MuscleMeat

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden"

Die worden als medemartelaren aanzien in het salafisme. In de quran is het doden van andere moslims not-done, maar er zijn uitzonderingen en die zijn redelijk vaag gedefineerd.

'The only thing mujahidin [jihadis] are specifically required to do, should they knowingly kill a Muslim [who is intermixed with the targeted infidels], is make atonement. Blood money, however, is a way out of the dispute altogether. Payment should be made only when there is a surplus of monies, which are no longer needed to fund the jihad. Again, this is only if their [Muslims] intermingling with the infidels is for a legitimate reason, such as business. And we assume that those who are killed are martyrs, and believe that what the Sheikh of Islam [Ibn Taymiyya] said about them applies: “[T]hose Muslims who are accidentally killed are martyrs; and the obligatoryjihad should never be abandoned because it creates martyrs.”'

EDIT: dit komt niet uit de quran maar uit salafistische bronnen btw.

Laatst bewerkt:
Maak je geen zorgen, het komt allemaal goed.
Job Cohen gaat er binnenkort thee mee drinken.
Ik moet er ook om glimlachen, de beeldvorming is niet gelukkig. Dit is natuurlijk nooit voldoende maar is onderdeel van verschillende punten van aanpak. Mensen blijven hierdoor in gesprek, signaleren bepaalde zaken, worden betrokken, raken minder makkelijk onder de radar. Een utopie om te denken dat je hier een aanslag mee kunt voorkomen, maar het kan ook geen kwaad zo lijkt het.

En zonder Marokkanen zaten we zelfs nog zonder 'world wide web'!

2ni1des.png

https://en.wikipedia.org/wiki/Globalization

Hier, een wikipedia term voor je.

Het is goed dat er dagelijks duizenden nieuwe moslims in Europa bijkomen, wat zouden we zonder ze moeten?

Hoog opgeleid en flink gemotiveerd komen zij onze oude dag redden.

Allemaal maar weer even wijzen naar alleen de islam, zelf ben ik een volbloed Turk maar niet gelovig. Ik wijs ook niet naar christenen, maar naar religie op zich. Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar religie is gewoon de grootste onzin dat er is. Zelf ben ik meer van de wetenschap, maar zelfs zonder wetenschap kan ik met logisch nadenken nog inzien waarom het bs is. Gezien wetenschap vaak gebashed wordt door sterk gelovige mensen die meer in sprookjes geloven laat ik dat even grotendeels achterwege.

Jaren geleden, in de tijd dat religie begon, hoe ver waren de mensen toen? Ze hadden geen verstand over psychische afwijkingen, de slimste persoon van toen is grof gezegd mogelijk te vergelijken met het domste persoon van nu. We geloven de verhalen die door mensen ontstonden die in heksen en weet ik veel wat voor bs geloofden.

Mohammed bijvoorbeeld zag een engel of hoe dat verhaal ook ging, misschien was dat geen champignonnen soepje dat hij had gegeten die dag? Of misschien had hij wel een afwijking? Als iemand van nu stemmen zou horen of dingen zien die er niet zijn zou hij bestempeld worden als gek met een afwijking. Maar daar wisten ze vroeger geen f**k over, daar werden 'heksen' het water ingegooid. Als ze dood gaan was het geen heks en als ze het overleefde wel.

Het begon dus mogelijk bij een gek met een bepaalde afwijking. Maar later werd geloof mogelijk ook nog eens misbruikt voor macht. De geestelijken stonden redelijk hoog op de ladder, en als je een beetje verstand hebt van dieren, wat wij dus ook zijn, gaat het allemaal om hoog op de ladder te komen. Dus na eeuwen BS, eeuwen macht misbruik, waarbij de regels waarschijnlijk regelmatig zijn aangepast, geloofd men nog steeds in die onzin van toen.

Als je kijkt wat er in de Koran staat bijvoorbeeld dan zijn dat duidelijk teksten geschreven door een gek die elk ander persoon wou uitroeien. Verder staan er veel onzin in, ook in de bijbel en de rest, van dingen die ook zomaar uit de lucht zijn gevlogen. Nu komt wel een klein stukje wetenschap/biologie, maar bijvoorbeeld geen varkensvlees eten. Waarom zou je geen varkensvlees mogen eten? Wij zijn ook gewoon dieren, en hebben de tanden van een alleseter.

Al met al, geloof is eeuwen macht misbruik geweest en ontstaan door een of andere gek met schizofrenie of die de verkeerde paddenstoelen heeft gegeten. Maar gelukkig neemt het aantal gelovige mensen sterk af, waarbij als eerste de christenen steeds minder gelovig werden en momenteel zijn ook de moslims aan de buurt. Op een paar minder intelligente extremisten na die alles doen volgens een sprookjesboek dat puur werd gebruikt voor macht misbruik. Er zijn ook wel gekke christenen, maar die worden niet zo het nieuws in geforceerd.

Al jouw lappen teks gaan mank. Islam is niet te vergelijken met amdere godsdiensten en je kan deze aanslagen niet weg schuiven op kids die geen stageplek krijgen.

Hoog opgeleid en flink gemotiveerd komen zij onze oude dag redden.

Al jouw lappen teks gaan mank. Islam is niet te vergelijken met amdere godsdiensten en je kan deze aanslagen niet weg schuiven op kids die geen stageplek krijgen.

Doctrine of religions isn't completely the same
Doctrine of Islam is

Sam Harris wordt echt zelden nog serieus genomen in filosofische kringen and dit is deels waarom. Vergelijk eens een sufi met een wahhabi.

Even een update hier in zaventem, de mensen die nergens naartoe konden of kunnen zijn opgenomen in de sporthal van Zaventem. Ik ben 12 flessen melk gaan brengen om die arme mensen wat te steunen en voeden. Verschrikkelijk...

Doctrine of religions isn't completely the same
Doctrine of Islam is

Sam Harris wordt echt zelden nog serieus genomen in filosofische kringen and dit is deels waarom. Vergelijk eens een sufi met een wahhabi.

Zijn standpunt mbt Islam is weinig tussen te krijgen imo. Verder voldoende debat over te vinden.

Ieder zijn mening, godsdienst is achterlijk, Islam is full r*tard.

Zijn standpunt mbt Islam is weinig tussen te krijgen imo.

I just did. Nog eens, vergelijk een wahhabi met een sufi. Die zijn compleet verschillend qua doctrine en levensbeschouwing. Alletwee moslim.

Harris probeert nog steeds zijn interpretatie van de Quran als een maxime te behandelen voor alle Islam. Het ironische is dat ik op dit forum hier zelf van beschuldigd ben maar het net niet doe.

Je kan Islam niet normatief benaderen en dan zeggen 'dit is Islam', dan zit je aan Hume's drogreden. Je kan het wel discriptief benaderen, wat ik aan het doen ben voor atheisme in een werk.

En ja, veel moslims doen net hetzelfde als Harris.

Laatst bewerkt:
Open liberaal beleid is dus te veel wcpapier gebruiken, de wc die telkens overstroomt na elke schijtbeurt maar gewoon negeren, en de volgende keer 'geschokt' zijn bij het zien van de ravage in het toilet. En dan ook nog eens in een periode van bulken.

Open liberaal beleid is dus te veel wcpapier gebruiken, de wc die telkens overstroomt na elke schijtbeurt maar gewoon negeren, en de volgende keer 'geschokt' zijn bij het zien van de ravage in het toilet. En dan ook nog eens in een periode van bulken.

Nee, rechtpopulisme is op iets dat misloopt focussen, een simplistische reactionaire oplossing geven, en alle nuance negeren.

Je hebt een combinatie van wc-papier, porcelein en leidingwater. Die vooruitgang heeft enorme voordelen gegeven, dat je kan koken, je reet kan afvegen,... Jij beschuldigt ze van je wc verstoppen en negeert de rest.

Dat is mijn metafoor voor (rechts) populisme. We know shit happens en dat onze staat niet perfect is, dus je kan verstopping krijgen.

Laatst bewerkt:
Dat is prima, maar gaan we dan ook nog wat aan de verstopping doen? Het is prachtig dat we kunnen koken en dat we onze reet kunnen afvegen, maar de wc verstopt nog steeds. Maar datgene wat goed gaat heeft op het moment geen aandacht nodig, maar datgene wat fout gaat juist wel.

En juist dat gebeurt in de politiek te weinig. Populistisch rechts probeert aan te geven dat je misschien minder wc papier moet gebruiken, en liberaal links zegt dat het huidige gebruik geen kwaad kan en gaat vervolgens thee zetten.

I just did. Nog eens, vergelijk een wahhabi met een sufi. Die zijn compleet verschillend qua doctrine en levensbeschouwing. Alletwee moslim.

Harris probeert nog steeds zijn interpretatie van de Quran als een maxime te behandelen voor alle Islam. Het ironische is dat ik op dit forum hier zelf van beschuldigd ben maar het net niet doe.

Je kan Islam niet normatief benaderen en dan zeggen 'dit is Islam', dan zit je aan Hume's drogreden. Je kan het wel discriptief benaderen, wat ik aan het doen ben voor atheisme in een werk.

En ja, veel moslims doen net hetzelfde als Harris.

Welk percentage van de moslims wijkt af van het breed gedragen doctrine? Ongetwijfeld wahhabi's, sufi's en andere teletubbies hebben, maar zijn dat niet een paar outliers van de meute?

Nu blijkt dat hij niet zelf voor de klas staat krijgt de tweet een andere lading. Maar staat voor mij los van het feit dat dit kennelijk aanleiding geeft voor politie om erop uit te gaan. Absurd.

Dochter van Mariska Hulscher (redactie Pauw)
jh3tdc.jpg

Ongefilterde (VMBO?) scholieren:
2emhs0h.jpg

Schrikbarend

Dat is prima, maar gaan we dan ook nog wat aan de verstopping doen? Het is prachtig dat we kunnen koken en dat we onze reet kunnen afvegen, maar de wc verstopt nog steeds. Maar datgene wat goed gaat heeft op het moment geen aandacht nodig, maar datgene wat fout gaat juist wel.

Klopt. Maar dan zit je niet meer in populistische bullshit, maar probeer je naar echte oplossingen te zoeken. Dat is een pak minder makkelijk.

Ik heb hier een mooie foto van geplaatst. Fouilerring aan Brussel-Noord, heel goed op papier, in praktijk slecht. Er zit een verschil tussen theorie en uitvoering in politiek en die zie je vaak maar na het kwaad al geschied is.

Terug
Naar boven