Fitness Seller

filmpje: verkeerde squat imo

Ik vind het vooral triest dat de topicstarter het grappig vindt om filmpjes van deze jongen hier neer te zetten met het doel hem af te branden. Ik zie het "nut" niet. Zeker niet zoals neergezet in de beginpost waarbij er een soort van vraag wordt gesteld die duidelijk retorisch is. Ik neem ook niet aan dat de TS eens een gesprek met de jongen is aangegaan bijvoorbeeld om te evalueren of er wellicht iets achter kan zitten: diagnose. Zo ja is het extra triest om daar nu opmerkingen neer te zetten als "slappe homo" etc.
Verder had je ook kunnen proberen om hem te helpen met zijn techniek.

Ik kan zeker genieten van filmpjes waarbij er dingen fout gaan tijdens trainen, echter op de een of andere manier bij de manier waarop het hier gaat en bij de persoon in kwestie bekruipt mij hier een triest gevoel.

Om een discussie op gang te brengen of iets wel of niet gedaan zou moeten worden kun je beter een instructional video posten van bv Rip.

[/thread]

Fixed

XDDDDD ik moet nog steeds lachen om die jurre

• Topic Starter Topic Starter
Dit noem ik bijvoorbeeld iemand uitlachen... en dat is al 1 van je eerst posts, geen zin om moeite te steken in het quoten van je uitspraken omdat het me eigenlijk niet interesseert. Wou gwn even zeggen dat ik het zielig vind en dat je precies een hele toffe vriend bent.

En nee ik zet geen fotos van mijn rotkop op die forum omdat ik dit danook niet heb. En waarom jij filmpjes erop zou moeten zetten had je geweten als je mijn tekst deftig had gelezen.

Als je goed had gelezen had je opgemerkt dat dat niet over jurre ging :) Jammer dude. Verder ben ik geen vriend van hem en dat heb ik ook nergens gezegd. Je hebt wel een rotkop.

Over 'common knowledge' gesproken. Er zijn daarbij overigens 2 verschillend 'kampen'.

1. Het ene kamp gaat er van uit dat ondersteunende krachttrainings-oefeningen zo specifiek mogelijk moeten lijken op de sportechnische bewegingspatronen.
Dus bijv. partial squatbewegingen, welke zo veel mogelijk gelijk zijn aan de bewegingspatronen bij het sprinten, hoogspringen e.d.

2. Het andere kamp keurt dit af, omdat de opvatting bestaat dat dit juist de motorische verfijning in de specifieke sport kan verstoren.
Je leert het MU activatiepatroon aan dat noodzakelijk is om efficient te bewegen met een extra lastarm. Dat activatiepatroon is dan toch significant anders, dan bij de beweging in de respectievelijke sport zelf. (ook al ziet het er aan de buitenkant hetzelfde uit)
Dit zou juist tot vermindering van de gewenste motorische vaardigheden kunnen leiden.

Maw. Het is beter de volledige squat te doen, om basale kracht/vermogen te verbeteren en dit over te dragen op bijvoorbeeld de sprint, door simpelweg te sprinten.

Voorheen was ik een overtuigd kamp-1-ner, de laatste jaren neig ik meer en meer naar kamp-2-er-schap.

Beetje verlate reactie maar je moet maar eens wat lezen over motorisch leren. Interessante onderzoeken zijn er over dit onderwerp gedaan. Als je zo door het gross heen leest kun je zien dat variable practice (oefenen niet alleen specifiek maar in verschillende settings) veelal tot het beste effect leidt omdat het lijkt (ik zeg lijk omdat het neit zeker is) dat als men flexiebeler is in de keuze van een bepaald motorprogramma men beter presteerd sinds geen enkele beweging ook al is het dezelfde beweging identiek verloopt.

Terug
Naar boven