MuscleMeat

[Film] Squat form

• Topic Starter Topic Starter
Mijn rechter enkel zit een soort op slot, hij is een soort van stijf. Wanneer ik zonder blokjes ga squaten dan val ik achterover, wanneer ik dan wat meer naar voren leun komt er zoveel kracht op mijn anterieur loge dat het lijk alsof het gaat afscheuren (ik ben 2 jaar geleden ook geopereerd aan beide anterieur loge).

(ik zal een proberen op die manier te rekken, thx)

Dan heb jij een medische reden waarom je het anders doet, en als dat allemaal zo is dan vind ik niet dat jouw vorm zeer slecht is hoor..

Het zijn kleine dingetjes waar je aan ziet dat het ''anders kan'' maar dat zou dan onder ideale omstandigheden kunnen.. In jouw geval zou ik gewoon zo lekker doorgaan, en niet tever boven je max aan gewicht pakken :)

Interessante post fornix, Hoe is het bij mij het geval? Ik ga wel iets voorbij mijn tenen maar niet om zorgen over te maken neem ik aan :P

Je gaat er niet erg ver overheen, maar je kunt proberen het nog verder te minimaliseren. Dat zal gemakkelijker gaan waarschijnlijk als je de verhoging onder je hielen wegneemt.

Het belangrijkste is echter te luisteren naar je lichaam. Als je gedurende je squats je bij diep gaan het plotseling in je knieën begint te voelen, dan weet je zeker dat je te ver gaat.

Voor mensen bij wie knie problemen zelfs met goede form alsnog een probleem blijft, is het altijd nog de moeite waard om front squats te proberen. Deze zijn minder belastend voor het kniegewricht; abstract voor mensen zonder toegang tot het journal : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19002072

Let je ook daarop als je de trap op loopt? Dat je knieën niet voorbij je tenen gaan.....

Dus jij loopt trap met 120kg?, plus je gaat tog niet met zittende beweging om hoog?,

Meestal gaan de knie voorbij de tenen teweinig door die hiel wordt ge drukt en kont niet ver genoeg naar achtere

Knie echt NIET voorbij je tenen laten komen is voor mij echt onmogelijk... Is ook niet echt nodig. Zolang je drukt vanuit je hielen en niet de neiging krijgt om op je tenen te gaan staan is er niks aan de hand.

Gewoon de benodigde rek oefeningen doen, dan ga je vanzelf beter squatten. Na horen zeggen heb ik ook Anterior Pelvic tilt, daar ga ik voortaan bepaalde rek oefeningen voor doen.

Nieuw filmpje! Dit was mijn laatste set dus was al redelijk vermoeid, dus bijna een fail;). Ik squat nu met dunnere schijven onder mijn hielen, ieder commentaar is welkom.

[Link niet meer beschikbaar]

Wtf, in de filmpjes van EliteFts zeggen ze dat je juist hoger dan naturel moet kijken en hier zegt rippetoe weer dat je omlaag moet kijken.

In het film je lifts topic krijg ik te horen duw je ellebogen naar voren, mark zegt juist weer elbows up (of te wel naar achter steken)

Er is niet 1 techniek.
Er zijn andere methoden.

Welke beter is is voor iedereen anders.

Terug
Naar boven