Fitness Seller

Shocking News Frankrijk naait Nederland!

Denemarken heeft ook geen euro. Ik vind het altijd overrated. Als je de gulden aan de euro had gekoppeld was de situatie in feite redelijk gelijk gebleven. Je hoeft alleen een stuk minder geld aan de Grieken te geven, zodat die niet met hun 55ste met pensioen kunnen.

Verder ben ik het wel met je eens dat de euro zeker voordelen heeft opgeleverd en ongetwijfeld ook geld, maar je moet ook kijken naar de nadelen. Misschien wegen de voordelen niet op tegen de nadelen die nu aan het licht komen. Bovendien heb ik al gezegd dat je best een gezamenlijke munt kan nemen, maar dan wel met sterke landen, die er economisch gezien hetzelfde voor staan. Die Zuid-Europese landen hebben allemaal een groot handelstekort, vroeger maakte dat weinig uit, want dan devalueerden ze hun munt, tegenwoordig kan dat niet? Hoe ze dat gaan oplossen? Niet, ben ik bang.

Vroeger had je geen bankensector die volledig de vrije hand kreeg en zoveel constructies bedacht dat de hele wereldeconomie tot stilstand werd gebracht. Je had wel crisissen natuurlijk maar die konden makkelijker worden opgevangen dan de huidige. De huidige crisis lijkt wat dat betreft meer op de Azie-crisis waar de Asian Tigers bijna allemaal zware klappen kregen en waarbij de meeste van die Tigers nu nog steeds grote problemen kennen.

De gezamenlijke munt zorgt bij het bestrijden van de crisis zeker voor problemen als het aankomt op devaluatie van een munt maar tegelijkertijd zorgt het er voor dat markten nog enigzins vertrouwen houden in die zuidelijke landen en ook de Oost-Europese landen. Een meltdown van zowel Zuid-Europa als van een gedeelte van Oost-Europa zou de hele Europese bankensector bankroet maken. Dan kan de Jager zelf ook gaan aankloppen bij een noodfonds en staat misschien wel 20% van de Nederlandse bevolking in de rij voor de voedselbank.

Those damn French!!

Ik kan me zo voorstellen dat je als land niet echt goed naar voren komt als je samen met Geert Wilders regeert.

Okey mensen we weten wat we moeten doen, zoals ge-oevent. Bivakmutsen pakken allemaal naar den haag, WIJ gaan nu ook staken ! we willen uit de EU en de gulden terug.

• Topic Starter Topic Starter
je zegt gewoon dat we als we niet aan de euro waren gegaan we een hoop geld bespaard hadden hoor

:)
wat natuurlijk nergens op slaat

Dat staat er niet. Zoals ik al zei, je hebt geen verstand van economie en je kan niet lezen.

Het heeft dus geen zin om een discussie met jou aan te gaan.

De gezamenlijke munt zorgt bij het bestrijden van de crisis zeker voor problemen als het aankomt op devaluatie van een munt maar tegelijkertijd zorgt het er voor dat markten nog enigzins vertrouwen houden in die zuidelijke landen en ook de Oost-Europese landen. Een meltdown van zowel Zuid-Europa als van een gedeelte van Oost-Europa zou de hele Europese bankensector bankroet maken. Dan kan de Jager zelf ook gaan aankloppen bij een noodfonds en staat misschien wel 20% van de Nederlandse bevolking in de rij voor de voedselbank.

De Europese bankensector krijgt sowieso nog genoeg te verduren. Daar gaat de euro geen verschil in maken. Bovendien is de euro een belangrijke reden dat er door banken zoveel geïnvesteerd is in die landen. Zonder euro zou dat een stuk minder zijn.

Verder is het leuk dat Noord-Europa de Zuid-Europese landen helpt , maar zolang daar niets geproduceerd wordt waar iemand iets aan heeft, kan er ook geen economische groei ontstaan. Kan jij een paar Griekse/Portugese bedrijven noemen die meetellen op wereldniveau? Daarnaast is de staatsschuld en het tekort van die landen al zo hoog dat een bail-out niet te voorkomen is. De enige reden dat er op dit moment steun wordt gegeven aan de Zuid-Europese landen is het feit dat de banken het niet aan kunnen. Als die posities afgebouwd zijn(ik betwijfel of het lukt) dan krijgt Zuid-Europa geen cent meer.

Verder loopt de inflatie in de eurozone weer aardig op. Tijd om de rente te verhogen zou je zeggen. Helaas kan/wil de ECB dat niet doen, want dan kunnen de Zuid-Europese landen hun tekorten niet meer financieren. Allemaal problemen die de zwakke landen in de eurozone met zich meebrengen.

Laatst bewerkt:
je zegt gewoon dat we als we niet aan de euro waren gegaan we een hoop geld bespaard hadden hoor

:)
wat natuurlijk nergens op slaat

Dat zegt hij niet. Hij zegt enkel dat het geld dat het redden van de schulden-landen Nederland nu moet ophoesten zou zijn bespaard. Hij zegt daar niets over het totale baten/kosten-plaatje.

rekenen dat in Frankrijk de "Moderne Islamitisering" veel gevorderd is dan in NL en zeker dan in BE, met hun colonies geweest. IN GB is het ook erg, als je die betogingsclipjes ziet en bedreigingen..

Euro scepsis is zooooo 2000. Alsof het nog een reële optie is de gulden opnieuw in te voeren.

De crisis in de PIGS landen is trouwens in het grotere geheel van de EU of eurozone gezien trouwens veel minder ernstig dan de economische problemen van de VS.

Euro scepsis is zooooo 2000. Alsof het nog een reële optie is de gulden opnieuw in te voeren.

De crisis in de PIGS landen is trouwens in het grotere geheel van de EU of eurozone gezien trouwens veel minder ernstig dan de economische problemen van de VS.
Ja en omdat het minder ernstig is dan de VS is het niet ernstig. Default zit er aan te komen.

ik zeg we nuken frankrijk...

Ik stem voor.

Ratten! Meteen atoombom erop!

ik zei nergens dat je PVV stemde, wel zei ik dat je met PVV argumenten zou komen, en dat is dan ook precies wat je doet :D oh wat zijn ze voorspelbaar, die PVVers :)

hahaha meneer die 18 is denkt de wijsheid in pacht te hebben wat een clown ben je. Verdiep je eerst in de materie voordat je hoog van de toren gaat blazen, Lees maar wat interviews van Martien van Winden een geniale econoom in mij ogen.

Die meneer legt haarfijn uit in over de gevaren en toekomst van de EU en de euro. En zijn argumenten liegen er niet om.

Hij zegt mooi, de krediet crisis gaat geruisloos over in een landen crisis kijk naar Griekenland, Portugal straks Spanje en Italië. Daarna gaat het over in een Pensioen crisis Nederland heeft nog 750 miljard euro aan opgebouwde pensioenen verzameld dat is uniek in Europa alleen Zwitserland heeft dat ook. En als straks de naoorlogse mensen op pensioen gaan is daar geen geld voor ook Duitsland raakt op den duur in de problemen.

http://www.youtube.com/watch?v=X2tXEBCssV8

Dus grote knul van 18 jaar komt u maar met u mooie tegen offensief

ach weet ik het, ben ook geen econoom..
ik vind de euro relax en vind het np dat we griekeland wat geld geven (nog geen 5miljard op begroting van 300miljard) die we nog terug krijgen ook (some day, hopen we). zolang zij maar het zelfde zouden doen.

heb heel t filmpje niet gekeken ook, dont care.. boeie hoe het was als de euro er niet was geweest, hij is er, dus....... ga ook niet helemaal uitzoeken hoe het was als ik geen kippen in de tuin had gehad..
mss kost dat ook geld, door voer en hok enzo, maarja levert ook wat op, eieren, bladibla..

ach weet ik het, ben ook geen econoom..
ik vind de euro relax en vind het np dat we griekeland wat geld geven (nog geen 5miljard op begroting van 300miljard) die we nog terug krijgen ook (some day, hopen we). zolang zij maar het zelfde zouden doen.

heb heel t filmpje niet gekeken ook, dont care.. boeie hoe het was als de euro er niet was geweest, hij is er, dus....... ga ook niet helemaal uitzoeken hoe het was als ik geen kippen in de tuin had gehad..
mss kost dat ook geld, door voer en hok enzo, maarja levert ook wat op, eieren, bladibla..

Als je er geen reet van snapt heb dan ook niet zo grote bek. Zwitsal ga je billetjes maar even poederen.

Terug
Naar boven