XXL Nutrition

Full Body beginner

Yousri

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
78kg
Besten,

Ben dus deze week begonnen met trainen en heb daarbij een schema van mijn instructeur gekregen dat op niks trok. Schema is hier te zien: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/beginner-trainingsschema-231326/
Ik heb dus zelf een nieuw full body schema proberen te maken voor 3x per week. Geen ervaring en doel is massa winnen.

Squat 2x12
Deadlift 2x12
Vertical Traction 2x12
Bench Press 2x12
Pectoral Machine 2x12
Triceps Extensions 2x12
Biceps Curl 2x12
Shoulder Press 3x12
Total Abdominal 2x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30

Ik heb echt geen idee of dit goed is. Daarom zou ik jullie graag vragen of jullie mij kunnen helpen hem verder aan te passen. Zou ik voor alle oefeningen 3 sets doen? En ligt het aan mij of lijkt dit schema veel te veel? Maarja, graag jullie mening gevraagd en hopelijk kunnen jullie hem afwerken voor mij:D

Alvast bedankt!;)

Laatst bewerkt:
Als beginner moet je ver ver ver van failure vandaan blijven en heb je daarom geen spotter nodig.
Afgezien daarvan.. er zijn toch wel anderen in je gym die even kunnen spotten als je ze dat vraagt ?

• Topic Starter Topic Starter
Hmm ok ik zal het dan terug vervangen door bench press. Maar hoe zit het met de rest van het schema? Is het een goed schema en in de juiste volgorde?

Niemand een mening?

??????

isoloatie oefeningen eruit laten en volledig op compounds richten

Rippetoe.

Squat 3x12
Deadlift 3x12
Seated Row 3x12
Bench Press 3x12
Dumbbell Flys 3x12
Triceps Extensions 3x12
Biceps Curl 3x12
Military Press 3x12
Total Abdominal 3x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30

Is dit iets? Zijn 3 sets genoeg voor een full body schema 3x per week? En voer ik de oefeningen zo uit in de juiste volgorde?

Laatst bewerkt:
Training A

squat
deadlift
bench press
bent over row

training B

squat
bent over row
chin up
military press

alles 5x5 ongeveer, zo zou je training er ongeveer uit moeten zien

Maar 4 oefeningen per training? Wat met de andere spiergroepen?

Ik doe nu al een tijdje dit schema:
De '/' betekend 'of'.. dus niet dat ik beide oefeningen doe.

DBP/ Benchpress
Incline DBP/ Pec fly
Pull up/ High Row
Triceps extension
Biceps Curl
Dan nog een schouderoefening

Dit is het in grote lijnen, daarnaast varieer ik nogal.. soms een training dippen vervangen voor een oefening oid. Werkt prima, voel me er goed bij en groei als een malle.

Daarnaast nog 2x in de week benen! Lekker squaten enzo ;)

Ik doe nu al een tijdje dit schema:
De '/' betekend 'of'.. dus niet dat ik beide oefeningen doe.

DBP/ Benchpress
Incline DBP/ Pec fly
Pull up/ High Row
Triceps extension
Biceps Curl
Dan nog een schouderoefening

Dit is het in grote lijnen, daarnaast varieer ik nogal.. soms een training dippen vervangen voor een oefening oid. Werkt prima, voel me er goed bij en groei als een malle.

Daarnaast nog 2x in de week benen! Lekker squaten enzo ;)

Ik heb dezelfde oefeningen behalve voor Pull Up/ High Row heb ik een andere. Ik heb er ook veel meer.. Hoeveel keer per week ga jij trainen en hoe werkt dit schema voor jou?

Beginners maken de fout om FB te bezien alsof ze elk mogelijke oefening moeten doen voor elk mogelijke spiergroep.

Lees jezelf in over rippetoe en volg dat schema tot op de letter.

Als je maar zwaar genoeg squat, dan voel je het nog in je biceps :D

mijn scheam is

- Squat/Deadlift
- Bench Press
- Bent over row
- Pull-ups
- Overhead Press
- Ez-curls
- Kickbacks
- Calf raises
- Abs

waabij ik 2 keer in de week squat en 1 keer de deadlift.
alles 3x15

Laatst bewerkt:
En waarom zou full body dan een slechte keuze zijn? Het lijkt me gewoon veel fijner om 3x in de week full body te gaan doen. Ondertussen heb ik al goed gekeken naar andere schema's, maar kan iemand mij een reactie geven op mijn schema en of ik hiermee goed kan groeien? Nogmaals mijn schema:

Squat 3x12
Deadlift 3x12
Seated Row 3x12
Bench Press 3x12
Dumbbell Flys 3x12
Triceps Extensions 3x12
Biceps Curl 3x12
Military Press 3x12
Total Abdominal 3x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30

Ik zou dus die squat en deadlift afwisselen, zijn echt te zwaar om die op 1 dag lekker te doen.
Voor de rest is je schema goed zolang je dus de compound aan het begin van de training doet.

Ok heel erg bedankt eindelijk een antwoord dat me verder helpt. Dan doe ik de squats en de deadlift om de training. Volgens mij pak je met de deadlift je kontspieren niet aan he? Ken je nog een oefening die ik kan uitvoeren om mijn kont te trainen als ik deadlift ipv quat? Ik heb namelijk een heel erg platte kont en die wil ik zo snel mogelijk groter..

Terug
Naar boven