MuscleMeat

Flex Cup 2011

deed Killy nou mee of heeft die afgezegd

Foto's?
Luie honden :D

zo net terug van de MACdrive

fysiek redelijk tevreden ..poses moet stuk beter maar moest ook allemaal veel te snel
jurering tjaaaaaaa
was in ieder geval buiten top 5 van de 14 in de C-80
het was een zware klasse ...stond wel wat materiaal tussen (zou wel willen weten hoeveel ik was van de 14 .
al met al leuke ervaring . posedown was leuk te doen . helaas duurt het steeds heel kort en dan uren w8en...maarja dat hoort erbij

mooi theater ..over het dagverloop ook geen bijzondere klachten ..ging allemaal wel ok
het buffet tjaaaaaaaaaaa dat was ruk:)

maar iedereen die aan deze wedstrijd heeft meegewerkt... chapeau!
en special thnx to my coach jerry (chemical) natuurlijk
en weer wat soortgenoten gesproken ook leuk.

Was lachen vandaag! Maatje van me heeft D klasse junioren gewonnen. Geslaagd dus!

Was met een heel team daarzo onder begeleiding van Marjolein Schilperoort, Rob Gras, Steven de Windt en Vincent.

Danny vd kroft
Ronald Mertens
Rayesk (Als je zo zijn naam schrijft)
Benjamin
En ik uiteraard.

Deze mensen kwamen in de volgende klasses:

Danny: Wou in de D meedoen 80+ maar de jury vond hem een C atleet.
Ronald was een Master
Rayesk was een C atleet tot 80KG
Benjamin was een D Atleet 80+
En ik was een D Atleet tot 80KG

Het toffe hieraan was dat we allemaal onze eigen klasses hadden, achter elkaar, en we konden elkaar bekijken en aanmoedigen etc..

De resultaten waren als volgt:

Danny vd kroft -> Vanwege klasse overplaatsing te zwaar, Buiten de top 5
Ronald Mertens -> 1e plaats Masters atleet! Gefeliciteerd :D
Rayesk (Als je zo zijn naam schrijft) -> 1e Plaats C Atleet tot 80KG Gefeli:D
Benjamin -> 1e plaats D 80+ KG, super trots! 1e wedstrijd ever! :D
En ik uiteraard (Mark Scholtes) -> Buiten de top 5 (Van 11 atleten) Helaas! Er ging het een en ander fout bij mij. Maar alsnog super tevreden!

Ronald Mertens, Rayesk en Benjamin mochten strijden voor de overall!
Hierbij was Benjamin in zijn klasse de overall winnaar met een enorme beker! Dus 2 bekers voor zijn aller eerste wedstrijd! ZEER tof! en ben zeer trots lid te zijn van een team die zoveel prijzen heeft binnen kunnen halen!

Wat er bij mij fout ging:

Let op! Marjolein had niets te maken met mijn voedsel issues op wedstrijd dag..
Dit heb ik zelf verpest, dus dat dat wel even duidelijk is :)

Sowieso was mijn voeding in de ochtend niet helemaal wat het moest zijn, vanwege de haast en drukte om weg te gaan etc.. (En gewoon te laat wakker geworden te zijn) heb ik in de auto onderweg moeten eten.. Dit was een Rijst met Vis maaltijd (Die achteraf gezien gewoon geen moer hielp, dit moest dus iets krachtigers zijn, Maar goed! No problem)

Ik had zelf Rijstwafels met caramel en noten bij me (uiteraard met ander voer wat ladend werkt) Let op! Ik mag geen chocola, dus dat viel af (Yeah lastig!)

Maar na het eten van 2 rijstwafels werd ik me toch enorm beroerd!
BUiten dat had ik al iets te weinig gegeten (Heel stom van mij! maar gelukkig weet ik dit voor de volgende keer)
De rijstwafels in combinatie met de noten sloegen zo hard in dat ik gewoon niets meer wou eten omdat ik niet goed werd.. (Zelfs nu na mijn wedstrijd niets meer gegeten omdat ik me gewoon onwijs ziek voel.)

Duidelijk is er in mijn voeding iets mis gegaan, gewoon een uitwerking van de rijstwafels, noten en/of ander voedsel wat niet goed viel..

Op de wedstrijd voelde ik me slecht, op podium, maar kreeg wel te horen dat mijn poses opzich netjes waren en ik het zo slecht nog niet deed.. (Dus dat geeft me nu zeker nog wel een goed gevoel!)
Ondanks de enorme kramp die ik daar had (Wou zo snel mogelijk van het podium af) ondanks dat ik al 3 buizen liquid magnesium naar binnen werkte en 1Liter water, kreeg ik in sommige poses mijn hand niet meer uit elkaar en mijn been wou even niet meer.. (Te horen van mensen dat dit niet eens opviel.

Zelf weet ik niet hoe de Jury kijkt, dus ik ga zeker geen uitspraken doen over de uitslagen, voeding was fout, voorbereiding ging dus niet goed (Maar zoiets weet je niet als je het nog nooit hebt gedaan) en dus buiten de top 5 gevallen.

Ik gunde het de overige atleten sowieso van harte dat ze mij hebben kunnen verslaan, ook al weet ik nu niet eens welke plaats ik had, maar ja laatste zou het hoop ik niet zijn geweest.. (Misschien beter dat ik het niet weet :D)

Conclusie: Gegund aan alle winnaars, jammer voor de rest.
Een ervaring die ik niet mocht missen, heb een dikke smile dat ik mee mocht doen, en een hoop geleerd van de mensen om mij heen!

Foto's en overigen komen later. Ga nu toch echt even slapen :)

Oh Ja, en vonden jullie de achtergrond mooi en het motivatiefilmpje die je zag na de sponsors (iedereen klapte) dit was mijn werk :D hehe!

Laatst bewerkt:
Mooie review!

toch heb je er gestaan kerel! Heb daar alleen al respect voor, zie je wel weer in de gym

Nice, ben benieuwd naar de foto's.

Dat waren de pomp foto's.
Verkijk je aub niet op droogheid, de podium foto's zullen wel laten zien dat ik droog was :)
Door de voeding piekte ik niet op dit moment.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is een foto van het moment dat ik te laat piekte:
Andere foto's volgen nog!

Meer foto's volgen, ik wacht ook op de foto's van de fotograaf :)

btw.. Het was ongelooflijk maar op die wedstrijd woog ik 70KG

Leuk verslag BicepM! En toch goed dat je er gestaan hebt idd, ook al ging het een beetje mis. Vond je het wel leuk? Wil je nu vaker wedstrijden gaan doen?

Word er niet ergens een Log geopend met alle foto's??

ben zo benieuwd.. next year sta ik er ook :D

en bicepM, hoeveel woog je voordat je de voorbereiding inging dan?
leuk dat je meteen foto's post!

Leuk verslag BicepM! En toch goed dat je er gestaan hebt idd, ook al ging het een beetje mis. Vond je het wel leuk? Wil je nu vaker wedstrijden gaan doen?

Het ging een beetje mis, maar ik heb dit jaar veel tegenslagen gehad en mijn beloning voor mijzelf was gewoon op het podium te staan, niets meer en zeker niets minder.
Mijn team had gewoon 4 bekers binnen gehaald, 3x een 1e plaats..

Had het niet anders gewild! Ik maakte een foutje, dus waarom zou ik dan boven een ander moeten eindigen die geen foutjes maakte? :)

Ik ga zeker meer wedstrijden doen, dit was ik al van plan vóór de wedstrijd.
Feit dat ik er mag staan is de grootste beloning voor mij :)

Word er niet ergens een Log geopend met alle foto's??

ben zo benieuwd.. next year sta ik er ook :D

en bicepM, hoeveel woog je voordat je de voorbereiding inging dan?
leuk dat je meteen foto's post!

Log zal vast wel :) maar wou ff speedy zijn :)

Volgend jaar doe ik ook mee :D Dus ben benieuwd!
Ik woog 2 weken geleden 77 KG, op 4.8% vet.

Vet was al laag, maar ENORM veel vocht hield ik vast, dus dat heb ik af moeten drijven.
Door het vocht afdrijven verloor ik zeker 5KG (In combinatie met de laatste dag slecht eten)
Het is voor mij dus een les dat als je niet goed vreet, je zo een KG of 2 kwijt bent, en als je dan ook nog 5KG vocht verliest, tja dan drop je naar 70KG!

Respect hoor, het vergt enorm veel doorzettingsvermogen om zo laag in vetpercentage te komen! Ben ook erg benieuwd naar meer foto's btw, dus als iemand hier een linkje plaatst als het nieuwe topic geopend is:bow:

Zo.. deze dag is voorbij ge-vlo-gen! We hadden de juiste verslaggever op de juiste plaats. Het schoot ook allemaal erg goed op. De vrije routines van 30 seconden was voor de atleten flink aanpoten natuurlijk. Maar als toeschouwer waren ze erg goed te doen met zoveel deelnemers. Er zijn gisteren vele prachtige fysieken voorbij gekomen. De junior die de 'best potential' prijs mee naar huis nam, vond ik echt wel een klasse apart! Wat een frame en genen heeft die jongen voor deze sport! Een beetje de jonge Jay Cutler ging door mijn hoofd. Dan hadden we nog de 28 jarige overall winnaar met zijn maar liefst 14 jaren trainingservaring. Met zijn massa en o.a. zijn schouders bijna letterlijk 'zo rond als bowlingballen' maakte hij toch wel een groot verschil met de rest. Ook al was het imo e-r-g close met de nr2 in de strijd voor de overall titel, die er voor mijn gevoel net iets harder bij stond. Harry heeft een aantal mooie dingen gezegd, en heeft het publiek uitstekend vermaakt. Ook slaagde bepaalde toeschouwers erin om de sfeer er aardig in houden/krijgen :D. Jammer dat je niet aan het bier zat Harry, want een liedje erbij was vast ook tof geweest :D. Moet zeggen dat er veel keuze was, wat betreft het eten. Het warme eten zal best goed geweest zijn. Maar dat ik nou echt zin had om 11 euro te gaan betalen voor wat nasi met 2 lepels kip, kan ik niet echt zeggen. Er waren ook broodjes tonijn. Oké dacht ik, laat ik die maar enkele nemen. Ik had mijn schuifmaat niet mee, maar ik zal niet heel erg overdrijven dat er slechts c.a. 1-2m.m. tonijnsalade opzat. Oké er zat dan wel nog wat groente op. Een beetje bodybuilder met wat behoefte aan kcal's zal toch wel een €15 - €25,- kwijt geweest moeten zijn aan het avondeten + drinken. Ook blijft het jammer dat (echt maar) een enkele toeschouwer het nodig vind om bepaalde atleten letterlijk hardop uit te moeten lachen. Een grapje kan soms best wel, maar hardop en heel overdreven? Terwijl je zelf misschien wel op 6% staat maar slechts 60 kg weegt? Nee.. houd je in and show some respect, omdat zij daar wél staan! Je geeft de atleet nou niet bepaald een tof gevoel die daar toch al zo in zijn uppie staat. Blijf anders de volgende keer lekker thuis of ga naar een Mr. O. wedstrijd kijken wanneer je alleen professionals aan de gang wilt zien. Al met al natuurlijk een erg leuke en geslaagde dag gehad! Voor de mensen die alvast twijfelen om volgend jaar te komen kijken of misschien zelfs wel om zelf gewoon eens lekker mee te doen? Gooi die twijfels maar rustig opzij en voel je welkom! De beginner kan prima vooruit in de d (beginners) klasse. En mocht het zo zijn dat jouw fysiek al wat verder ontwikkeld is. Dan kun je met een beetje mazzel, zelfs al in de c-klasse ingedeeld worden! Het is een mooi theater en het licht is er goed. Misschien verstandig om de volgende keer een dunne lijn te trekken op de plaats waar de atleten kunnen staan die naar voren geroepen worden ? Hieronder 2 foto's van de guest poser: thomas scheu! En een kort filmpje van de posedown van (ik geloof de 80+ klasse)!

wl7qde.jpg

33emtkz.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=r-jowWOX1bQ&feature=youtu.be

Laatst bewerkt:
Ok hier ff een verslagje..
Weging duurde heel lang maar zat ook in de 1na laatste klasse,alles wel redelijk geregeld daar.
Het werd c-klasse tot 90 kg en op de weging woog ik 82 kg.
Toen ik om me heen keek zag ik al dat het een zware klasse zou worden.
Na de weging ff lekker laden en rustig liggen,peukie roken buiten.
Was veel te druk in de kleedruimtes dus we hadden een plekje op de gang bemachtigd, slap ouwehoeren met de rest,en toen ff bruining,shape check.

1ste 3 pics nog zonder pomp

Toen bruining opnieuw, nog ff eten en naar beneden oppompen.
Was redelijk druk overal maar nog net te doen er waren 130 man ingeschreven maar gelukkig hadden er een stuk of 30 afgezegt.
Toen eindelijk het podium op,en zag al dat ik de lichste jongen in de klasse was, zat alleen bij de laatste vergelijking. Het was bloedje heet op t podium door de lichten,en dat maakte het zwaar.

Er was wel duidelijk te zien dat ik op me bovenlichaam,met name wijdte nog een hoop kilos miste,kwa benen was ik wel 1 van de beste en ik stond keihard.

Toen nog de routine, die ging perfect en posedown was ook super om te doen!!!.
Uitslag, maar die maakte voor mij toen al niet meer uit.. k wist wat me te doen stond. volgend jaar 4kg erbij op t bovenlichaam en winnen,met dezelfde hardheid.
Ik viel iig buiten de top 5 van de 8.
Toen burger king en vreten en thuis chocolade en ijs, bruining eraf .
Laatste pics zijn van vanmorgen

IMG-20111212-WA0007.jpg

IMG-20111212-WA0008.jpg

IMG-20111212-WA0009.jpg

IMG-20111212-WA0003.jpg

IMG-20111212-WA0005.jpg

IMG-20111212-WA0006.jpg

IMG-20111211-WA0000.jpg

IMG-20111211-WA0002.jpg

IMG-20111211-WA0003.jpg

IMG-20111212-WA0000.jpg

IMG-20111212-WA0001.jpg

IMG-20111212-WA0002.jpg

Ok hier ff een verslagje..
Weging duurde heel lang maar zat ook in de 1na laatste klasse,alles wel redelijk geregeld daar.
Het werd c-klasse tot 90 kg en op de weging woog ik 82 kg.
Toen ik om me heen keek zag ik al dat het een zware klasse zou worden.
Na de weging ff lekker laden en rustig liggen,peukie roken buiten.
Was veel te druk in de kleedruimtes dus we hadden een plekje op de gang bemachtigd, slap ouwehoeren met de rest,en toen ff bruining,shape check.

1ste 3 pics nog zonder pomp

Toen bruining opnieuw, nog ff eten en naar beneden oppompen.
Was redelijk druk overal maar nog net te doen er waren 130 man ingeschreven maar gelukkig hadden er een stuk of 30 afgezegt.
Toen eindelijk het podium op,en zag al dat ik de lichste jongen in de klasse was, zat alleen bij de laatste vergelijking. Het was bloedje heet op t podium door de lichten,en dat maakte het zwaar.

Er was wel duidelijk te zien dat ik op me bovenlichaam,met name wijdte nog een hoop kilos miste,kwa benen was ik wel 1 van de beste en ik stond keihard.

Toen nog de routine, die ging perfect en posedown was ook super om te doen!!!.
Uitslag, maar die maakte voor mij toen al niet meer uit.. k wist wat me te doen stond. volgend jaar 4kg erbij op t bovenlichaam en winnen,met dezelfde hardheid.
Ik viel iig buiten de top 5 van de 8.
Toen burger king en vreten en thuis chocolade en ijs, bruining eraf .
Laatste pics zijn van vanmorgen

Ik heb je idd gezien op de wedstrijd! Die in de paarse slip is Danny, 1 van mijn teamgenoten..

Volgens mij werd jij samen met hem een klasse hoger gezet dan je eigenlijk had ingeschreven klopt dat? Was bij danny wel zo namelijk, hij samen met nog iemand..

Ik miste wel je lats man, die vielen erg weg.. Je benen vielen enorm op! Wat een poten man!
Schouders en armen staan er ook onwijs goed bij, en borst was ook keihard!
Alleen de lats en borst iets meer zou ik zeggen :) Benen praten we niet over hahhaa!

Heel goed gedaan man! was een toffe wedstrijd! respect!

Ik vind dat je super shape had MoMass.. Respect vr je!
Zijn niet echt duidelijke foto's om jou te vergelijken met de rest maar jou shape op zich is al dikke respect waard
Doe je volgend jaar weer mee ?

Zieke fotos! nice!

Terug
Naar boven