Fitness Seller

Contest Log From little to lethal

• Topic Starter Topic Starter
Niet heel veel te vertellen vandaag. Even snel naar sportschool geweest voor een vetmeting en korte workout. We gaan vandaag de kamer van de oudste naar zolder verhuizen en onze slaapkamer weer naar beneden halen.

Incline Chest Press 12/11/8 x40
Barbell bent over row 12/10/8 x 100
Chest fly 12/11/8 x 24
Pull over barbell 12/10/8 x 30
Lateral raises 12/12/12 x 12
Rear delt fly 12/12/10 x12
Ez bicep curl 12/12/11 x 32,5
Lying tricep extension 12/12/12 x 16

Alles in supersets gedaan ivm. Klein beetje tijdsgebrek.

Vetmeting: 13,7%
Gewicht 78,8kg

Laatste meting 2 maand terug
17,7%
83,8Kg

1000049048.png

Slechte nacht gehad, 3x er uit gemoeten vanwege een huilende zoon die het koud, maar geen pyjama aan wou trekken. Vanmorgen dus even moeite met opstarten. De rest van de dag was de energie goed.

Begin af en toe wel een honger gevoel te krijgen tussen de maaltijden door, ontdekt dat zero cola (ook zonder caffeine) best wel goed dat gevoel remt, dus dat wordt even inslaan.

Vanavond was het weer quad focus:
Hack Squat – 11/10/7 x 140
Lunge – 10/8 x 90
Leg Extension – /11/8/6 x 80
Seated Leg Curl – 12/9/8x 55
Standing Calf Raise (smith)– 15/13/11/10 x 140
Hip Adduction – 12/10/9 x 70

Het was druk en warm dat was gewoon ruk, machines hele tijd bezet, dus tussen oefeningen iets langer rust om tijd te rekken zodat ik het hele schema niet om hoefde te gooien. Meeste oefeningen repje extra of wat gewicht erbij gedaan.

Weekgemiddelde gewicht was afgelopen zondag:
79,15
Over de afgelopen 3 weken een daling van gemiddeld 1,1kg per week.
Kcal blijven nog hetzelfde 2609. A.s. zondag herevalueren a.d.h.v. weekgemiddelde gewicht.

Huidig buikomtrek 85cm.

Even kijken of we uit eten gaan ofzo. Ik heb er nog niet een heel doordacht plan over. Bij een restaurant je kcal inschatten vindt ik nog wel een lastig ding. Dus even aankijken hoe ik dat wil doen. Anders me bakje rijst mee het restaurant in.
Ossenhaas of kip met groentes kan je nooit fout zitten. Brood vooraf niet of delen met de partner, pas op met de dippings. Friet zou ik 1 portie nemen en delen of aardappels/rijst als ze dat hebben. Dessert overslaan of delen als je kcal het toelaten.

Gister kwam me meetapparaat binnen om glucose, hematocriet en nog wat dingen te kunnen meten. Vanmorgen eerste meting:
Glucose 5,1, volgens Google goed. Iemand idee of ik verder had moeten googlen?
Hematocriet was 46%, die geloof ik niet laatste bloed test 5 weken terug was die 52%. Heb een test aangevraagd voor hematocriet en e2. Heb al snel hoge 2e, dus af en toe monitoren of ik bij moet sturen of niet.
Nuchter smorgens 5.1 is oke, zorg er wel voor dat je 8uur niks gegeten hebt voor je meet. Je zou eventueel voor het meten nog een flink glas water kunnen drinken en dan paar min later pas prikken om accurater te zijn.
Hematocriet 46% is goed, 52% is te hoog en vaak is bloed doneren het makkelijkst. Let er wel op je hematocriet kan snel te hoog worden gemeten als je bloedbuisjes lang onderweg zijn voordat ze de waardes meten, vaak is een paar dagen of weekend als je vrijdag het op de post doet en maandag pas bezorgd word al vrij laat en kan de test paar % hoger uitvallen dan de realiteit. Vandaar bloed altijd na het weekend opsturen en liefst ook via een postpunt binnen zodat het niet uren in de brievenbus loopt te broeien zoals nu of stervenskoud is in de winter.

Slechte nacht gehad, 3x er uit gemoeten vanwege een huilende zoon die het koud, maar geen pyjama aan wou trekken. Vanmorgen dus even moeite met opstarten. De rest van de dag was de energie goed.

Het was druk en warm dat was gewoon ruk, machines hele tijd bezet, dus tussen oefeningen iets langer rust om tijd te rekken zodat ik het hele schema niet om hoefde te gooien. Meeste oefeningen repje extra of wat gewicht erbij gedaan.

Toch maar weer mooi even geflikt!

Vanmorgen weer een meting gedaan:
Eerst een glas water genomen en rondje met de hond gelopen.
1000049163.jpg

Zal het de komende 3 dagen even blijven doen om een beeld te krijgen denk dat 1 meting niet meteen heel veel zegt.

Ossenhaas of kip met groentes kan je nooit fout zitten. Brood vooraf niet of delen met de partner, pas op met de dippings. Friet zou ik 1 portie nemen en delen of aardappels/rijst als ze dat hebben. Dessert overslaan of delen als je kcal het toelaten.
Thanks voor de tips, denk dat het een steakhouse o.i.d. gaat worden.

Toch maar weer mooi even geflikt!
Dat is zeker waar!

Afgelopen dagen niet veel kunnen sporten behalve fietsen. Donderdag een uurtje geposeerd. Sportschool sluit redelijk vroeg dus dat was keuzes maken. Vrijdag een teamuitje dus weer geen tijd om te sporten. Dit weekend berjaardag van beide kinderen. 1 dag voor de vrienden en 1 dag voor de familie. Vorig jaar gecombineerd. Die drukte was niks, opsplitsen maakt het tot nu toe een stuk gezelliger. De rest van de prep zijn er geen gezellige aangelegenheden meer gepland.

Vandaag toch even tussen het mealpreppen en het ontvangen van bezoek een gat gevonden om te kunnen sporten:

Ub 2
Chin Up 12/9/8
Incline Chest Press (dumbell) 10/9/7 x42
Standing military press 9/7/7 x50
Diagonal row cable 10/11/12 x31,5/31,5/35
Single arm lat pulldown 12/10/9 x28,5/33,5/33,5
Dumbell Pullover 10/9 x40
Seated lateral raises 15/13/11/9 x14
Cable rear delt fly 13/12/10/8 x32,5
Preacher curl 15/12/9 x16
Dumbell curl 9/7 x10

Schema wel iets aangepast, heb het gevoel dat links onderontwikkeld is, of dat ik die niet zo goed kan aanspannen als rechts. Ook a.d.h.v. foto's die ik gemaakt heb. Dan kan licht enzo natuurlijk ook een vertekend beeld geven. Maar besloten dat rug oefeningen zo veel mogelijk uni moeten gebeuren. Dus met die oefeningen even zoeken naar de juiste houding en gewicht.

Vanmorgen mijn dagelijkse metingen om een beeld van mijn glucose waarde ook afgerond. Zit de afgelopen dagen sochtends tussen de 4,3 en 4,8.

Weekgemiddelde gewicht is: 78,6. Dat is -0,55 ten opzichte van vorige week. Aan kcal en cardio hoeveelheid verandert er nog niks. Volgende week weer opnieuw bekijken.

Energie, slaap humeur is allemaal ook nog stabiel. Alleen elke nacht wakker rond 3:15 om naar de wc te gaan. Val daarna ook weer gelijk in slaap. Denk dat ik mijn vochtopname smiddags wat verhoog en savonds wat verlaag. Eens kijken of dat helpt.

Gefeliciteerd met de kinders 🎂

Vandaag de hele dag thuis gebleven, zoontje was ziek. Toch bijzonder hoeveel energie ze hebben als ze ziek zijn. Mooi tijd gevonden om een balustrade te maken bij de zolder trap. Ding op ze plek gehangen paste het niet. 1 balk 35mm ingekort maar even vergeten dat de andere balk op de kopse kant moest en niet eronder.

Vanavond weer een avond sessie gehad. Ontzettend benauwd binnen, dus iets langer bezig geweest, was met 80 min weer buiten. Probeer normaal toch wel 60-70 min aan te houden.
Lower Body hamstring focus

Squat 9/8/6 x140
Stiff leg deadlift 9/7 x 140
Seated leg curl 12/10/7 x 55
Standing Calf raises 14/12/10/8 x 150
Leg extension 12/10/7 x80
Hip abductor 10/9/7 x90

Vannacht slecht geslapen, 2x eruit geweest naar de wc, eerste keer wakker met een dikke zweet aanval. Hoort erbij maar wel vervelend. Voor de rest nog geen bijwerkingen of last van energie verlies.

Gewicht vanmorgen was 78,2 al 2 dagen achter elkaar onder 78,5. Gaat nog steeds lekker. Honger begint af en toe wel te komen. Dus me schep whey in het ontbijt gaat eruit en aanvullen met iets dat meer vult.

Morgen bloedprikken op hematocriet en e2. Kijken of dat ondertussen alweer een beetje normaal is.

Van het weekend zal ik even foto's maken als tussentijds vergelijk.

Vannacht eerste echte slechte nacht gehad. Elk uur even wakker geweest, erg licht geslapen. Als het vannacht weer zo'n nacht is morgen even melatonine ophalen. Kijken of dat wat brengt. De dag verder vol energie gezeten, dus daar heeft het nog geen invloed op denk als dit een paar nachten achter elkaar is dat ik dat wel ga merken.

Gewicht vanmorgen 78,4. Als ik nu even het weekgeniddelde pak ben ik t.o.v. vorige week maar 0,2kg afgevallen. Even tot zondag aankijken maar denk ik voeding wat bij moet gaan sturen. Buikomtrek nagenoeg gelijk gebleven.

Vanavond was een ub sessie:

Arnold Press 10/7/5 x 32
Upright Row 12/10/8 x 50
Lateral Raise 11/9/8/7 x 12,5
Incline Chest Press 12/10/9 x 105
Cable Fly Crossovers 12/10/7 x 17,5
Single arm seated Cable Row 14/11/8 x 48,5
Single straight arm lat pulldown 14/12/9 x 15
Triceps Dip 12/9 x 20
Triceps Extension 13/10/7 x 25

Op sommige oefeningen er wat bij, bij andere oefeningen ging het wat lastiger. Wel tevreden over de workout. Was erg laat, begon om 20;30, precies 21:30 klaar. Net voor het alarm erop ging naar buiten gelopen. Dat moet planning technisch de volgende keer even anders.

Vannacht beter geslapen dan gisteren, maar alsnog drie keer wakker geworden. Kleine man had z’n bed meerdere keren onder gespuugd, dus sliep uiteindelijk pas rond 23:00. Normaal lig ik er om 21:30 wel in. Morgen maar even wat melatonine halen om de slaap iets stabieler te krijgen.

Vandaag begonnen aan m’n nieuwe functie als control engineer. Eerste indruk is positief! Hoop dat het me iets langer uitdagend is dan de vorige functie(s).

Gisteren voor het eerst langs geweest bij een nieuwe fysio i.v.m. m’n rug. Op het moment heb ik 0 klachten, maar liever werk ik preventief.
Fysio merkte veel spierspanning in de benen, verklaart misschien ook waarom herstel wat achterloopt de laatste tijd.
Advies gekregen om een massage gun te gebruiken om de dag na legday de benen wat los te slaan. Die komt morgen binnen, benieuwd wat het doet.

Avondsessie– Leg day (quad focus)
Hack Squat – 12/10/8 x 150
Lunges – 10/9 x 94
Leg Extension – 14/11/9 x 80
Seated Leg Curl – 13/9 x 60
Seated Calf Raise – 13/11/9/8 x 75
Hip Adduction – geskipt, te druk, 3 man op 1 apparaat ga ik niet op wachten.

Heb her en der een set minder gedaan en het gewicht omhoog gegooid. Dat voelde eigenlijk beter dan normaal.

Ik heb zelf ook zon massage gun, gevoelsmatig weet ik het zo net niet wat ik ervan moet vinden. Het is wel lekker, vooral op rug.

Mijn ervaring met de massage gun is nog niet echt lekker te noemen. Wat die vindt hdeed had niks met een massage te maken. Maar het vrije gevoel in de spieren erna is wel lekker.

Heb het zelf bij de lidl besteld. Qua prijs wel goed om eens mee te beginnen. Wel voor de normale variant, niet de mini ivm batterijduur en kracht.

Terug
Naar boven