AndroidHealthClinic

Foto's voor (net begonnen)

Squats doe ik idd al langer dus dat komt goed. Merk nu al wel verschil door alle oefeningen.

Andere pil is te laat. Ben allang overgestapt maar het wordt niet minder. Maar goed, we gaan knallen met fitnessen en voeding e.d. en dan hoop ik dat het goed komt, wordt er gek van.

Het wordt idd flink aanpoten omdat ik ook fulltime werk en daarnaast 5 keer pw fitnessen en daarnaast nog 1 keer week voetbaltraining en 1 keer per week wedstrijd (meestal max. 45 minuten).
Maar bij de krachttraining heof ik maar 1 keer daarna cardio te doen omdat ik al voetbal, dus ben ik emt kracht na 1 uurtje ongeveer klaar..

Hoezo te laat? Ik ben na 20 jaar de pil slikken overgestapt en dat hielp wel degelijk. Als je een pil zoekt met zo min mogelijk oestrogenen erin dan ben je in no time die hormoon-kilo's kwijt hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn voorbeeldlijf zie het plaatje. De omvang van de benen zal ik nooit krijgen (dat is mijn bouw niet). Buik mag van mij nog iets gespierder. Verder vind ik dit erg mooi. Gewoon niet te gespierd en vrouwelijk.

Je kunt idd het beste afwisselen in de week welke spiergroepen je gaat trainen. Deze week was mijn eerste week, heb eerste en laatste dag quadriceps, billen en benen getraind, 1 dag triceps en borst en 1 dag biceps en rug. Vanaf volgende week t/m week 4 is het 3 dagen in de week quadriceps, billen en benen (maar geen 2 dagen achter elkaar), 1 dag in de week biceps en rug en 1 dag triceps en borst. En daarbij mag ik zelf kijken wanneer ik buik doe.

Verder heb ik dan al 2 keer per week cardio (voetbal) en ik doe daarnaast nog 1 keer na KT cardio (fiets of loopband).

Ik ben juist altijd heel sportief geweest maar bij mi j is het echt door de pil gekomen.

Hoezo te laat? Ik ben na 20 jaar de pil slikken overgestapt en dat hielp wel degelijk. Als je een pil zoekt met zo min mogelijk oestrogenen erin dan ben je in no time die hormoon-kilo's kwijt hoor.

Ik ben al geruime tijd overgestapt naar de nuvaring maar bij mij heeft het echt niks geholpen. Ieder lichaam reageert natuurlijk anders.

Voorbeeld.jpg

Mijn voorbeeldlijf zie het plaatje. De omvang van de benen zal ik nooit krijgen (dat is mijn bouw niet). Buik mag van mij nog iets gespierder. Verder vind ik dit erg mooi. Gewoon niet te gespierd en vrouwelijk.

Je kunt idd het beste afwisselen in de week welke spiergroepen je gaat trainen. Deze week was mijn eerste week, heb eerste en laatste dag quadriceps, billen en benen getraind, 1 dag triceps en borst en 1 dag biceps en rug. Vanaf volgende week t/m week 4 is het 3 dagen in de week quadriceps, billen en benen (maar geen 2 dagen achter elkaar), 1 dag in de week biceps en rug en 1 dag triceps en borst. En daarbij mag ik zelf kijken wanneer ik buik doe.

Verder heb ik dan al 2 keer per week cardio (voetbal) en ik doe daarnaast nog 1 keer na KT cardio (fiets of loopband).

Ik ben juist altijd heel sportief geweest maar bij mi j is het echt door de pil gekomen.

Ik ben al geruime tijd overgestapt naar de nuvaring maar bij mij heeft het echt niks geholpen. Ieder lichaam reageert natuurlijk anders.

Nou nee hoor :D

Als het echt de oorzaak van de pil was, dan moet het veranderen van de pil gewoon effect hebben. Kan niet anders.
Zou kunnen dat je alsnog op de hormonen in nuvaring reageert. Pillen als Lovette, Marvelon en Microgynon staan er om bekend dat ze je goed op gewicht houden. Elke pil heeft weer een ander type progestagenen en andere dosering oestrogenen. Het kan echt lonen om verschillende soorten te proberen.
Beste test is natuurlijk een aantal maanden helemaal van de hormonen afstappen, dan weet je meteen of het pilkilo's zijn.

Door de microgynon ben ik JUIST aangekomen. Die staat juist om bekend dat je daardoor aan komt. Mijn moeder werkt bij de apotheek dus die heeft er verstand van en ben al vaker bij huisarts geweest..

Stoppen met anticonceptie zit er helaas niet in omdat ik super onregelmatig ben dus dat is niet te doen helaas

Ha, iemand met mijn model lichaam :D

Denk ook wel dat het met strikt dieet en hard trainen weg te krijgen is hoor.
Maar als je maar een beetje aankomt of je voeding laat versloffen, is het ook zo weer terug volgensmij :(

Ik ga je dus zeker volgen, misschien ook s begeleiding inschakelen als het voor jou werkt ;)

---------- Toegevoegd om 13:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:42 ----------

Hoe weet je dat het door de pil komt dan?
Lijkt me sws dat je rond die leeftijd pas begint met vet vasthouden op die plaatsen. Ik ken iig geen jongere meiden met cellulitis...

Sinds ik aan de pil ben begonnen, kwam ik 10 kilo aan en kreeg daardoor ook cellulitis (dat was toen ik 16 jaar was).
Daarvoor was ik sowieso een slanke den (wel te dun hoor, woog 48 kilo, maar sportte echt 4 a 5 keer per week en fanatiek tennis).. en toen had ik geen een putje.

De pil die ze toen hebben voorgeschreven bleek de zwaarste te zijn achteraf, ben sinds 4 jaar ongeveer overgestapt op de nuvaring maar verbetering in cellulitis zie ik niet. Als je het eenmaal hebt komt je er niet vanaf. Misschien natuurlijk wel met sporten/krachttraining. We shall see!

Ben jij al lang aan het trainen?

Door de microgynon ben ik JUIST aangekomen. Die staat juist om bekend dat je daardoor aan komt. Mijn moeder werkt bij de apotheek dus die heeft er verstand van en ben al vaker bij huisarts geweest..

Stoppen met anticonceptie zit er helaas niet in omdat ik super onregelmatig ben dus dat is niet te doen helaas

Als je de mycro 30 of 50 hebt gehad kan dat zeker, maar zoals je moeder ook wel weet is er ook een 20 variant van en die heeft zo'n beetje de minste oestrogenen van alle pillen.

Ah, ik kreeg Mycrogynon 30, al wat jaren eerder, maar heb tot m'n 23e nooit wat gemerkt van gewichttoename. Maar dat zal per persoon verschillen.

Ik train nu al weer enkele jaren, en die blubberbenen blijven een heikel punt. Toch vervelend als de rest van je lichaam afgetraind is en het daar nog niet strak is.

Is ook vooral vocht hoor; al scheelde het bij mij toch een paar kg die zo ineens verdwenen was, maar mijn eetlust is ook verandert toen ik overstapte. Ik had geen hormonale trek meer. Die twee factoren bij elkaar kunnen natuurlijk voor een relatief fors gewichtsverlies zorgen.
Of dat ook de cellulitis verbeterde weet ik niet want ik squat elke dag en dat kan natuurlijk ook de reden zijn dat de benen glad zijn. Toch kreeg ik pas cellulitis toen ik met de pil begon, stom eigenlijk.

Mijn overstap van microgynon naar nuvaring heeft qua gewicht e.d. helaas niks gedaan. ook mijn cellulitis is daardoor niet veranderd.

Ik ben nu ook echt zwaar aan het sporten en qua gewicht ben ik niks kwijt maar mijn benen zijn al een stuk strakker. Dus ik denk dat het wel goed komt.. Vandaag begin ik aan mijn tweede week (daarvoor natuurlijk ook allang kracht gedaan) maar nu 2e week van het schema van flexcup, wordt pittig. 5 dagen kracht en 2 dagen cardio (maar dat is voetballen) en dan vind ik leuk dus vind ik niet zo erg..

Dit is mijn resultaat na 2 weken, vind dat je het toch al wel kunt zien. Het zijn nu iets andere foto's dan in het begin. aankomende zaterdag moet ik vet% weer laten meten. Ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Dit is mijn resultaat na 2 weken, vind dat je het toch al wel kunt zien. Het zijn nu iets andere foto's dan in het begin. aankomende zaterdag moet ik vet% weer laten meten. Ben benieuwd.

Het lijkt allemaal inderdaad wat strakker, goed bezig! :)

Dit geeft een beter beeld denk ik (voor en na foto's naast elkaar):

Laatst bewerkt:
Het lijkt allemaal inderdaad wat strakker, goed bezig! :)

Heb nou even wat andere foto's gepost van VOOR en NA 2 WEKEN naast elkaar. Geeft een beter beeld.
Maar dit na 2 weken, vind het toch al een heel verschil. Weet iig waar ik het voor doe :)

jeetjemina wat een verschil in twee weken! gaaf om te zien hoor!
knap gedaan, dan weet je waar je het voor doet inderdaad

jeetjemina wat een verschil in twee weken! gaaf om te zien hoor!
knap gedaan, dan weet je waar je het voor doet inderdaad

Thanks!! Fijn om positieve feedback te zien :).. In het begin natuurlijk verschrikkelijk om zo'n foto te posten maar als je daarna weer een andere foto ziet en het verschil ziet, dat is zo fijn! Weet ik dat ik het niet voor niks doe.. Ben erg benieuwd hoeveel mn vet% is overmorgen. Dan ben ik 3 weken bezig, vorige keer was dat 25,5% zoiets.

Thanks!! Fijn om positieve feedback te zien :).. In het begin natuurlijk verschrikkelijk om zo'n foto te posten maar als je daarna weer een andere foto ziet en het verschil ziet, dat is zo fijn! Weet ik dat ik het niet voor niks doe.. Ben erg benieuwd hoeveel mn vet% is overmorgen. Dan ben ik 3 weken bezig, vorige keer was dat 25,5% zoiets.

Kan ik me helemaal indenken!

Ik ben benieuwd naar je percentage! (en stiekem ook of je je eetschema mag posten)

Ja, dat ga ik zaterdag ook even vragen. Maar ik heb 8 verschillende eetschema's die ik moet verdelen. Zit 3 dagen in de week op lage kcal, 3 dagen op middel en 2 dagen op laag en 1 dag in de week een smokkeldag dus lekker een patatje of zoiets.

Aardig verschil al! (vooral benen)

Ja, dat ga ik zaterdag ook even vragen. Maar ik heb 8 verschillende eetschema's die ik moet verdelen. Zit 3 dagen in de week op lage kcal, 3 dagen op middel en 2 dagen op laag en 1 dag in de week een smokkeldag dus lekker een patatje of zoiets.

Kan je niet een basis-eetschema maken, waarbij je op bepaalde dagen telkens iets toevoegd? Zo hou je het ook voor jezelf makkelijk lijkt me =)

Benen en kont is echt een groot verschil te zien :)

Terug
Naar boven