- Waardering
- 115
- Lengte
- 1m98
- Massa
- 86kg
Ik heb tijdens de uitvoering van de Flat Dumbbell Press last van mijn rechterarm. deze begint na een rep of 8 te trillen en voel een zenuw wat niet lekker zit. Het is duidelijk zenuw geen spier. Soort van zachte steek.
Hierdoor kan ik niet tot het uiterste en moet ik afkappen omdat mijn rechtarm niet meer wil. Ook krijg je dan de neiging om sneller te gaan en af te raffelen terwijl juist zo goed is om langzaam en beheerst de oefening uit te voeren vooral negatief wil ik dat nu doen laatste tijd.
Waar kan die zeurende pijn aan liggen? Ik warm toch goed op met rotator cuff's (met schijfjes van 2,5kg) en eerst 2 setjes met lichtere dumbbell's.
Hebben er meer mensen last van zenuw tijdens presses? Hoe kan ik dit verhelpen?
Hierdoor kan ik niet tot het uiterste en moet ik afkappen omdat mijn rechtarm niet meer wil. Ook krijg je dan de neiging om sneller te gaan en af te raffelen terwijl juist zo goed is om langzaam en beheerst de oefening uit te voeren vooral negatief wil ik dat nu doen laatste tijd.
Waar kan die zeurende pijn aan liggen? Ik warm toch goed op met rotator cuff's (met schijfjes van 2,5kg) en eerst 2 setjes met lichtere dumbbell's.
Hebben er meer mensen last van zenuw tijdens presses? Hoe kan ik dit verhelpen?

positieve fase, En pas te falen rond 12 reps. De eerste set dan.