste moslimland (Pakistan) staat de doodstraf op godslastering. En dat zijn democratische landen, je kunt er dus vanuit gaan dat de meerderheid van de bevolking daar geen probleem mee heeft. Dat voldoet aan mijn definitie van radicaal, maar waarschijnlijk niet die van die onderzoeken.
Of ze bedoelen met geradicaliseerd 'mogelijk in staat om aanslagen te plegen'. Wie zal het zeggen?

Zat net even door FB te scrollen en kwam een pagina van pownews tegen wat mijn aandacht wel trok. http://www.powned.tv/nieuws/foto/2016/03/twitter_fuck_brussel_want_anka.html

Ben benieuwd hoe de mensen hier eigenlijk daar over denken? Waarom is het wereld nieuws als het in parijs en brussel gebeurt, maar 'minder' erg als het Turkije gebeurt (Ankara en Istanbul)? Terwijl er daar ook paar aanslagen zijn geweest afgelopen paar weken.

Omdat Erdogan zelf een islamist is, en het protest tegen zijn bewind door de Kurden zeker niet onterecht is. Het menselijk leed is af te keuren. De politieke motivatie achter de aanslagen veel minder.

Of ze bedoelen met geradicaliseerd 'mogelijk in staat om aanslagen te plegen'. Wie zal het zeggen?
Lastige definitie inderdaad.
http://www.amnation.com/vfr/archives/010556.html

WZB study shows significantly high numbers amongst Europe’s Muslims:
https://www.wzb.eu/en/press-release/islamic-fundamentalism-is-widely-spread

De Duitse overheidsdenktank ondervroeg 9.000 mensen in zes landen: Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, België en Zweden. De enquetes toonden aan dat moslimfundamentalisme wijd verspreid is. Driekwart van de islamieten denkt bijvoorbeeld dat er slechts één correcte manier is om hun heilige boek (in hun geval de Koran) te interpreteren. Bij christenen (heilige boek: de Bijbel) is dit slechts twintig procent.
https://www.wzb.eu/sites/default/files/u6/koopmans_englisch_ed.pdf

Dit is toch niet normaal:
2n19loh.png

dloz6b.png

Laatst bewerkt:
En dit is dus het punt dat ik bedoelde met 'discriminatie door de media', alsof seksueel gefrustreerde gekken niet gelovig kunnen zijn? Er is flink wat discriminatie tegenover de moslims, ook in het nieuws wordt er altijd bij wijze van spreken met bold geschreven indien het een moslim was.

Heb je ooit een kop gelezen van 'christelijke jongen schiet x aantal studenten dood in x'? Christelijken heb ik nog nooit voorbij zien komen, maar je gaat me toch niet vertellen dat er tussen al die moorden geen christelijken tussen zaten?

Wat Trium zegt.

De meesten zijn eenzaam omdat ze nergens bij horen. Ook niet bij een christelijke gemeenschap dus. Zitten ook vaak 15-jarigen tussen, wat nog erg jong is om ze te associëren met een geloof.

Ik ben er niet van overtuigt dat ze christelijk zijn.

Geloof jij alles maar wat je op het nieuws hoort.
Inb4 'Linker rakker die de terroristen begrijpt'.
Nee hoor, levenslang martelen die tyfys gasten.

Of klink ik nou weer extreem rechts?

Nee, maar ik zit middenin een broeikas van progressief linkse/neo-marxistische prietpraat want daar staat de filosofie-faculteit van de VUB voor berucht.
Het begint daar ook altijd naar stront te ruiken wanneer de post-koloniale zelfhaat en lieve, onbegrepen Islam weer worden bovengehaald. Doet het als ik dit lees ook.

Links populisme is even rot als recht populisme.

En dat B&F fatsoenlijke whey verkocht. Marc gelooft dat als één van de weinige dbb'ers nog steeds. Hieruit blijkt dat hij een r*tard is.

Whey van body en fit is niks mis mee, dat jij blindelings vertrouwd op zogenaamde "onafhankelijke" labtesten is meer zorgbarend.

Whey van body en fit is niks mis mee, dat jij blindelings vertrouwd op zogenaamde "onafhankelijke" labtesten is meer zorgbarend.
Het is altijd een kleine groep die het verpest voor de rest. Met "echte" whey is namelijk niks mis!!!

-

Laatst bewerkt:
Wat een trieste reacties over moslims.
Dit is jouw eerste post in dit topic. Komt eigenaardig over als ik de reacties lees die daarvoor geplaatst zijn - wordt amper over moslims geschreven- en de gebeurtenissen van vandaag m.b.t. titel van het topic.

Ah die was ik al helemaal vergeten inderdaad, maar dat wilt nog niet zeggen dat het erg vaak voorkomt. Ik praat niet over dat het altijd gebeurd, maar bij een moslim zijn ze toch eerder geneigd om bold te gebruiken en het geloof te benoemen dan bij een christen oid.
Wanneer het maar kan (bij statistieken en kleinere incidenten) wordt er door de media om de feiten heen gedanst om moslims niet in een kwaad daglicht te zetten. Dat gaat niet als keer op keer de daders het vanuit die overtuiging doen en er voor zorgen dat die connectie gehoord en opgeeist wordt. Laten we eerlijk zijn, als je tegenwoordig van een aanslag hoort denk je al meteen aan een islamitische toedracht. Dat komt door de feiten, niet kleuring van de media. Laten we juist hopen dat de media die feiten erbij blijft melden dan weten we meer over de toedracht en kunnen we denken aan oorzaken en oplossingen. Voor zover dat mogelijk is.

Het is inderdaad niet religieus gemotiveerd, maar dat was mijn punt ook niet. Mijn punt is dat er in elk geloof, geslacht, afkomst en wat dan ook wel rotte appels tussen zitten.

En je vat het ook verkeerd op, ik zeg niet dat jullie het aan jullie zelf te danken hebben. Maar dat moslims over het algemeen toch meer werden gediscrimineerd heeft naar mijn denken mogelijk wel een kleine bijdrage geleverd. Misschien niet door het doel van de extremisten, maar door jongeren die bij IS gaan omdat ze zich hierdoor mogelijk niet prettig voelen. Al is het maar een heel klein deel, elk extremist extra is al 1 te veel.
Islam is wel een hele rotte boom he? Ik snap je punt, zo zal een deel het beleven. Ze zien het zelf zo dat ze 'gediscrimeerd' en gekwetst worden maar het zijn velen van hen die het er toch echt zelf naar maken door zich als een barbaarse invasie te gedragen. En ik denk dat daar een ware barbaarse mentaliteit achter zit vanuit die cultuur die zich nog niet eens rationeel druk maakt om discriminatie of wat dan ook maar gewoon ingesteld is op de aanval.

Benoemen dat een aanslag door islamitische extremisten wordt opgeeist is geen discriminatie en pesterij. Dit is keiharde realiteit waar we iets mee zouden moeten doen.

wow..

Laatst bewerkt:
wat die Ivar Mol tweette was niet correct, hij had dat ook maar vernomen via radio/tv, dus dat was niet in zijn eigenlijk klas ofzo...
Lijkt me wel correct dat de politie dan vraagt om geen "valse geruchten" meer te verspreiden

Er zijn er vandaag al zoveel verspreid: http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aans...culeren-op-het-internet-na-de-aanslagen.dhtml

Vanmorgen schreef ik op Twitter, na aanleiding van andere berichten op radio en internet:

"Hoe geef je nog les als er in je klas door moslim kinderen geapplaudisseerd wordt?"

Vanmiddag stonden 3 politie-agenten voor mijn deur in opdracht van de burgemeester. Of ik zulke berichten in het vervolg toch liever niet meer wilde plaatsen.

Terug
Naar boven