MuscleMeat

Hulp/tips vetverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb nergens gezegd dat ze boosdoener zijn he... want ik vul mijn carbs terug aan na mijn sessies gewichtheffen. En krijg elke dag toch een 200-250 gr binnen. Het is de balans van eiwitten 35% kh 35% en vetten 30% die het bij mij maakt en een tijdje laag in kh werkt bij mij. Volgens mij verbrand je toch nog altijd beter vettten als je een paar uurtjes met weinig kh in je lichaam zit.

btw in de cut is 194 gr eiwit niet hoog. Bij onderhoud is het wel niet nodig. Ik eet in de cut 200gr+ en bij onderhoud 160 gr+

Hoe raad jij / jullie me aan om aan extra eiwitten te komen. Liefst op een 'makelijke' manier. Extra shake? Want meer eieren zie ik niet zitten.
 
Hoe raad jij / jullie me aan om aan extra eiwitten te komen. Liefst op een 'makelijke' manier. Extra shake? Want meer eieren zie ik niet zitten.

Gooi er bij je omeletten een extra ei-eiwit in en wat plakjes kalkoenfilet.
En idd een shake bijvoorbeeld.
 
Hoe raad jij / jullie me aan om aan extra eiwitten te komen. Liefst op een 'makelijke' manier. Extra shake? Want meer eieren zie ik niet zitten.
Ik varieer van dag tot dag.

Kipfilet/paardenbiefstuk/gewone biefstuk/magere vis (tonijn, kabeljauw, alaska filets/tapalia ofzo etc.../melk/eieren/whey/magere yoghurt.kwark/protein pancakes/mager gehakt/kotellette/konijn/

Al deze dingen kan je heel gevarieerd bereiden.

---------- Toegevoegd om 08:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:11 ----------

Ik ben gewoon realistisch en probeer je wat bij te brengen, daarvoor zitten we hier toch? Ik kan het ook niet helpen dat je de plank volledig mis slaat.. Wellicht is het verstandig als je wel gaat luisteren, ik bedoel.. 20% is niet aan de lage kant..
... je wil me dingen bijbrengen... ik sla de plank volledig mis....

Bij deze heb ik al bepaald dat jij doet alsof je vriendjes wil zijn en je men broek al lichtjes begint af te trekken. Ik draai me om kijk je diep in de ogen en zeg. Ik hou van je... maar dit is geen liefde. ;)
 
Bedankt voor alle tips! kan hopelijk op weg (op naar de 14-15%)!
 
Uncle Outlaw heeft wel gelijk. Dat jij bepaalde dingen niet nodig vindt zegt niets over de werking daar van.

Waar heeft hij gelijk in. Ik wil deze discussie best met je aangaan. Wel b zeggen als je a zegt Martin!

---------- Toegevoegd om 13:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:08 ----------

Ik varieer van dag tot dag. Kipfilet/paardenbiefstuk/gewone biefstuk/magere vis (tonijn, kabeljauw, alaska filets/tapalia ofzo etc.../melk/eieren/whey/magere yoghurt.kwark/protein pancakes/mager gehakt/kotellette/konijn/ Al deze dingen kan je heel gevarieerd bereiden. ---------- Toegevoegd om 08:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:11 ---------- ... je wil me dingen bijbrengen... ik sla de plank volledig mis.... Bij deze heb ik al bepaald dat jij doet alsof je vriendjes wil zijn en je men broek al lichtjes begint af te trekken. Ik draai me om kijk je diep in de ogen en zeg. Ik hou van je... maar dit is geen liefde. ;)
Oke kinderachtig. Succes verder.
 
zolang je eiwitten rond de 2,3-2,5g/kg houdt zit je altijd goed. ja, je hebt meer eiwitten nodig voor spierbehoud maar 2,5 is dan ruim voldoende. bouwen/onderhoud kan je het ook af met 2g/kg. persoonlijk zit ik altijd op 2,3-2,5g/kg omdat ideeiwitten ook lekker vind en goed vind vullen.

en over carbcycling, dat kan zeker werken wanneer je op een plateau oid zit. om daar doorheen te breken mocht je vetverlies gaan stagneren, maar daarmee hoef je niet linea recta te beginnen op 20%, beetje overbodig.. wil je het, doe je het, simpel. persoonijk zou ik het alleen toepassen bij sub 14% of in de tweede fase van een cut. op 20% hoef je het niet ingewikkelder te maken dan het is. begin easy met -500, zowel traings- als rustdagen en zodra je merkt dat het lastiger begint te worden zou je carbcycling kunnen overwegen waarbij je 200-300 cals aan carbs verschilt houd tussen de dagen.

ben ook geen voorstander van macro's bepalen in percentages. houd je aan de richtlijnen die Saik postte, zit je altijd goed.
 
Top! Thanks, de 250 wordt voor mij nagenoeg onmogelijk. Streef iig naar 200. Lastig om die extra eiwitten binnen te krijgen zonder daardoor boven de 2200-2300 kcal te komen.

Dus als iemand nog tips naast ei(witten), shakes, kipfilet enzo heeft, gaarne.
 
Waar heeft hij gelijk in. Ik wil deze discussie best met je aangaan. Wel b zeggen als je a zegt Martin!

---------- Toegevoegd om 13:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:08 ----------

Oke kinderachtig. Succes verder.

Waar hij gelijk in heeft, dat timing van carbs wel degelijk effect heeft en dat cardio toevoegen een extra vetverbranding geeft (ongeacht de calorie inname).

Nogmaals, het zijn allemaal kleine dingetjes waar jij geen zin in hebt en er daarmee weinig nut in ziet. Betekent niet dat het niet bestaat.
 
Waar hij gelijk in heeft, dat timing van carbs wel degelijk effect heeft en dat cardio toevoegen een extra vetverbranding geeft (ongeacht de calorie inname). Nogmaals, het zijn allemaal kleine dingetjes waar jij geen zin in hebt en er daarmee weinig nut in ziet. Betekent niet dat het niet bestaat.

Lees het stukje eens opnieuw en probeer voor de verandering het gegeven te begrijpen, alvorens je reageert. Verder heb jij geen idee waar ik mij mee bezig hou, dus vanwaar meteen een oordeel hebben? Jij denkt dat je de enige bent die wedstrijdjes draait? Tuurlijk kan carbcycling/timing een rol gaan spelen, alhoewel dit pas van belang gaat worden bij een bepaald vetpercentage. In deze twee gevallen is dit totaal niet van belang.. onnodig moeilijk doen.

Hiernaast... meneer gaf aan dat hij tussen bepaalde tijden minder carbs is gaan eten. Hij verwijt zijn vetverlies dus aan het timen van carbs. Echter at hij de carbs die hij tussen deze tijden niet at, niet op andere tijdstippen erbij... dat komt er dus op neer dat hij een groter deficit heeft gecreëerd. En dat is de rede waarom hij meer vet gaan verliezen. That's it..
 
Laatst bewerkt:
hahahah als je nou eerst eens terug leest wat je zelf schrijft plus waar je Outlaw ongelijk geeft, scheelt een hoop.
 
Back
Naar boven