AndroidHealthClinic

Frequent bewegen, helaas weinig vetverlies

Nee hoor, ik spreek mezelf niet tegen. Spieren zijn zwaarder dan vet toch? Ik wil mijn zwembandje kwijt, dus vet verbranden, maar als ik in the process mocht aankomen in spiermassa vind ik dat geen probleem. Ik wil daarom ook niet per se alleen maar trainen om vet te verbranden maar ook om spiermassa op te bouwen. Dus eigenlijk beetje van beide.

Overigens, zijn jullie bekend met de star complexes van C. Thibaudeau? Zo ja, wat vinden jullie er van? Het spreekt mij wel aan omdat het niet alleen gericht is op het increasen van pure spiermassa (zoals bij het Rippetoe programma).

Een paar kilo vet verlies je zo. Dit verlies aan lichaamsgewicht kun je nooit rechttrekken met spiermassa, laat staan het overtreffen. Dat duurt minstens een jaar (uiteraard afhankelijk van hoeveel vet je kwijt wilt raken. Aangezien je lovehandles hebt dan ben je gewoon dik. Dus vergeet het maar).

En rippetoe is niet voor pure spiermassa.

Het probleem is blijkbaar dat je te lui bent om je calorieen te tellen. Wat je voorheen gedaan hebt was niet effectief geweest, laat dat duidelijk zijn.

Hoe je het went of keert. Je moet minder eten wil je die lovehandles kwijtraken.

• Topic Starter Topic Starter
Goh, je houdt wel van een drogreden merk ik.

Maar goed, je hebt wel een punt. Ik zal de kcal gaan tellen en mijn eetpatroon aanpassen. Ik zal sowieso gaan minderen wat brood betreft.

Maar ik heb nog steeds geen goeie vervanger voor brood gevonden (havermout vind ik geen goeie vervanger). Ik eet bijvoorbeeld graag een salade als lunch, maar helaas ben ik niet altijd in de gelegenheid om een salade te eten.

Maar ik heb nog steeds geen goeie vervanger voor brood gevonden (havermout vind ik geen goeie vervanger).

Mijns inziens is havermout het allerbeste alternatief voor brood. Tarweproducten behoren tot de B-categorie leveranciers van langzame koolhydraten. Andere vervangers van tarwe zijn niet al te geschikt als ontbijt (zilvervliesrijst), te duur of vrij moeilijk om aan te geraken.

Ik ben nu een poosje gestopt met brood eten en ik mis helemaal niets. Ik stop in de ochtend magere melk, lijnzaad, havermout, whey en een stuk fruit in de blender en maak zo een lekker, makkelijk en voedzaam ontbijt.

Brood is inferieure voeding.

hmm begrijp niet helemaal wat er zo verkeerd is aan brood.

Verder gewoon zorgen dan je je onderhoudsniveau berekend. Hier dus plus minus 500 kcal onder gaan zitten. Als je niet meer afvalt met 3x cardio (45 minuten?) dan maak je er 4x van. Uiteindelijk kan je dit uitbouwen naar 7x per week 45 minuten.
Uiteindelijk ga je wel afvallen.

Teveel, wat is teveel? Mijn gemiddelde dagelijkse eetpatroon is als volgt:
- ontbijt: 1 a 2 volkorenboterham(men) met kaas of vleeswaren, een gekookt eitje (alleen eitwit) en bakje yoghurt met (echt) vers fruit;
- tusendoortje: stuk fruit of 1 volkoren boterham met kip oid
- lunch: 3 a 4 volkorenboterhammen met kaas/vleeswaren/ei (geen zoetigheid)
- tussendoortje: noten of 1 volkorenboterham met vleeswaren of fruit
- avondeten: vaak een salade of anders een gerecht met groente/vlees/rijst. Aardappels of pasta alleen als ik 's avonds ook nog ga sporten. Ik eet een normale portie, dus geen berg eten of drie keer opscheppen.

Ik drink voornamelijk melk en (vooral) water gedurende de dag.

Komt dit als (te)veel op jullie over? Ik heb eerlijk gezegd nooit de moeite genomen om voor elke boterham en plak worst uit te rekenen wat ik aan kcal binnenkrijg.

Zou smorgens wat meer boterhammen eten en in de loop van de dag daar wat in snoeien. M.a.w. hoog in kh in de morgen en zorgen dat je tegen de avond zo min mogelijk kh nog binnen hebt.

Idd eiwitten goed hoog houden en voor je gaat slapen een pot magere platte kaas/kwark eten voor snachts.

Melk zou ikzelf mijden (mss puur persoonlijk). Daarentegen 2 - 3L water drinken.

Qua trainen zou ik toch wat meer cardio doen. Ben zelf bezig met vetverbranding (cut) en merk sinds dat als ik 4 tot 5 keer per week cardio doe het echt wel beter vooruit gaat dan toen ik cardio in mindere mate deed! (Per cardio sessie zit ik tussen de 600 - 800 Kcal die ik verbruik).

En inderdaad zoals al gezegd bereken je benodigde kcal per dag en speel daar mee he ivm de toeslag/doel.

En een half uur voor training 18gr eiwit (in shakeske :) ) zou de vetverbranding ook moete stimuleren...

Succes!

Laatst bewerkt:
hmm begrijp niet helemaal wat er zo verkeerd is aan brood.

Tarwe is hoog in glyco, maar te laag in glyco om er rondom de training wat aan te hebben. Met tarwe heb je geen geleidelijke insuline afgifte. Je hebt dus weinig aan brood. Men kan beter 'trage granen' zoals havermout en zilvervliesrijst nemen. Bovendien heeft brood allerlei toevoegingen (gist, mout, maldextrose, een heleboel E-nummers) die meestal nog waardelozer zijn dan tarwe. Daarom eet ik geen boterhammen meer.

Brood is geen hoogwaardige voeding.

Het kan goed zijn dat je met dit eten gemiddeld zo'n beetje op onderhoud zit. Dat betekend logischerwijs dat je niet afvalt, en dus dat die lovehandles blijven zitten waar ze zitten.
Om die weg te krijgen zul je dus een tijdje onder onderhoud moeten eten, en in jouw geval is dat al makkelijk zat als je zaken als kaas en worst laat staan en enkel magere zooi op je brood doet, zoals kipfilet, kalkoen, rosbief, sommige ham.

Brood laten staan slaat nergens op, want het is uiteindelijk cals in vs cals uit. Vocht vasthouden slaat ook nergens op; met minder vocht zijn die LH er nog steeds, en bovendien regelt je lichaam z'n vochtbalans toch wel, en reageert het voornamelijk op veranderingen in je voeding.

Zou smorgens wat meer boterhammen eten en in de loop van de dag daar wat in snoeien. M.a.w. hoog in kh in de morgen en zorgen dat je tegen de avond zo min mogelijk kh nog binnen hebt.

Idd eiwitten goed hoog houden en voor je gaat slapen een pot magere platte kaas/kwark eten voor snachts.

Melk zou ikzelf mijden (mss puur persoonlijk). Daarentegen 2 - 3L water drinken.

Qua trainen zou ik toch wat meer cardio doen. Ben zelf bezig met vetverbranding (cut) en merk sinds dat als ik 4 tot 5 keer per week cardio doe het echt wel beter vooruit gaat dan toen ik cardio in mindere mate deed! (Per cardio sessie zit ik tussen de 600 - 800 Kcal die ik verbruik).

En inderdaad zoals al gezegd bereken je benodigde kcal per dag en speel daar mee he ivm de toeslag/doel.

En een half uur voor training 18gr eiwit (in shakeske :) ) zou de vetverbranding ook moete stimuleren...

Succes!

Als je niet meer afvalt dan voeg je meer cardio toe, dus iedere week wegen (en vetpercentage bijhouden dat zegt meer). Merk je dat je niet meer afvalt dan meer cardio toevoegen.(of langer cardio max 45 minuten)

Ik val bv nu nog af met 4x in de week 35 minuten cardio. (daarvoor krachttraining) zit dan nog wel hoog in vetpercentage dus dat scheelt.
Eerste week 2,5 kilo afgevallen (waarschijnlijk veel vocht) en nu stabiliseerd het naar 0,5 kilo per week.

En brood kan je gewoon eten, kcal in vs kcal uit bepaalt of je afvalt. Zoals in andere topic is aangegeven 1,8 gram eiwitten per lichaamsgewicht zou ruim voldoende moeten zijn. De rest kan je aanvullen met koolhydraten, en ca 20 % goede vetten.

Stop met frisdrank drinken schakel over naar water kan misschien maar een kleine verandering zijn maar helpt veel en laat die wafel als je gaat winkelen of dat ijsje.

Bekijk ook wanneer je je maaltijd inneemt neem een goede kh maaltijd in na je cardio !

BLIJVEN VOLHOUDEN MSS GAAN ZE NIET DREK WEG MAAR ZE ZULLEN WEL WEG GAAN !

Zoals al gezegd is afvallen gewoon een kwestie van minder eten dan je verbruikt. Daar zijn nog allerlei leuke trucjes mee uit te halen zoals veel eiwitten zodat je spieren er wat minder onder leiden en weinig snelle koolhydraten zodat je niet teveel honger hebt, maar uiteindelijk komt het wel neer op minder eten. Je kan prima afvallen als jij de hele dag alleen maar koekjes en snoep eet, zolang het totaal aantal calorieën maar onder de hoeveelheid zit die jij verbrandt. Niet dat dit een goed idee is natuurlijk, maar dit is om even aan te geven hoe simpel het in de basis is. Je lichaam is behoorlijk efficiënt in het omzetten van energie.

Dus ga die calorieën gewoon wel eens tellen en ik denk dat je erachter zal komen dat je op aardig wat uitkomt met al die boterhammen, op zo'n 75 kcal per stuk vóór je überhaupt beleg erop hebt tikt dat behoorlijk aan namelijk. Als je dan ook nog geen zuinige portie neemt met je avondeten dan moet je inderdaad flink sporten om dat allemaal te verbranden, zeker als je gewoon 'n gemiddelde lengte hebt.

Blijf dit eten en doe meer cardio, of doe hetzelfde cardio en eet minder.

Stop met frisdrank drinken schakel over naar water kan misschien maar een kleine verandering zijn maar helpt veel en laat die wafel als je gaat winkelen of dat ijsje.

Misschien bedoel je dit figuurlijk, maar mocht dat niet het geval zijn, waar haal je vandaan dat ik frisdrank drink en wafels of ijsjes eet?

Overigens ben ik niet dik ofzo. Sterker, ik ben best strak op die love handles na. De vet storage is heel plaatselijk bij mij :(. Het is net dat laatste beetje extra vet dat ik kwijt wil. Ik vind zelf dat ik vrij veel sport en na alle berichten is het wel duidelijk dat ik het dan ook meer in de hoek van de voeding moet zoeken. Ik ga vanaf morgen over op de knackebrod ipv brood (is dat binnen te houden?) en als beleg magere producten. Ik zal dit iig een tijdje volhouden zodat ik het effect van minder brood aan den lijve kan ondervinden.

Laatst bewerkt:
Misschien bedoel je dit figuurlijk, maar mocht dat niet het geval zijn, waar haal je vandaan dat ik frisdrank drink en wafels of ijsjes eet?

Overigens ben ik niet dik ofzo. Sterker, ik ben best strak op die love handles na. De vet storage is heel plaatselijk bij mij :(. Het is net dat laatste beetje extra vet dat ik kwijt wil. Ik vind zelf dat ik vrij veel sport en na alle berichten is het wel duidelijk dat ik het dan ook meer in de hoek van de voeding moet zoeken. Ik ga vanaf morgen over op de knackebrod ipv brood (is dat binnen te houden?) en als beleg magere producten. Ik zal dit iig een tijdje volhouden zodat ik het effect van minder brood aan den lijve kan ondervinden.

Je vind dat je veel cardio doet maar je valt niet af dus je doet iets fout. Overgns vind ik 2x Cardio niet erg veel. (hoeveel min?)
bij een 35 min cardio verbrand ik ongeveer 400 kcal 2x per week is maar 800. 7000 kcal in kilo vet dus reken maar uit hoe lang het dan duurt. (uitgaande dat je nu op onderhoud eet)

@ OscarO: Nou, dat scheelt meer dan de helft aan KH en ook behoorlijk in calorieen (ik heb zo'n calorieteller website geraadpleegd). Uiteraard ga ik wel voor de volkoren versie.

Tsja, voldoende cardio. Het kan meer en/of langer natuurlijk. In principe loop ik een keer per week een behoorlijk stuk, een goed half uur. De andere keer iets korter maar maak ik er wel een stevige intervaltraining van. Ik zou best meer cardio willen doen, maar dat gaat niet zo lekker samen met KT vind ik. Ik train namelijk ook mijn benen en vaak merk ik dat ik de dag na KT (ook al hou ik het rustig wat benen betreft) minder lekker loop. Ik wil de boel niet overbelasten.

Laatst bewerkt:
Kzou geen magere producten of knakebrod of whatever dat is eten. Maar gewoon leren om gezonde alternatieven te eten, voor de lange termijn.

Ongezond voedsel kan altijd wel, maar als je ziet hoeveel brood je eet met ongezond beleg, en om dit allemaal te vervangen door nog ongezondere producten... One way tickey to ongezond leven.

Je kunt gewoon gezond en lekker eten, die stap heeft iedereen moeten maken die dit voor de lange termijn doet.

Succes.

Heeft geen zin deze mensen te helpen. Ze snappen het niet. Ze denken dat ze met een bakje yoghurt en vers fruit in de ochtend goed bezig zijn.

En ze eten niet overmatig, kaas, melk,worst etc terwijl ze al te zwaar zijn.

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik ben +- 2 maanden geleden weer begonnen met sporten en ga sindsdien netjes 4x in de week. Ik zie wel verschil in mijn lichaam en strakkere lijnen maar mijn lovehandles blijven.

@ OscarO: Nou, dat scheelt meer dan de helft aan KH en ook behoorlijk in calorieen (ik heb zo'n calorieteller website geraadpleegd). Uiteraard ga ik wel voor de volkoren versie.

Tsja, voldoende cardio. Het kan meer en/of langer natuurlijk. In principe loop ik een keer per week een behoorlijk stuk, een goed half uur. De andere keer iets korter maar maak ik er wel een stevige intervaltraining van. Ik zou best meer cardio willen doen, maar dat gaat niet zo lekker samen met KT vind ik. Ik train namelijk ook mijn benen en vaak merk ik dat ik de dag na KT (ook al hou ik het rustig wat benen betreft) minder lekker loop. Ik wil de boel niet overbelasten.

Meer dan de helft aan KH schelen zegt helemaal niets. Het gaat er om wat hoogwaardige bronnen van koolhydraten zijn. Knackebrod is geen hoogwaardige bron van KH. Havermout en zilvervliesrijst behoren tot de beste langzame koolhydraten. Dat houdt in de praktijk in dat deze granen tijdens de vertering zorgen voor een stabiel insulinepeil.

Ik ontbijt met een shake met havermout, lijnzaad, whey, een appel, wat kaneel en magere melk. Erg makkelijk en erg voedzaam ontbijt. Een beter ontbijt met producten die je gewoon in de supermarkt of reformwinkel kunt kopen is eigenlijk niet denkbaar.

Je zou een split-schema kunnen maken en geen cardio doen op of na een benen-dag. Cardio is niet alleen nodig voor de conditie en het feit dat je een gezond hart nodig hebt om die uitdijende spiermassa van bloed, van zuurstof, te voorzien, maar ook voor je vaatstelsel. Het beste is om cardio te doen nadat je je bovenlichaam hebt getraind. Al was het alleen maar om door krachttraining veroorzaakte vaatkramp tegen te gaan.

Buikje raak je ook als laatste kwijt.
Je lichaam gaat als eerste de vetreserves in het gezicht, benen, armen enz aanpakken.
Daarna pas de buik. Vervelend? Ja nogal...

Terug
Naar boven