AndroidHealthClinic

Flat Dumbbell Press (last rechterarm)

dwarff

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Lengte
1m98
Massa
86kg
Ik heb tijdens de uitvoering van de Flat Dumbbell Press last van mijn rechterarm. deze begint na een rep of 8 te trillen en voel een zenuw wat niet lekker zit. Het is duidelijk zenuw geen spier. Soort van zachte steek.

Hierdoor kan ik niet tot het uiterste en moet ik afkappen omdat mijn rechtarm niet meer wil. Ook krijg je dan de neiging om sneller te gaan en af te raffelen terwijl juist zo goed is om langzaam en beheerst de oefening uit te voeren vooral negatief wil ik dat nu doen laatste tijd.

Waar kan die zeurende pijn aan liggen? Ik warm toch goed op met rotator cuff's (met schijfjes van 2,5kg) en eerst 2 setjes met lichtere dumbbell's.

Hebben er meer mensen last van zenuw tijdens presses? Hoe kan ik dit verhelpen?

Heb ik links soms voor. Soms viel m'n kracht gewoon volledig weg. Bij mij is het wellicht een gevolg van m'n schouder impingement aan die kant.

Ik ben gestopt met alles wat m'n schouder irriteerde en gestopt met oefeningen die 'niet goed' aanvoelde. Het is nu beter, maar ik heb er nog steeds af en toe last van.

Heb ook vaak lichte irritatie bij me schouder. Ik doe altijd eerst me schouders goed opwarmen, door rondjes te draaie zonder gewicht. Dit helpt bij mij juist heel goed. Dan kan ik wel weer goed traine zonder prikkels. Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is. Ma doe jij warming-up?

• Topic Starter Topic Starter
Heb ook vaak lichte irritatie bij me schouder. Ik doe altijd eerst me schouders goed opwarmen, door rondjes te draaie zonder gewicht. Dit helpt bij mij juist heel goed. Dan kan ik wel weer goed traine zonder prikkels. Weet natuurlijk niet of het hetzelfde is. Ma doe jij warming-up?

Ja vermeld ik ook. rotator cuff oefeningen, wat lichtere gewichten voor de werk-setjes. (alleen bij eerste oefening) en ja ik doe ook dat zwieren met je armen. paar keer vooruit paar keer achteruit. pols wat draaien enzo. Volgende keer nog maar wat langer dan.

Ja vermeld ik ook. rotator cuff oefeningen, wat lichtere gewichten voor de werk-setjes. (alleen bij eerste oefening) en ja ik doe ook dat zwieren met je armen. paar keer vooruit paar keer achteruit. pols wat draaien enzo. Volgende keer nog maar wat langer dan.

Zie het staan, excuses daarvoor. Ik doe het altijd zonder gewicht. Het word ook niet minder als je het een week rust geeft?

Schouders zijn altijd erg vervelend. Als die beginnen te zeuren dan blijft dat lang aanhouden. Ben wel erg benieuwd wat bij jou goed werkt. Dan kan ik dit namelijk ook bij mezelf proberen.

Bij mij werkt 1 week rust en warm-up vaak erg goed.

Succes

Zie het staan, excuses daarvoor. Ik doe het altijd zonder gewicht. Het word ook niet minder als je het een week rust geeft?

Schouders zijn altijd erg vervelend. Als die beginnen te zeuren dan blijft dat lang aanhouden. Ben wel erg benieuwd wat bij jou goed werkt. Dan kan ik dit namelijk ook bij mezelf proberen.

Bij mij werkt 1 week rust en warm-up vaak erg goed.

Succes

Ja soms is het schouder maar gister was het echt duidelijk me arm. Mijn bovenarm. Zal wel link zijn met schouder ja. Heb nu last van me rug. Denk gister te wild me schouderbladen naar achter gedrukt met die dumbbell'l's al in positie.

waarschijnlijk iets overbelast en nogsteeds last? ga btw ook niet geilen op gewicht, neem desnoods een kilo'tje minder om je oefening dan wel goed te doen en zonder problemen (minder gewicht maar een goede ROM(Range-of-motion, ga je nog vaker horen) ipv meer gewicht en een hele slechte form)

waarschijnlijk iets overbelast en nogsteeds last? ga btw ook niet geilen op gewicht, neem desnoods een kilo'tje minder om je oefening dan wel goed te doen en zonder problemen (minder gewicht maar een goede ROM(Range-of-motion, ga je nog vaker horen) ipv meer gewicht en een hele slechte form)

Ik heb nu ook minder gewicht omdat ik langzaam de negatieve fase wil uitvoeren om meer spieren aan te spreken dus dat is het probleem niet.
Eerste 6-7 reps waren geen probleem afgelopen maandag dan bij 8-10 begint me arm en daarboven kon ik nog wel 2 reps maar zei me arm: **** it.
En bij 2e en 3e setje begint dat rare gevoel in me arm al repje eerder.

Ik heb nu ook minder gewicht omdat ik langzaam de negatieve fase wil uitvoeren om meer spieren aan te spreken dus dat is het probleem niet.
Eerste 6-7 reps waren geen probleem afgelopen maandag dan bij 8-10 begint me arm en daarboven kon ik nog wel 2 reps maar zei me arm: **** it.
En bij 2e en 3e setje begint dat rare gevoel in me arm al repje eerder.

Je bent in de neg. fase sterker dan in de pos. fase, dus waarom neem je minder gewicht?

Je bent in de neg. fase sterker dan in de pos. fase, dus waarom neem je minder gewicht?

Om ze ook weer omhoog te krijgen.:P positieve fase, En pas te falen rond 12 reps. De eerste set dan.

Kan jij dat rare gevoel in 1 arm verklaren 3XL, waardoor me arm ook trilt? terwijl er links helemaal niets aan de hand is. (ik ben wel links):P

Terug
Naar boven