AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Fitness-Seller.nl

Krijgen alle ATX benches een upgrade?

Nee de nieuwe accessoires zijn helaas niet geschikt voor de huidige bankjes. We moesten bij de nieuwe bankjes de plek van de knop veranderen, die zit nu aan de voorkant in plaats van de achterkant van het accessoire.

De maatvoering is wel nog hetzelfde, dus als je eventueel zelf gaten in de achterzijde van de accessoires boort op de positie van jouw knop, dan kun je deze wel gebruiken.

Zijn er meer dingen die een update krijgen eigenlijk? Zoals powerracks?

• Topic Starter Topic Starter
  • #14.924
Zijn er meer dingen die een update krijgen eigenlijk? Zoals powerracks?
We lanceren het hele jaar door nieuwe producten of nieuwe versies van producten, toevallig waren het nu de bankjes (die al enkele jaren geen updates meer hebben gehad) dus dat valt wat meer op dan een random krachttoestel. Maar onze ingenieurs zijn natuurlijk continu bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten en upgrades etc. Deze nieuwe bankjes werden enkele maanden geleden al ontwikkeld (en zijn nu in productie) en er wordt inmiddels alweer gewerkt aan andere producten.

Er zijn op korte termijn geen updates van power racks gepland. Sommige power racks zullen uiteindelijk wel een update krijgen (misschien tegen het einde van het jaar of in de loop van volgend jaar) maar hoe dat precies wordt vormgegeven weten we nog niet. De 800 serie zal wel gaan verdwijnen en er zal dan wat meer focus komen op de 700 serie.

Ik hoop vooral dat m'n 700 series powerrack nog jaaaaaarrn compatible blijft met nieuwe rack attachments🫣

Klopt, van de machine versie had ik volgens mij al eens een foto getoond:

1693472407952.png
Enig idee wanneer dit spul gelanceerd wordt en is er al iets te zeggen over de prijs?

• #14.929
Zal dat niet via de nieuwsbrief naar buiten komen of via Insta ?
Ja in de nieuwsbrief en op social media komen ook regelmatig nieuwe producten langs. Maar de "nieuwe producten" pagina in de webshop is altijd het eerste. Social media posts worden soms pas een paar dagen later gepland en de nieuwsbrief wordt slechts één of twee keer per maand verzonden.

• #14.930
De upgrade van de MBX-650 - Het rollersysteem is vrijwel onveranderd, dus dit bankje is nog steeds ideaal voor zeer ondiepe racks.

1693574829995.png

Nee de nieuwe accessoires zijn helaas niet geschikt voor de huidige bankjes. We moesten bij de nieuwe bankjes de plek van de knop veranderen, die zit nu aan de voorkant in plaats van de achterkant van het accessoire.

De maatvoering is wel nog hetzelfde, dus als je eventueel zelf gaten in de achterzijde van de accessoires boort op de positie van jouw knop, dan kun je deze wel gebruiken.
Nou niet om het een of ander, maar als die maatvoering gelijk is, waarom worden dan niet gewoon vanuit fabriek al de gaten zowel aan de voorkant en achterkant gemaakt.
Kleine moeite in de fabriek...
Waarschijnlijk puur marketing ding om het niet te doen... 😅

• #14.932
Nou niet om het een of ander, maar als die maatvoering gelijk is, waarom worden dan niet gewoon vanuit fabriek al de gaten zowel aan de voorkant en achterkant gemaakt.
Kleine moeite in de fabriek...
Waarschijnlijk puur marketing ding om het niet te doen... 😅
Laat ik voorop stellen dat ik ook een voorstander was voor het aanbrengen van gaten aan de achterzijde. Misschien doen we het alsnog, maar ik zou er niet van uitgaan. We hebben het daar over gehad en het aanbrengen van extra gaten aan de achterzijde van het frame brengt ook weer extra kosten met zich mee. En als die extra gaten voor 9 van de 10 klanten niet nodig zijn dan laten we ze liever weg, want elke euro die we besparen aan kosten scheelt namelijk ook weer in de verkoopprijs. De nieuwe accessoires worden namelijk al wat duurder (zo zal de premium Leg Lift Option bijvoorbeeld ook PU schuimrollen hebben en dat loopt ook flink in de kosten). De meeste mensen die een bankje bezitten dat geschikt is voor accessoires, zullen hun gewenste accessoires waarschijnlijk toch ook al gekocht hebben.

Verder zijn deze accessoires al meer dan 12 jaar compatibel met onze bankjes (vanuit de Barbarian Line tijd nog) en dat kunnen we niet eeuwig volhouden als we ook willen blijven ontwikkelen. In plaats van de nieuwe bankjes dus alweer rondom de oude accessoire te ontwikkelen, hebben we dit keer besloten om dat los te laten.

Het is dus zeker geen kwestie van marketing. Ik ga er namelijk niet van uit dat klanten massaal een compleet nieuw bankje kopen alleen omdat de nieuwe Leg Lift Option twee extra verstelposities heeft of net wat wat mooier uitziet :o En voor de die-hards die dat wel tof vinden denk ik dat de nieuwe bankjes meer een reden zijn om te upgraden dan de nieuwe accessoires :cool:

Was meer een algemene vraag. Niet voor mezelf gezien ik geen accessoires (nodig) heb. Ga wel bij de nieuwe 660 de nieuwe pec fly er bij doen. De overige accessoires heb ik niet nodig gezien ik al de volwaardige machines daarvoor heb.
Jammer dat ik geen plek meer heb voor die nieuwe pec fly / rear delt, anders kwam die er ipv de accessoire 😜

Laatst bewerkt:
  • #14.934
Waa neer een algemene vraag. Niet voor mezelf gezien ik geen accessoires (nodig) heb. Ga wel bij de nieuwe 660 de nieuwe pec fly er bij doen. De overige accessoires heb ik niet nodig gezien ik al de volwaardige machines daarvoor heb.
Jammer dat ik geen plek meer heb voor die nieuwe pec fly / rear delt, anders kwam die er ipv de accessoire 😜
Plek maken :p Had jij niet twee leg pressen staan ofzoiets haha?

Plek maken :p Had jij niet twee leg pressen staan ofzoiets haha?
Nee dat heb ik niet... 🤣 Alleen de nieuwe 4-in-one.
20230603_113243.jpg

En heb dat stuk achter het spandoek er bij genomen en daar is plek voor de nieuwe cable belt squat machine.

Echt geen plek voor nog een grote machine zoals het nu lijkt en met de bekende maten van de cable belt squat...

• #14.937
Ik heb een ATX power rack PRX-610 met plate loaded lat pulley (https://www.fitness-seller.nl/atx-power-rack-prx-610-lat-pulley/) is het nog mogelijk om te upgraden naar gewichtstapel? Wsl is dat dan een complete vervangende lat-pulley set (niet meer beschikbaar voor de lage racks?). Of zijn er andere mogelijkheden om te upgraden?
Nee dat gaat helaas niet. Er bestaan geen gewichtstapels die compatibel zijn met deze lat pulley met een vierkante buis. En er zijn ook geen andere lat pulley voor deze lage racks van 195 cm.

In onze power rack vergelijkingstabel kun je zien welke accessoires en toebehoren (waaronder lat pulley opties) beschikbaar zijn voor elk rack.

Spijtig, er komen wellicht ook geen accesoires meer bij op termijn?

• #14.939
Spijtig, er komen wellicht ook geen accesoires meer bij op termijn?
Bedoel je nieuwe lat pulley uitbreidingen? Nee er zijn geen plannen voor nieuwe lat pulleys voor deze 195 cm hoge racks.

Onze duurdere power racks hebben wel een grotere keuzemogelijkheid aan lat pulleys (ook met gewichtstapel). Maar voor de goedkopere en lagere racks zoals jouw PRX-610 is er enkel deze ene lat pulley.

Ik zag zojuist dat er een nieuw opbergsysteem voor plates aan zit te komen.

Scherm­afbeelding 2023-09-11 om 16.06.28.png

Is er iets bekend of er ook andere type opbergrekken komen van ATX? Ik zou zoiets graag willen hebben:

Scherm­afbeelding 2023-09-11 om 16.09.01.png

Terug
Naar boven