AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Powerrack zou het laatste zijn waar ik 100 euro op zou willen besparen. Alleen al de compatibiliteit met meer opzetstukken zou voor mij persoonlijk de keuze makkelijker maken. Een Powerrack koop je maar 1x
Het aantal opzetstukken van 620 t.o.v. 520 is toch marginaal? Ik tel a 2 a 3. Of zie ik iets over het hoofd?

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.883
Het aantal opzetstukken van 620 t.o.v. 520 is toch marginaal? Ik tel a 2 a 3. Of zie ik iets over het hoofd?
Het scheelt inderdaad niet heel erg veel, we proberen de meeste accessoires namelijk compatibel te maken met alle series. Maar de voornaamste accessoires die niet geschikt zijn voor de 500 serie racks, zijn juist de meest populaire en nuttige uitbreidingen, zoals spotter arms, jammer arms, weight pins, monolift etc. Maar of die accessoires voor jou ook nuttig zijn is natuurlijk persoonlijk, misschien zou jij zoiets nooit aanschaffen/gebruiken. De reden dat die accessoires niet geschikt zijn voor de 500 serie racks is overigens de stabiliteit die ik eerder noemde, die is in de 600 racks (en daarboven) een stuk hoger.

Dat gezegd hebbende zijn de 500 serie racks wel gewoon super populair (omdat dat de goedkoopste in ons assortiment zijn) en die krijgen ook uitsluitend positieve reviews. Dus het is dus zeker niet zo dat je daar een miskoop mee zou doen. Ik denk dat je jezelf vooral moet afvragen hoe jij je home gym en je krachttraining over enkele jaren voor je ziet. Als je daar heel serieus over bent en je wil een mooie ruimte in je woning beschikbaar maken en er veel tijd aan besteden, dan zou ik nu niet met het allergoedkoopste rack beginnen. Maar je kan met een 500 serie rack ook gewoon zwaar trainen gedurende de komende 10 jaren, daar hoef je je niet druk om te maken :cool:

Ik ben overstag, al wil ik even in de showroom gaan kijken voordat ik daadwerkelijk dingen ga bestellen.

Vooralsnog is dit mijn set-up:

ATX POWER RACK PRX-620
ATX LAT PULLEY OPTION LTO-520

ATX MULTI BENCH MBX-520

ATX MULTI TRAINING BAR

ATX GYM BUMPER PLATES (2x 5KG)
ATX GYM BUMPER PLATES (2x 10KG)
ATX GYM BUMPER PLATES (2x 20KG)
ATX RUBBER FRACTIONAL PLATES (2x 2,5KG)
ATX RUBBER FRACTIONAL PLATES (2x 1KG)

ATX PRO COLLARS

TRICEPS TOUW
ATX NYLON EENHANDSGREEP - ERGONOMISCH
ATX ROTATION LAT BAR
ROEIGREEP SMAL

Nog enkele vragen:
- Belangrijkste: zijn er dingen die jullie anders zouden doen?
- Wat bepaalt of iets een bestseller is op Fitness Seller is? Overall sales? Sales binnen de categorie?
- Ik twijfel tussen de MBX-520 en MBX-660. Wat zijn de ervaringen hier?
- Bij deze set-up is er niks waar je je benen onder kan doen bij het doen van b.v. een lat pulldown. Hoe lossen anderen dit op?

shopping

Gebruik zwlf deze met mijn rack. Niks mis mee! Soepel, goedkoop. Wel voor aluminium pulley kiezen

• #14.888
Ik ben overstag, al wil ik even in de showroom gaan kijken voordat ik daadwerkelijk dingen ga bestellen.
Dan zul je nog eventjes geduld moeten hebben (minimaal enkele weken) want we zijn pas net klaar met de verbouwing van de showroom. Deze is nu nog helemaal leeg en zal de komende weken en maanden gevuld worden (naar gelang de equipment binnenkomt).

Blijkbaar zijn ze bij atx alles aan het updaten naar nieuwere verbeterde versies. 👍
Ook een paar nieuwe machines die plate loaded en via kabels werken. (Pec fly en beltsquat).
Zou men zo geen kabel versie van leg curl/extention kunnen maken? De reden waarom ik het vraag is omdat ik momenteel met de leg option werk en dat er daar toch een verschil in weerstand zit bij het begin en einde van de beweging. Denk dat je dit verschil door kabels zou kunnen weg werken.

• #14.890
Blijkbaar zijn ze bij atx alles aan het updaten naar nieuwere verbeterde versies. 👍
Ook een paar nieuwe machines die plate loaded en via kabels werken. (Pec fly en beltsquat).
Zou men zo geen kabel versie van leg curl/extention kunnen maken? De reden waarom ik het vraag is omdat ik momenteel met de leg option werk en dat er daar toch een verschil in weerstand zit bij het begin en einde van de beweging. Denk dat je dit verschil door kabels zou kunnen weg werken.
We hebben eens een creatie van een klant zien langskomen en ook besproken of we dat wilden implementeren, maar dat bleek helaas te omslachtig en duur. Ik heb geen idee meer of dat hier op het forum was of in een Facebook groep of Instagram post, maar die persoon had zijn leg option aangepast om aan een kabel te kunnen koppelen. De kabel werd door/langs een halve-cirkel-vormig stuk staal geleid voor een constante spanning. Lastig uit te leggen maar misschien kun je het nog ergens vinden :thumb:

Thx voor de reply maar ik vind het ook niet terug. Nu denk ook niet dat ik er handig genoeg voor zou zijn om dit te maken.
Maar ik dacht meer iets in de trend van de tuff stuff cpl 400.
Maar dan met een atx twist 😉.
1693168756564.png

• #14.892
Thx voor de reply maar ik vind het ook niet terug. Nu denk ook niet dat ik er handig genoeg voor zou zijn om dit te maken.
Maar ik dacht meer iets in de trend van de tuff stuff cpl 400.
Maar dan met een atx twist 😉.
Ik dacht dat je de leg option bedoelde, als in het accessoire ter bevestiging aan de bankjes.

Het dedicated Leg Curl/Leg Extension toestel is sowieso aan een upgrade toe volgend jaar. We zullen ook de optie van een kabel bekijken maar of dat haalbaar is laat ik aan de ingenieur over :)

Edit: ik zie wel dat jouw voorbeeld hierboven alsnog gebruikt maakt van een hefarm, dus de beweging zal nog steeds niet helemaal evenredig verlopen en ook dode punten hebben. Als je dan al een kabel gebruikt, dan zou je ook een weight stack moeten gebruiken (of een roller systeem zoals onze nieuwe cable belt squat) maar dat maakt het toestel natuurlijk ook een stuk duurder.

Laatst bewerkt:
Nee momenteel werk ik met de leg option. Maar zou gerust overstappen op een dedicated toestel waar de eerder genoemde minpunten weg gewerkt zijn😉.

Ik heb zelf de volledige leg curl / leg extention machine en moet zeggen dat ik niet echt ondervind dat de curl bijna geen weerstand meer is bij het eind van de beweging. Ja als ik hem helemaal tegen m'n billen aan laat tikken wel. Maar dat doe je sowieso niet gezien je tot ongeveer 90 graden gaat net als met een biceps curl. Dan blijft er meer dan genoeg weerstand op de hamstrings.
Maar het verschil zou kunnen zijn dat je op de volwaardige machine een beetje omhoog ligt met je bovenbenen en op de normale bankjes plat ligt...

Voor geïnteresseerden: De ATX Cambered Multigrip bar is binnen!
IMG_20230828_162541103.jpg

Ignore het B merk calibrated plates (en gooi geen bans FS🫣).

Bar kwam in een mooi klein pakketje binnen en een goudvis kan hem nog in elkaar zetten. Was letterlijk 2 minuten werk (multitooltje zit er niet bij, was wel leuk geweest)

De bar is netjes afgewerkt. Eigenlijk heel vergelijkbaar met andere specialty bars van ATX. Ik had graag een stalen endcap gezien, hoewel dat natuurlijk niet nodig is omdat de sleeves niet spinnen, vind ik dit wel voor een paar centen meer de uitstraling van de bar omhoog doen schieten .

De handles zijn een mooie lengte en daardoor is de bar aardig in balans. De Camber is niet zo overdreven als die van mijn Strenghtshop Cambered MG bar (sowieso is die van ATX echt veel netter afgewerkt). Zeker de op een na wijdste grip van de ATX is perfect voor mij. Iets meer rom maar niet overdreven. De wijdste grip vind ik voor bench vrij heftig (dan pak ik liever dumbbells) maar die is dan weer perfect voor seal rows.

Eigenlijk maar twee minpunten: de bar is 16kg en de knurling vind ik erg passief. Voor de rest gewoon een prima product. Geen spijt van! Mochten er nog mensen met vragen zitten: fire away.

• #14.896
Voor geïnteresseerden: De ATX Cambered Multigrip bar is binnen!
IMG_20230828_162541103.jpg

Ignore het B merk calibrated plates (en gooi geen bans FS🫣).

Bar kwam in een mooi klein pakketje binnen en een goudvis kan hem nog in elkaar zetten. Was letterlijk 2 minuten werk (multitooltje zit er niet bij, was wel leuk geweest)

De bar is netjes afgewerkt. Eigenlijk heel vergelijkbaar met andere specialty bars van ATX. Ik had graag een stalen endcap gezien, hoewel dat natuurlijk niet nodig is omdat de sleeves niet spinnen, vind ik dit wel voor een paar centen meer de uitstraling van de bar omhoog doen schieten .

De handles zijn een mooie lengte en daardoor is de bar aardig in balans. De Camber is niet zo overdreven als die van mijn Strenghtshop Cambered MG bar (sowieso is die van ATX echt veel netter afgewerkt). Zeker de op een na wijdste grip van de ATX is perfect voor mij. Iets meer rom maar niet overdreven. De wijdste grip vind ik voor bench vrij heftig (dan pak ik liever dumbbells) maar die is dan weer perfect voor seal rows.

Eigenlijk maar twee minpunten: de bar is 16kg en de knurling vind ik erg passief. Voor de rest gewoon een prima product. Geen spijt van! Mochten er nog mensen met vragen zitten: fire away.
Jammer van de plates inderdaad ;) Maar bedankt voor de review! Vind je het goed als ik die ook op de productpagina in onze webshop plaats?

De knurling is inderdaad wat passiever, dat komt met name omdat deze bars gepoedercoat worden. Maar ik zal het eens doorgeven om te zien of we die nog iets scherper/dieper kunnen krijgen.

Ik heb deze ook vandaag binnen, alleen spijtig dat de atx logo’s allemaal verschillend geplaatst zijn,komen niet overeen

Oh ja, de logo's als stickers is inderdaad ook een pet peeve. Ik heb zo 20-30 euro extra over voor lasercut logo's en metalen end caps.

• #14.900
Ik heb deze ook vandaag binnen, alleen spijtig dat de atx logo’s allemaal verschillend geplaatst zijn,komen niet overeen
Oh ja, de logo's als stickers is inderdaad ook een pet peeve. Ik heb zo 20-30 euro extra over voor lasercut logo's en metalen end caps.
We hadden in eerste instantie lasergesneden logo’s toegevoegd aan de nieuwe specialty bars maar dat zorgt voor openingen en scherpe randjes in de frames. Aangezien het frame soms in aanraking zou kunnen komen met het lichaam, zou dat in een ongelukkige situatie misschien verkeerd kunnen uitpakken. Plus het voegt inderdaad extra kosten toe aan het product.

Wat betreft metalen end caps met reliëf: dat is volgens mij echt weer zoiets dat recent is komen overwaaien van Amerikaanse YouTube kanalen :o Persoonlijk vind ik die metalen end caps zeker niet altijd mooier en een mooie bedrukte end cap krijgt mijn voorkeur. Maar dan hebben we het over normale barbell sleeves. Bij de holle buizen van de specialty bars gebruiken we inderdaad kunststof doppen. Metalen doppen zijn toch een stuk prijziger en moeten ook anders worden aangebracht. Maar het is wel iets waar we naar kunnen kijken, zo komen er volgend jaar ook nieuwe knoppen en bouten op veel producten, die het totaalplaatje weer net wat mooier doen uitzien.

Dat soort details maken vaak het verschil maar het moet wel in balans blijven met de kosten (niet iedereen is een home gym fanaat die enkel voor de meest high-end uitstraling kiest). Bij deze nieuwe specialty bars denk ik dat we nu een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding hebben gevonden voor de meeste klanten. Maar we zullen jullie feedback zeker meenemen :cool:

Terug
Naar boven