Fitness Seller

FrederX Trainingslog

FrederX

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Tijd om weer eens een logje te maken.. ook al is het maar puur voor de motivatie..

Vanaf september 2005 tot nu toe ben ik een beginnende hernia opgelopen. Fysio hielp niet, en op verzoek van MrJ ben ik naar de Chiropractor gegaan (Januari 2006). Na de eerste behandeling voelde ik me gelukkig al een stuk beter.. en zit ook een stijgende lijn in.. Afgelopen vakantie heb ik me toch wat TE erg uigeleefd en heb het sinds dien weer af en toe in m'n rug. De rug blijft voor mij (m'n hele leven) een zwak plek. Spijtig maar waar.

Ik heb nogsteeds af en toe last van mijn rug, vandaar dat ik soms het gewicht omlaag gooi, of een keer een week benen niet train (met squat, lunges en legpres 45 heb ik namelijk het meest last van mijn onderrug.

In de afgelopen periode (november tot augustus) heb ik relatief weinig getraind. Soms 2 weken niet, daarna 3x per week, weer een week niet, vervolgens de week daarop 5x. Ook met mijn eten ben ik stom genoeg niet echt bezig geweest. Ik at wel dagelijks m'n 5 ei eiwitjes.. en bakje kwark.. en at ik mijn bordje met groenten en vlees leeg.. maar zoals jullie weten is dit niet voldoende. Ook heb ik vanaf September/Oktober tot aan nu toe, GEEN sups (behalve multi vit) meer gehad, dus geen whey, vit C1000, lijnzaadolie etc.

Mijn school/stage jaar zal ook erg hectisch worden. 4 dagen fulltime stage en 1 volledige dag school, savonds af en toe werken in horeca, heb een vriendin, leren voor examens gaat door en heb uiteraard ook nog een sociaal leven :P

Des al niet temin om een log bij te houden voor de dagen die ik WEL train.. of om gewoon af en toe wat te laten zien, hoe het er voor staat.

Vanmiddag/vanavond ga ik beginnen met Rug en Triceps.. Ik maar relatief weinig reps. tussen de 4 en 6*8 reps. Een combi van MAX-OT / Split schema.

Wish Me Luck!

PS. Stage duurd tot 20 april 2007 :( , maar daarna gaat de hel los :P

Succes er mee, rustig weer opbouwen, dan komt het wel goed, zowel in het kopje als met het lichaam!

succes. Waar train je eigenlijk in leeuwarden?

• Topic Starter Topic Starter
succes. Waar train je eigenlijk in leeuwarden?

Bodyshape
.................................................................................................................

Mijn schema komt er ongeveer zo uit te zien:

Dag 1: Rug, triceps
Dag 2: Borst, biceps
Dag 3: Benen + kuiten
Dag 4: Schouders, buik

evt. een dag 5, dat zal herhalend zijn.

Ik hou mijn trainingen binnen 45/50 mintuten, met relatief weinig reps. Mijn sets wil ik normaal/gemiddeld houden (3sets), uitgezonderd de opwarmsets.

Ik begin mijn warmingup met losse dumbbells om mijn het bloed door mijn schouders te laten stromen.. dus wat dumbbell side/front raises en presses..
Daarna pak ik (bij een borsttraining) benchpress.. 1 á 2x het gewicht waarmee ik 10 reps maak *warmup*.

Ik heb geen vast eetschema, maar ik post deze dagen wel ongeveer hoe en wat ik eet.

Biceps na Rug en Borst na Triceps :help:

Biceps na Rug en Borst na Triceps :help:
verschilt per persoon of je daar echt merkbaar verschil in ondervind hoor...
bij biceps en daarna rug ondervind ik wel een duidelijk verschil, maar triceps en daarna borst is voor mij best te doen en dan leg ik weinig tot niks toe op m'n borst...

succes met je logje en je rug, ik weet hoe klote het is, m'n vader heeft ook een isias (weet niet hoe je het schrijft, maar dat krijg je als je te lang met een hernia rondloopt) gehad en dat is geen pretje.

Succes dude :thumbup:

dat bedoelt ie niet denk ik.. je traint nu 2 dagen achter mekaar je bic en tric ;)

hmm.. vaag.. en het punt daarvan?

.....................................................................................................................

afijn, zojuist het volgende getraind:

Warmup

Rug
Chin Ups
8x own weight *warmup*
6x own weight
6x own weight
6x assisted 20kg easy

Cable Row
60kg 8x
70kg 6x
80kg 6x

Dumbbell Row
36kg 8x
42kg 6x
46kg 6x

Goodmornings *opbouwen*
25kg 10x
35kg 10x
35kg 10x

Triceps
Small Benchpress *smith*
70kg 8x *warmup*
80kg 6x
85kg 6x
85kg 5x

Skull Chrushers
30kg 8x
34kg 6x

Reverse Cable Pulldown
20kg 8x
27kg 6x

Rope Pulldown
20kg 8x
22kg 6x

toelichting: rug ging lekker.. triceps ging wel.. Goodmornings aan het opbouwen ivm onderrug.. maar mag niet klagen. Kracht de laatste weken goed weer opgebouwd.

Zo te zien nog wel goede kracht in je upperbody hoor :)

succes met je rug, en t komt vast wel weer goed. Doorzettingsvermogen is de sleutel :) (ik geef ook niet op :D )

Warmup

Borst

Benchpress
60kg 10x *warmup
80kg 8x
90kg 6x
95kg 8x + 1x assist

Incline Dumbbell Press
32kg 8x
36kg 5x
36kg 6x

Incline Dumbbell Flyes
18kg 8x
20kg 8x
22kg 6x

Dips
1x 8x own weight (makkie)

Biceps

Incline Dumbbell Curl
16kg 8x *warmup
18kg 6x
20kg 6x
17kg 8x

Machine Preacher Curl
35kg 8x
40kg 6x
35kg 6x

Rope Hammer Curl
20kg 8x
22.5kg 8x

commentaar: Bankdrukken ging goed! voor de rest wel een lekkere training

Succes met het wederopbouwen van je kracht dude, het ziet er in ieder geval goed uit. Met je borst en je armen is in ieder geval niks aan de hand ;) en je rug moet je lekker geduld mee hebben, komt van zelf goed..succes!
ik zal het in de gaten houden

Greetz Junior

Terug
Naar boven