Fitness Seller

Frits Fightin' to the 90!

FritsFluitketel

Cool Novice
Waardering
1
N.a.v. dit topic begin ik een logje :)

Ik train al langere tijd, maar steeds met ups en downs, het ene moment fanatiek, dan (mede door drukte op m'n werk, seizoensgebonden..) weer twee maanden eigenlijk niet.

Nu ben ik dat geschommel zat en wil ik er vol tegenaan ga, werk of geen werk, druk of niet druk, ik ga er nu voor.

M'n stats op het moment: 77/78kg bij 1.88m.

Volgend jaar kerst wil ik de 90kg gehaald hebben, en het gaat me lukken :) Keihard trainen en goed vreten.

Ik train minstens 3 dagen in de week, en train dan ook een in 3daagse split:

Training A: borst/triceps/voorkant en zijkant schouders
Training B: benen
Training C: rug/biceps/achterkant schouders

Vorige week weer een paar trainingen gehad, viel tegen, deze week weer echt volle kracht :)

Heb - om die luiheid er weer uit te krijgen - een BSN Mass Stack (groot) aangeschaft voor de eerste maand. Had in het verleden goede ervaringen met NO-Xplode, dus nu de hele stack maar eens proberen :)

Heb gisteren m'n borst en triceps getraind, ging erg lekker, vette pomp, veel sets, weinig rust, nu veel spierpijn. Wou op het eind van de training nog even dippen, maar dat ging niet echt meer :D

Vandaag m'n benen getraind, squatten (sinds lange tijd weer in het squatrek ipv de smithmachine, veel fijner, maar wel even moeilijk beginnen..), voor de eerste keer weer "los" squatten tot de 60kg (bijna parallel) gekomen. En daarna afgebouwd naar 55/50/40 om mezelf echt aan te pakken. Vervolgens leg press (kan me niet herinneren dat het ooit zo lekker ging), max zat op 8x 110kg, 100kg ging daarna (te makkelijk eigenlijk) 12x. Leg extensions op 20kg per been (elk been apart), vervolgens leg curls op 60kg? max (geen idee meer eigenlijk) en als laatste m'n kuiten op een bijna volle stack seated calf raises, 4x 15x 85kg? (te weinig)).

Wou eigenlijk m'n schouders nog doen, maar was zo uitgeput dan ik maar bedacht heb m'n schouders bij m'n rug en borst te prikken.

Het begin is er weer iig, we beginnen lekker en gaan voor die 90kg volgend jaar kerst! :D

go for it!

Hey frits,

Goed bezig, handig ook dat je dus een logje aan hebt gemaakt, zal je blijven volgen! slimme oplossing trouwens met je schouders ;). Komaan!!!

Succes, en goed dat je een apparte benendag hebt!

• Topic Starter Topic Starter
Ah!

Gistermorgen m'n rug + biceps getraind, ging echt verrotte k*t, mede door m'n spierpijn in m'n borst nog. Neck pulldown ging verrot, omdat ik bij het strekken van m'n armen naar boven m'n borst voelde trekken als een gek. Zou eerst donderdag gaan, maar toen kreeg ik m'n arm helemaal niet omhoog. Daarom de training maar vrijdagmorgen gedaan. Barbell row en deadlift gingen ook niet optimaal, shrugs daarentegen heb ik zeer lekker gedaan, voelde helemaal goed!

Om m'n verrotte rugtraining te compenseren een paar keiharde setjes upright rows gedaan, die ook zeer lekker gingen.

Rugtraining was dus k*t, maar heb m'n spieren wel gewoon lekker afgepijgerd, dan maar met iets lager gewicht :)

Shrugs waren erg lekker, en de extra upright rows deden me ook goed, al met al toch wat van m'n training weten te maken :)

Bijkomstigheidje: weer vrijgezel sinds vandaag, dus nog meer tijd om te trainen ;) Elk nadeel heb ze voordeel ;) En het nadeel van dat voordeel is weer dat ik vanavond moet zuipen, maargoed.. dat moet ook kunnen op z'n tijd ;)

Gistermorgen weer getraind :)

Borst getraind, voorkant schouders en triceps.

Borst:
- Dumbbell drukken
- Bankdrukken (voor het laatste beetje afpeigerwerk)
- Machine Fly
- Dumbbell schuin drukken

Dumbbell drukken eindigde ik op 22kg, nog niet op het niveau waar het zat (28kg), maar we gaan de goede kant op :)
Na het dumbbell drukken even de barbell gepakt, ging niet erg lekker, was moe (en 's morgens trainen...), 40kg ging al moeizaam! Toen maar een paar afbeulsetjes op 30kg gepakt, vlugge herhalingen.
Daarna Fly's op de machine, gingen dan wel weer lekker, eindigde op 60kg*8.
Tot slot nog even geprobeerd dumbbell schuindrukken te doen, maar daar kwam niks meer van terecht, mn borst had het gehad, en daar gaat het om :)

Daarna zeer strikt schouder getraind. Front raises en side raises, 2sec op, 1 sec vast, 2sec neer, erg langzaam en gecontroleerd, branden! :D Schoudertraining afgemaakt met een aantal upright rows, heel lekker :)

Triceps ook lekker afgebeuld met een stel pushdowns met een recht stangetje, daarna met touwtjes, en vervolgens éénarmig gedaan. :)

goed getraind!

Vanmiddag wezen trainen, ging errug lekker!

De beentjes waren aan de beurt.. :)

Squat:
- Paar setjes, opbouwen..
- Top lag op 5x70kg (niet heel diep, beetje half..)
- Laatste setje 10x60kg bijna parallel.

Vorige week haalde ik de 10x50kg niet eens :) Klein puntje is dat de kleinste schijven bij ons 5kg zijn, dus bij barbell oefeningen is het steeds met stappen van 10kg, wat best veel kan zijn soms. Maargoed ;)

Legpress. Vorige week max op 8x110kg, vandaag 2x12x140kg :D Daarvoor nog 2 setjes gedaan, 80kg (opwarming) en 120kg. Echt goed legpress apparaat hebben we, met de knieën net niet op de borst, dus echt een volledige bewegingsbaan.

Leg extension: 1x12x15kg per been en daarna 2x6x25kg per been. Top lag vorige week op 6x20kg.

Lying leg curl: Tweebenig, 8x40kg, 8x45kg en daarna 8x50kg (volle stack).

Kuitjes:
Seated calf raise: 15x75kg, 15x 80kg, 12x85kg.
Standing calf raise: 15x90kg, 15x100kg, 15x110kg.

Een erg lekkere training, we gaan weer vooruit :D

Legde m'n doel voor aan de sportschoolhouder, hij zegt dat het met weinig trainen, maar kort en zwaar, plus goed eten, binnen 4! maanden kan.. Ik verklaarde hem voor gek maar hij was nog serieus ook.. We will see ;)

zeer sterke legpress en je squat boekte ook goede progressie!

Squat ok, maar legpress sta ik echt van te kijken, hij ging zo makkelijk, zo goed, volledige bewegingsbaan, helemaal super :)

Heb net btw even een foto'tje van m'n rug gemaakt, check it out :)

Doe je al lang upright rows? Ik krijg er namelijk pijn in mijn schouder van.

Tja, wat is lang.. Heb ze vaker gedaan ja, maar ben nu echt goed aan het trainen geslagen en doe de upright rows erg lekker. Heb in het verleden idd weleens gehad dat ik zere schouders kreeg. Ik denk door de beweging te ver door te halen naar boven. Doe de upright rows trouwens met een kort ez-stangetje aan de kabelmachine :)

Denk dat het heel verstandig is deze oefening rustig op te bouwen en zeker niet te doen met koude schouders :)

Btw, waarom zie ik geen PICS links naast m'n post? Dan maar even een hotlinkje:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tja, wat is lang.. Heb ze vaker gedaan ja, maar ben nu echt goed aan het trainen geslagen en doe de upright rows erg lekker. Heb in het verleden idd weleens gehad dat ik zere schouders kreeg. Ik denk door de beweging te ver door te halen naar boven. Doe de upright rows trouwens met een kort ez-stangetje aan de kabelmachine :)

Denk dat het heel verstandig is deze oefening rustig op te bouwen en zeker niet te doen met koude schouders :)

Btw, waarom zie ik geen PICS links naast m'n post? Dan maar even een hotlinkje:

[Link niet meer beschikbaar]

Idd daar zit het waarschijnlijk, dat te ver doorhalen. Nu ik ze niet meer doe, heb ik ook minder last. Maar het is wel een lekkere oefening.:D

Gisteren (donderdag) m'n rug + achterkant schouders + biceps getraind.

Zit alweer een dag tussen dus de gewichten weet ik zo niet meer, maargoed, heb gedaan:

Rug:
- Neck Pulldown
- Deadlift (ging heerlijk)
- Bent-Over Barbell Row
- Close Grip Seated Cable Row

Achterkant schouders:
- Bent Over Side Raises
- Shrugs (aan Cable Machine)

Biceps:
- Barbell Curl
- Concentration Curls
- Hammer Curls

M'n binnenkant rug + trapezius vandaag goed last van gehad, dus die shrugs hebben hun werk wel gedaan :D Verder de biceps ook goed kapot, dus was een geslaagde training :)

Denk alleen wel dat ik toch rug met triceps ga combineren en borst met biceps. Had eigenlijk geen energie meer in m'n biceps om die nog apart te trainen. Heb het wel gedaan met lager gewicht dan normaal, voel ze nu ook wel, maar denk toch dat ik die switch :)

Zo onderhand weer enige trainingen gehad natuurlijk, maar hier even een update.. :)

Heb inmiddels rug/triceps en borst/biceps gecombineerd, toch iets beter :)

Gisteren de beentjes lekker getraind :D

Begon met squatten, kreeg ik op m'n lazer van de sportschoolhouder: "Geen handdoek in je nek! Dat doen we hier niet, alleen vrouwen mogen dat!" :D

Ok, dan maar zonder ;)

M'n techniek was ook niet goed volgens hem, dus paar man me geholpen de techniek goed te krijgen, wou niet lukken, donderde steeds om. De oplossing: Een plankje onder m'n hakken, heb een korte achillespees, en met een plankje gaat het perfect :D Oei wat is squatten met de juiste techniek toch lekker! :D Heb geen hoog gewicht gepakt, gisteren vooral veel herhalingen gedaan met geen/laag gewicht om de oefening beter onder controle te krijgen, maar voelde het wel, ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik wél hoger gewicht pak :P

Goed, daarna Leg Press gedaan, tot de 140kg aan toe, ook erg heerlijke oefening :D
Na de Leg Press de Leg Extension gepakt, 20kg per been, lekker zwaar maar lekker :)
Vervolgens de hams aangepakt met Lying Leg Curls, laatste setje 6x hele stack.
Afgesloten met de kuitjes, 2*12*90? Seated Calf Raises, en 2*15*95? Standing Calf Raises.

En toen kon ik niet meer lopen :D Goed teken :D

Pff.. mijn excuses.. late update :)

Ondertussen natuurlijk weer enkele trainingen gehad, we gaan lekker door ;)

Vorige week zou ik m'n benentraining doen met de "squatking" van de gym.. helaas vond Mike (sportschoolhouder) het nodig om ons te trainen, samen met nog een ander. Met z'n drieën benentraining door Mike, dat is afzien, maar zo heerlijk :D

Kon de volgende dag 's avonds niet zitten en niet lopen, moest een uurtje in de auto zitten naar Amsterdam, heb twee keer moeten stoppen omdat ik het niet uithield zittend. Tja.. en daar doe je het allemaal voor dan :D

Vorige week m'n borst/biceps/voorkant schouders ook getraind, geen idee hoe zwaar meer, ging iig ook erg lekker :)

Vanavond m'n rug/triceps/achterkant schouders getraind, ook weer erg lekker.

Begonnen met lat pulldown in de nek, top lag op 6x70kg (was altijd veel sterker met lat pulldown, maar ben weer aan het opbouwen...)

Daarna bent-over barbell row, max op 8x30kg en daarna 2x8x25kg (zelfde verhaal..)

Vervolgens seated row (close grip), gewicht geen idee meer van.

Deadlifthoekje was bezet (gebeurt anders nooit, maargoed..), daarom maar even m'n onderrug getraind op zo'n bankie (als iemand de naam van die oefening weet..), gewoon lekker 3 sets van 15-20 herhalingen, volledige beweging, zo ver mogelijk omhoog komen.

Vervolgens de achterkant schouders gedaan en de triceps (die ging erg lekker vandaag).

Afgesloten met shrugs, eindigend op 12x42,5kg.

Heb het idee dat m'n rug wat ingekakt is, misschien moet ik het maar eens gooien op een rugtraining met veel herhalingen, weinig rust, even triggeren die boel..

Daarnaast vandaag even een emmer Mammoth gekocht, just for gaining ;)

Én als laatste heb ik afgelopen vrijdag Captain of Crush grippers binnengekregen, niveau T en 1. (45kg en 65kg). Waar ik vrijdag moeite had T dicht te krijgen, krijg ik nu 1 met beide handen (moeizaam) dicht. Nu setjes maken op niveau T, en dan de setjes maken op niveau 1 (ik geef het drie weken..).

go for it frits!

Terug
Naar boven