- Waardering
- 12.367
Dat het een hypothetische vraag is maakt het nog geen gerucht en zeker niet correct deze te willen smoren. Dit zijn trouwens feiten die bij eerdere aanslagen ook naar boven kwamen, en nu weer, dat moslim jongeren het aanmoedigen.wat die Ivar Mol tweette was niet correct, hij had dat ook maar vernomen via radio/tv, dus dat was niet in zijn eigenlijk klas ofzo...
Lijkt me wel correct dat de politie dan vraagt om geen "valse geruchten" meer te verspreiden
Er zijn er vandaag al zoveel verspreid: http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aans...culeren-op-het-internet-na-de-aanslagen.dhtml
Vanmorgen schreef ik op Twitter, na aanleiding van andere berichten op radio en internet:
"Hoe geef je nog les als er in je klas door moslim kinderen geapplaudisseerd wordt?"
Vanmiddag stonden 3 politie-agenten voor mijn deur in opdracht van de burgemeester. Of ik zulke berichten in het vervolg toch liever niet meer wilde plaatsen.
Lijkt me dus ook een volledig terechte vraag gericht op het draagvlak van radicalisatie onder jongeren op school. Wat kunnen we hier maatschappelijk nou tegen doen?
Elkaar de mond snoeren met gedachtenpolitie is daarop niet het juiste antwoord. Die 3 FTE hadden ook ingezet kunnen worden om echte bedreigingen op te sporen en in te kiemen. Boeven vangen ofzo.