AndroidHealthClinic

Flat benchpress wordt vervelend!

RamboII

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m81
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Goedenmiddag DBB's

Ik ben nu 2 jaartjes aan het trainen, eerste 1,5 jaar dacht ik alles goed te doen maar bleek dat ik gewoon trainen als een noobie. Nu train ik ongeveer 2 á 3 maandjes met een goed voedingsschema en goed uitgevoerde oefeningen.

Het enigste probleem is nog steeds dat ik de flat benchpress ten eerste niet voel bij mijn borst en ik kom hier ook niet verder mee (max is 50 kilo 10 reps). Terwijl de incline benchpress steeds beter en makkelijker wordt (druk daarmee max 65 kilo 10 reps).

Als ik met flat 2,5 kilo erbij doe komt er meteen een krachtverlies dat ik het maar 3x omhoog krijg zonder hulp. Dit is nu al bijna een jaar zo. Sinds ik goed eet en slaap ben ik met incline bijna 10 kilo omhoog gegaan.

Ik heb mijn beweging laten checken door fitness instructeurs en aan de beweging lag het niet (hebben hun mij verteld).
Wat kan ik hier aan doen?

Even ter info:
Ik ben 18 jaar
1.80 m
81 kilo

stoppen met 10 reps en focussen op max 3 reps

Pin presses en floorpresses ?

Film maken van beide lifts, erg vreemd dat je incline hoger is, maar de oplossing zal liggen in variatie, lager in reps, vergelijkbare oefening, werken aan techniek.

Film maken van beide lifts, erg vreemd dat je incline hoger is, maar de oplossing zal liggen in variatie, lager in reps, vergelijkbare oefening, werken aan techniek.

Dit!
Heel vreemd dat je incline sterker is dan je flat. Ik heb het ook dat ik incline (met een hoek van 45 ° en dus meer dan de typische 30 °) slechts 10 kilo minder bench dan flat, maar ik dacht dat ik daarom de uitzondering was; Maar dat jij dus zwaarder incline kan is heel vreemd. Of verwar je incline met decline?

Dit!
Heel vreemd dat je incline sterker is dan je flat. Ik heb het ook dat ik incline (met een hoek van 45 ° en dus meer dan de typische 30 °) slechts 10 kilo minder bench dan flat, maar ik dacht dat ik daarom de uitzondering was; Maar dat jij dus zwaarder incline kan is heel vreemd. Of verwar je incline met decline?

Is niet zo raar hoor zijn genoeg mensen die dit hebben waaronder ook ik.

• Topic Starter Topic Starter
Dit!

Nee ik heb de oefening juist het is incline, heb het voor de zekerheid nog even opgezocht op internet.:p

Ik zal een keer een filmpje maken hoe ik benchpress doe hopelijk kunnen jullie mij dan helpen.
Nog wel een detail die ik kan vertellen is als ik flat benchpress doe en ik ga hoger dan voel ik het alleen maar ik mijn armen en niet in mijn borst.

Doe je in je schema eerst incline of flat BP?

Nee ik heb de oefening juist het is incline, heb het voor de zekerheid nog even opgezocht op internet.:p

Ik zal een keer een filmpje maken hoe ik benchpress doe hopelijk kunnen jullie mij dan helpen.
Nog wel een detail die ik kan vertellen is als ik flat benchpress doe en ik ga hoger dan voel ik het alleen maar ik mijn armen en niet in mijn borst.

Dat komt omdat je naarmate je hoger komt je meer triceps gebruikt en minder borst.
Tik je in beide gevallen je borst aan?
Zoek evt filmpjes als so you think you can bench op

Dat komt omdat je naarmate je hoger komt je meer triceps gebruikt en minder borst.
Tik je in beide gevallen je borst aan?
Zoek evt filmpjes als so you think you can bench op

Hij bedoelt hoger wss qua gewicht en niet beweging :p

Ik denk dat het aan je techniek ligt. Ga idd benchfilmpjes kijken, leer je het meeste van.

Zou zomaar kunnen dat je bij flat je borst aantikt, en bij incline niet, dus dat je een X aantal cm boven borst stopt. Maakt het een stuk lichter.

Bij mij in de gym heeft iemand dat probleem ook gehad dat ie niets voelde en weinig gewicht kon drukken,
Bij hem was het een kwestie van verkeerde 'techniek'.

Hij liet de stang zakken ter hoogte van zijn keel inplaats boven de borst, en zijn handpositie was ook iets te smal.

Wat je kan proberen is even terug gaan naar een lichter gewicht en het zwaar maken door je vorm te verbeteren. Ik heb ook vaak het probleem dat BP meer mn armen dan borst vermoeid... Probeer de focus, letterlijk je gedachte, op de spieren die je traint te leggen.

Probeer bijvoorbeeld maar eens je handen naar elkaar toe te drukken op het moment dat je de stang van je af duwt, of probeer dat eens met 1 zware dumbbell. Als je je borst weer goed voelt aanspannen probeer je dat gevoel na te bootsen bij je BP.

Vervangen door dumbell press werkt voor mij altijd goed

Inderdaad vervangen door dumbbell press.
Je lichaam leren kennen en zien op welke andere manier je vooruitgang kan boeken.

Ooit een ergens artikel gelezen van iemand die ook vast zat met Benchen.

Na lang zoeken heeft hij advies gekregen van een pro dat hij zen triceps beter moest trainen, die waren te zwak ofzoiets.

Of dit bij jou ook is weet ik niet, maar altijd proberen waard.

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de hulp, maar de dingen die ik zeker weet zijn:
Ik laat de stang altijd mijn borst aantikken, ik heb de stang altijd ten hoogte van mijn borst (dus niet tot mijn keel laten zakken).
Tricepts zijn volgensmij niet zwak, want ik heb de tip eens opgevolgd over dumbell press.
De dumbells die ik gebruik zijn namelijk 28 kilo, dit lukt me met een bench press echt niet!

Ik zal ook eens filmpjes gaan kijken en eens terug naar lager gewicht gaan, door vooral te focussen op de beweging.

Wellicht een piramide set doen?
Dus 10-8-6-4 reps.

^waarom zou je dat doen?

Terug
Naar boven