Fitness Seller

Full Body beginner

haha, zeker nooit een deadlift gedaan ?

• Topic Starter Topic Starter
Neen nog niet, ben nog meer 1x gaan trainen en heb een crappy schema gekregen van de instructeur. Vandaar dat ik zelf maar eentje heb gemaakt. Dus deadlift is ook voor de kont, begrepen:D

Maandag dit schema maar een proberen!:)

Bedankt!

En waarom zou full body dan een slechte keuze zijn? Het lijkt me gewoon veel fijner om 3x in de week full body te gaan doen. Ondertussen heb ik al goed gekeken naar andere schema's, maar kan iemand mij een reactie geven op mijn schema en of ik hiermee goed kan groeien? Nogmaals mijn schema:

Squat 3x12
Deadlift 3x12
Seated Row 3x12
Bench Press 3x12
Dumbbell Flys 3x12
Triceps Extensions 3x12
Biceps Curl 3x12
Military Press 3x12
Total Abdominal 3x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30

Ik vind het nogal veel oefeningen voor een training. Het lijkt me sterk dat je dit binnen een uur gedaan krijgt

Maar de squat of de deadlift vallen al weg bij een training, die wissel ik elke training. Als het dan nog te lang duurt kan ik oefening voor de buikpieren laten vallen.

3x12 is 3 x 40 seconden plus 60 seconden rust is 5 minuten per oefening.
Dus je kan lekker 10 oefeningen doen.

Raad je nogmaals aan het schema van Mark Rippetoe te volgen.

Jouw schema is verre van in balans. Overdreven veel ab werk (60!!! leg raises?) bijv..

Daarnaast ben je wel 2 uur bezig met al die oefeningen. 36 squats en 36 deadlifts (excl. warmup) kost je al makkelijk een half uur.

Raad je nogmaals aan het schema van Mark Rippetoe te volgen.

Jouw schema is verre van in balans. Overdreven veel ab werk (60!!! leg raises?) bijv..

Daarnaast ben je wel 2 uur bezig met al die oefeningen. 36 squats en 36 deadlifts (excl. warmup) kost je al makkelijk een half uur.

Idd, en als je per se fb wil doen sowieso al die isolatie eruit. Borst kan je ook wel een oefening weglaten want je hebt dan in een week 6 oefeningen voor deze spiergroep.
Gewoon de compounds doen en dan op vrijdag een spiergroep nog wat extra aandacht geven. Is echt voldoende
Beste is idd gewoon rippetoe gaan doen, leer je de belangrijkste oefeningen ook goed uit te voeren

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde oefeningen behalve voor Pull Up/ High Row heb ik een andere. Ik heb er ook veel meer.. Hoeveel keer per week ga jij trainen en hoe werkt dit schema voor jou?
Meestal om de 2/3 dagen, bijv:
Ma/Wo/Zo/Di/Do.. soms iets meer rust nemen dan anders...

Less=more heh ;)

Vlieg momenteel vooruit. Goed erbij eten.. ben afgelopen jaar 8 kilo aangekomen dus ben dik tevreden over mezelf :D Schema werkt dus goed.
Op een gegeven moment liep ik wat vast met benchen, dus ga nu 2x in de week DBP doen, en train de triceps ff wat harder dan ten tijde van het benchen. Over een aantal weken weer eens benchen, dus ben benieuwd of ik dan vooruit ben gegaan hehe!

Idd, en als je per se fb wil doen sowieso al die isolatie eruit. Borst kan je ook wel een oefening weglaten want je hebt dan in een week 6 oefeningen voor deze spiergroep.
Gewoon de compounds doen en dan op vrijdag een spiergroep nog wat extra aandacht geven. Is echt voldoende
Beste is idd gewoon rippetoe gaan doen, leer je de belangrijkste oefeningen ook goed uit te voeren
Squat/Deadlift 3x12
Seated Row 3x12
Bench Press 3x12
Triceps Extensions 3x12
Biceps Curl 3x12
Military Press 3x12
Total Abdominal 3x15
Leg Raises 2x20

Welke oefeningen zijn nog isolatie die eruit moeten?

Besten,

Ben dus deze week begonnen met trainen en heb daarbij een schema van mijn instructeur gekregen dat op niks trok. Schema is hier te zien: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/beginner-trainingsschema-231326/
Ik heb dus zelf een nieuw full body schema proberen te maken voor 3x per week. Geen ervaring en doel is massa winnen.

Squat 2x12
Deadlift 2x12
Vertical Traction 2x12
Bench Press 2x12
Pectoral Machine 2x12
Triceps Extensions 2x12
Biceps Curl 2x12
Shoulder Press 3x12
Total Abdominal 2x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30

Ik heb echt geen idee of dit goed is. Daarom zou ik jullie graag vragen of jullie mij kunnen helpen hem verder aan te passen. Zou ik voor alle oefeningen 3 sets doen? En ligt het aan mij of lijkt dit schema veel te veel? Maarja, graag jullie mening gevraagd en hopelijk kunnen jullie hem afwerken voor mij:D

Alvast bedankt!;)

jou begeleider snapt het
als je nog geen ervaring hebt met kracht-training dan is 3x per week een uitstekende manier om te beginnen + te wennen aan de belasting - na een tijdje kan je altijd verder kijken of je gaan verdiepen in andere vormen van trainingen

wat ik zelf altijd in de gaten hou als ik fb doe is:
oef 1 benen 2 borst 3 rug 4 schouders 5 triceps 6 biceps - hier varieer je in - in oef in sets en reps - je kan het nog aanvullen met onderarmen/traps/buik

succes ermee

Wat bedoel je met dat mijn begeleider het snapt? Dat dit een goed schema is?

Oke, ik denk maar dat ik me ga houden bij dit schema.. Als het niet werkt zal ik het wel merken eh.

Terug
Naar boven