XXL Nutrition

Fucking spierpijn

gotos

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
87kg
Goedemorgen DBB,

Eergister een legday gehad. Mijn eerste beweging in een jaar weer.
Vol erin gegaan, maar nu en gisteren fucking spierpijn. Echt fucking spierpijn. Kan amper lopen.
Nu heb ik vanavond weer een aantal leg oefeningen, wat raden jullie me aan?

1) Dagje rust, morgen en zaterdag gaan
2) Gewoon gaan, niet zeiken, rustige oefeningen
3) Gewoon gaan, desnoods janken, normale schema oefeningen
4) Gewoon gaan, Pre-WO in je fl**ker en gaan met die banaan
5) Anders, namelijk..

Thanks!

Pijn is goed . Gewoon doorbijten.

Zou niet heel hard gaan trainen, je spieren hebben ook rust nodig en dit geeft aan dat het toch iets langer nodig heeft. Je kan best trainen maar zou dus niet te zwaar gaan.

Ik zou voor optie 2 gaan.

Je spieren hebben een flinke klap gehad na een jaar niets doen. Laat ze even rustig herstellen. Gewoon oefeningen doen met laag gewicht.

meer eiwitten kanen

Als je spierpijn hebt geeft mij juist altijd een goed gevoel, dan weet je dat je wat goed hebt gedaan. Of lul ik nou poep? Ben ook maar een beginner.

optie 5) vuist jezelf

Als je spierpijn hebt geeft mij juist altijd een goed gevoel, dan weet je dat je wat goed hebt gedaan. Of lul ik nou poep? Ben ook maar een beginner.

Je lult poep. :o
Spierpijn is geen indicatie van een goede training, maar meer een indicatie van een trager herstel, spieren die weinig gewend zijn of een overbelasting (bij directe spierpijn).

Je sig is irritant mandje

• Topic Starter Topic Starter
Mm een bakkie thee pakken is al zwaar. ik loop echt als een downie. gebogen knieeen enzo :P ..
ik heb wel vaker spierpijn gehad in mijn kuiten, maar what the f**k man
vanavond ga ik denk ik met een pre-workout en rustige oefeningen gaan doen, en even een setje minder calfraises vanavond...

Hij wordt nog leuk:

Deadlift
Sets: X
Reps: 5
Rust: 120 seconden

Leg press
Sets: 3
Reps: 8-12

Barbell step ups
Rust: 60 seconden

Leg curl (liggend of zittend)
Rust: 90 seconden

Calf raise (staand)
Reps: 8-10

Calf raise (zittend)
Reps: 12-15
Rust: 90 seconden

Crunches
Sets: 2
Reps: 25-50

Planking
Sets: 2
Reps: Max aantal seconden

Waarom weer legs? Waarom pre workout? Ik begrijp er niets van.

Dit is gewoon Lowerbody. Zou gewoon rustig aan doen.

Spierpijn betekent gewoon dat de myofibrillen gescheurd zijn, dit hoeft niet per definitie goed te zijn.
Als je jezelf goed voedt ga je ervan groeien.
Dus nog harder gaan trainen is onzin, ik zou het eerder wat ontzien totdat de spier gewend is aan de beweging waardoor de spierpijn al veel minder zal worden of zelfs verdwijnen op den duur.

• Topic Starter Topic Starter
Spierpijn betekent gewoon dat de myofibrillen gescheurd zijn, dit hoeft niet per definitie goed te zijn. Als je jezelf goed voedt ga je ervan groeien. Dus nog harder gaan trainen is onzin, ik zou het eerder wat ontzien totdat de spier gewend is aan de beweging waardoor de spierpijn al veel minder zal worden of zelfs verdwijnen op den duur.
Dus jij zou zeggen, ga morgen en zaterdag? (Ook 4x)

Ik zou zeggen, wanneer je 'fucking' pijn hebt, chill hem even, een keertje een training overslaan als je zo vaak gaat is geen doodvonnis..
Ik weet verder ook niet wat je doel is, maar zo vaak benen is overkill IMHO

Na een jaar een keer zijn beentjes getraind en dan zeggen dat het overkill is :D

Als je zo'n erge spierpijn heb moet je een paar lichte oefeningen doen om de boel een beetje te doorbloeden en vanavond gewoon gaan trainen wss is de meeste spierpijn weg na je warming up.

Terug
Naar boven