XXL Nutrition

ff jullie mening graag

Suat

Ripped Bodybuilder
Waardering
7
Graag wil ik jullie commentaar op mijn huidige trainingsschema die ik wil beginnen tegelijk met mijn kuur in november. Echter weet ik dat dit hoort in de sectie 'Training en oefening' maar niemand die mij daar van goed commentaar kan voorzien.

Aangezien het te maken heeft met mijn kuur wil ik het hier ff proberen om zo jullie mening te horen.

De link bij deze naar mijn trainingsschema:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=46168

Bvd voor de reacties!

Weinig op je schema ana te merken bro, behalve misschien dat je kuiten 2 keer per week pakt! Dit doe je bewust neem ik aan, en als het voor jou werkt.. :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe dat omdat ik per training maar 2 oefeningen kuit pak. Dus in totaal pak ik de kuiten op 4 oefenigen in de week. Dit komt dan ongeveer neer op dezelfde hoeveelheden sets/oefeningen als de rest van mijn lichaam, vandaar.

Ik ben er zelf geen voorstander van om bijvoorbeeld rug en biceps op een dag te trainen. Alsmede borst en triceps. Bij rug gebruik je ook je biceps dus die zijn al enigszins geprikkeld, dus die kun je dan niet lekker afbeulen. Het zelfde geld voor borst en triceps.

Ik train zelf borst en dan biceps. Als ik het zo doe dan haal ik er veel meer uit dan dat ik ipv biceps triceps doe. Maar goed das mijn mening ;)

Train je altijd zo, of is dit schema speciaal voor je kuur. In het eerste geval, zou ik benen op een dag trainen zodat ik dit zou krijgen;

Dag1 : Rug + Triceps
Dag2 : Benen + Kuiten + Buik
Dag3 : rust
Dag4 : Borst + Biceps + Buik
Dag5 : Schouders + Onderarmen

Voor de rest geen op of aanmerkingen :D

Ik train op dit moment zo:

Zaterdag: Rug,Traps
Zondag: Benen
Maandag: Rust
Dinsdag: Borst&Biceps
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders&Triceps
Vrijdag: Rust

Ik vond dat m'n rug training m'n biceps teveel vermoeide om 100% te gaan, evenals borst en triceps. Daarbij vind ik dat rug zeker 4/5 oefeningen verdient om alle verschillende spieren goed aan te pakken (traps niet meegerekend). Een rug only training dus..

Collega Nick was me voor :p

Laatst bewerkt:
MeggamassNick zei:
Ik ben er zelf geen voorstander van om bijvoorbeeld rug en biceps op een dag te trainen. Alsmede borst en triceps. Bij rug gebruik je ook je biceps dus die zijn al enigszins geprikkeld, dus die kun je dan niet lekker afbeulen. Het zelfde geld voor borst en triceps.

Juist om de reden die je zelf aangeeft heb ik de schema zo opgesteld. Ik denk dat als je ze al prikkelt je ze net zo goed mee kunt pakken. Want anders ga je ze te vaak belasten in de week.

Plus het feit dat het kleinere spiergroepen zijn die ik met 3 oefeningen per training ga afronden en niet met 4 oefeningen zoals ik dat met de grotere spiergroepen ga doen.

Suat zei:
...Ik denk dat als je ze al prikkelt je ze net zo goed mee kunt pakken. Want anders ga je ze te vaak belasten in de week.

Ik denk niet dat ze dusdanig belast worden dat ze overtraind worden. Wel ga je het merken als je ze gaat trainen terwijl ze al aan het werk geweest zijn.

Suat zei:
Plus het feit dat het kleinere spiergroepen zijn die ik met 3 oefeningen per training ga afronden en niet met 4 oefeningen zoals ik dat met de grotere spiergroepen ga doen.

Zelf pak ik wel 4 setjes, ook al zijn het kleine spiergroepen ;)

MeggamassNick zei:
Ik denk niet dat ze dusdanig belast worden dat ze overtraind worden. Wel ga je het merken als je ze gaat trainen terwijl ze al aan het werk geweest zijn.

Te vaak belasten kan ervoor zorgen dat ze geen genoeg rust krijgen waardoor je groei niet maximaal is.

MeggamassNick zei:
Zelf pak ik wel 4 setjes, ook al zijn het kleine spiergroepen ;)

Dat is dus het verschil tussen ons. ik pak 3 oefeningen met ieder 3 setjes. dus die inspanning kan ik wel aan zodat ik mn triceps kan combineren met mn borst en mn biceps kan combineren met mn rug.

Ieder zo zijn eigen ding ;)

De dicussie borst met triceps of rug met biceps is vaak gevoerd.
Het is goed om natuurlijk met regelmaat je schema te veranderen, maar dat hoef ik jouw niet te vertellen.
Als je straks in november weer wilt gaan kuren, dan zou je moeten gaan focussen op weinig reps en hoge gewichten.
Ikzelf train momenteel vier dagen en begin mijn week met mijn "wat achterblijvende spirgroepen".In dit geval zijn dat mijn benen,ze kunnen nog wel wat massa gebruiken.

maandag : quads en kuiten
dinsdag : borst en biceps
woensdag : rust
donderdag : rug en triceps
vrijdag : hamstrings, kuiten en hamstrings

Maximaal drie oefeningen per spiergroep en elk oefening bestaat uit 5 sets van 10 reps.
Gewichten niet te zwaar, maar zeer gecontroleerd en rustig uitvoeren.
Dit i.c.m mijn massa kuur werkt het voor mij prima.
Doel blijft een podium plaats in april of mei 2006.

@Hitman - Persoonlijk vind ik 10 reps wel veel. Met weinig reps doel ik zelf op 6-8 herhalingen.
Hierbij pak ik de grote spieren aan met 4 oefeningen en 4 sets.
De kleine spiergroepen pak ik aan met 3 oefeningen en 3 sets, mocht ik van gedachten veranderen voer ik het op naar 4 sets.

Het is wat je idd zegt...je moet je schema zo af en toe wijzigen. En dit is de schema waarmee ik aan de slag wil gaan (voorlopig). Ik zeg voorlopig omdat ik nog de meningen wil afzien. Natuurlijk kan het zo zijn dat ik het advies van iemand overneem waarin ik me kan vinden.

Btw, succes met je doel Hitman!

Maandag: borst&buik
Dinsdag: quads&kuiten
Woensdag:off
Donderdag: rug&buik
Vrijdag: schouders&hamstrings
Zaterdag: triceps,biceps&kuiten
Zondag : off

dit mijn training schema en lijkt op 1 van je keuzes. dus ik vind deze t beste...

wat doet dit in aas?

Suat zei:
@Hitman - Persoonlijk vind ik 10 reps wel veel. Met weinig reps doel ik zelf op 6-8 herhalingen.
Hierbij pak ik de grote spieren aan met 4 oefeningen en 4 sets.
De kleine spiergroepen pak ik aan met 3 oefeningen en 3 sets, mocht ik van gedachten veranderen voer ik het op naar 4 sets.

Het is wat je idd zegt...je moet je schema zo af en toe wijzigen. En dit is de schema waarmee ik aan de slag wil gaan (voorlopig). Ik zeg voorlopig omdat ik nog de meningen wil afzien. Natuurlijk kan het zo zijn dat ik het advies van iemand overneem waarin ik me kan vinden.

Btw, succes met je doel Hitman!

Suat,

Ik denk zoals velen van ons hier moet je gewoon uitproberen wat het beste voor je werkt.
Ik merk als ik heel zwaar train met reps tussen de 6 en 8,dat ik voor mijn gevoel meer aan krachttraining doe.
Op advies van mijn begeleider ben ik nu overgestapt op 10 reps per set, maar de oefening rustig en gecontroleert uit te voeren.
Kan hierbij heel goed merken dat het voor mij goed werkt, want de pomp de ik hiermee ervaar is super.

Jij ook succes met je geplande kuur, zal je log met regelmaat bijhouden.

Terug
Naar boven