MuscleMeat

Fasted trainen zonder water

Ronaldinho10

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
74kg
Vetpercentage
13%
Beste beren,

Wegens Ramadan heb ik een andere eetperiode, we verbreken het vasten rond 10 uur. Alhoewel is mijn gym om 11 uur gesloten dus moet ik wel van tevoren trainen. Mijn vraag is als volgt: ik train dus zonder water, als ik train heb ik +-16 uurtjes gevast, neemt dat enige risico's met zich mee, bijv dehydration?

Ik neem in de 6 uurtjes die ik mag eten wel genoeg water (2/3 liter) en eet tot 200g eiwitten. Dus eigenlijk train ik, als ik thuis ben eet ik een big meal van +-100g eiwitten, 100g carbs en 50g vetten.

Thanks!

k train gewoon niet.een maandje jezelf geven aan ramadan kan goed doen.

k train gewoon niet.een maandje jezelf geven aan ramadan kan goed doen.
Behalve dan voor je spieren.

Beste beren,

Wegens Ramadan heb ik een andere eetperiode, we verbreken het vasten rond 10 uur. Alhoewel is mijn gym om 11 uur gesloten dus moet ik wel van tevoren trainen. Mijn vraag is als volgt: ik train dus zonder water, als ik train heb ik +-16 uurtjes gevast, neemt dat enige risico's met zich mee, bijv dehydration?

Ik neem in de 6 uurtjes die ik mag eten wel genoeg water (2/3 liter) en eet tot 200g eiwitten. Dus eigenlijk train ik, als ik thuis ben eet ik een big meal van +-100g eiwitten, 100g carbs en 50g vetten.

Thanks!
Het moet maar he?

Ik zou het niet aanraden, er zijn zoveel redenen waarom je hydrated moet zijn en zeker tijdens je training. Kracht neemt sowieso af en je raakt sneller uitgeput als je geen vocht in je lichaam hebt. Het kan wel, maar houd dan een laag volume aan.

Ik zou het niet aanraden, er zijn zoveel redenen waarom je hydrated moet zijn en zeker tijdens je training. Kracht neemt sowieso af en je raakt sneller uitgeput als je geen vocht in je lichaam hebt. Het kan wel, maar houd dan een laag volume aan.

idem

• Topic Starter Topic Starter
Gek genoeg boek ik wel pr's met fasted trainen, dus ben goed hydrated denk ik bij mn trainingen. Ach was ook eigenlijk een vraag waar ik de antwoord op wist, maar wilde meningen horen van anderen. Het kan als je je fit voelt (geen duizeligheid, misselijkheid, droge mond etc.) lijkt me, als je die symptonen wel hebt zou ik het vermijden.

Mja omdat mijn kracht alleen toeneemt en ik me fit voel bij mn trainingen is het beter dan te trainen dan een maandje niet, ben maar 4 maanden bezig dus een hele maand niks doen is geen optie voor mij.

Ik heb gemerkt dat het wel te doen is. Alleen is het zeker niet fijn. Het ligt er maar net aan hoe je traint. Ik zal niet aanraden om veel cardio te doen. Zelf pak ik gewoon 1 spiergroep per dag en dan is het pas net te doen vind ik. Ik zit er aan te denken om misschien gwn om de week te trainen. Maar zoals ik zei het ligt aan hoe intens je traint. Het is wel behoorlijk rot om zonder te drinken te trainen. Maarja een fijne ramadan, het lukt je wel broeder.

Denk er aan dat ik ook 10 uur per dag werk. Fabriekswerk dus erg veel staan en ook wat tillen. Soms denk ik dat ik gek ben maarja.

Slim van je om gewoon 1 spiergroep per dag te pakken, ikzelf werk niet en doe niet veel in de middag dus dat scheelt. Ik train best wel intens maar ik zal het wat rustiger aan doen nu. Jij ook een fijne ramadan broeder!

met dit weer lijkt mij het toch behoorlijk lastig, je zweet je sowieso de t*ring met deze temperatuur in nederland, en dan nog extra vocht verliezen.. misschien ff rust pakken een maandje?

Ik doe 1 dag benen en 1 dag bovenlichaam. Dit doe ik na iftar. Ik neem een PWO, op benendag doe ik squats,legpresses en deadlifts. De training daarna bankdruk ik, doe ik rows en military presses. Dit gaat me aardig goed af, met geen krachtverlies. Voor het eten zonder water zou ik het echt niet kunnen..

Beste beren,

Ja.
Zeker met dit warme weer.

Tip van de haagse beest: verbreek het vasten (wanneer het tijd is natuurlijk), eet niet te zwaar meteen maar eet vooral veel fruit vanwege de snelle suikers en neem wat snelle eiwitten in, en ga dan meteen trainen!

Ik zou het persoonlijk niet aanraden om tijdens het vasten te gaan trainen zonder de mogelijkheid om water te kunnen drinken, en al helemaal niet nadat je al 16 uur lang zonder voedsel en vocht heb gezeten.. kan alleen maar nadelig werken voor zowel je spieren als gezondheid, en inderdaad zoals wazzup het al zegt "zeker met dit warme weer"...

Vasten verbreken met fruit en een shake is wel hard to do in ons geval na 18 uur vasten haha, maar het is iets waar ook aan dacht dus misschien pas ik dat wel toe.

Dacht laatst ook hieraan: wat als ik in de weekend ga trainen (om 1 uur) en tot 10 uur niks eet, hoe pakt dat dan uit? Heeft het nut? Heeft dat negatieve gevolgen?

Vasten verbreken met fruit en een shake is wel hard to do in ons geval na 18 uur vasten haha, maar het is iets waar ook aan dacht dus misschien pas ik dat wel toe.

Dacht laatst ook hieraan: wat als ik in de weekend ga trainen (om 1 uur) en tot 10 uur niks eet, hoe pakt dat dan uit? Heeft het nut? Heeft dat negatieve gevolgen?

Ja. Training is katabool.

Oja, tuurlijk. Bedankt wazzup!

gewoon n flesje water pakken joh, niemand die er iets om geeft

Mag je zelfs geen water drinken ? :roflol:

pssss, pussies. gewoon hard trainen en niet zeiken om een slok water man. je lichaam kan heel wat hebben, dont worry. ik train ook in de ramadan, gewoon voluit. zodra je het vastn verbreekt een mega maaltijd pakken:D

we eten TE laat man om voltijd te trainen, doe zoiezo geen cardio

Terug
Naar boven