- Waardering
- 3.546
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En waarom zou full body dan een slechte keuze zijn? Het lijkt me gewoon veel fijner om 3x in de week full body te gaan doen. Ondertussen heb ik al goed gekeken naar andere schema's, maar kan iemand mij een reactie geven op mijn schema en of ik hiermee goed kan groeien? Nogmaals mijn schema:
Squat 3x12
Deadlift 3x12
Seated Row 3x12
Bench Press 3x12
Dumbbell Flys 3x12
Triceps Extensions 3x12
Biceps Curl 3x12
Military Press 3x12
Total Abdominal 3x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30
Raad je nogmaals aan het schema van Mark Rippetoe te volgen.
Jouw schema is verre van in balans. Overdreven veel ab werk (60!!! leg raises?) bijv..
Daarnaast ben je wel 2 uur bezig met al die oefeningen. 36 squats en 36 deadlifts (excl. warmup) kost je al makkelijk een half uur.
Meestal om de 2/3 dagen, bijv:Ik heb dezelfde oefeningen behalve voor Pull Up/ High Row heb ik een andere. Ik heb er ook veel meer.. Hoeveel keer per week ga jij trainen en hoe werkt dit schema voor jou?

Schema werkt dus goed. welke andere spiergroepen, je traint ongeveer je gehele lichaam met 1 training
Squat/Deadlift 3x12Idd, en als je per se fb wil doen sowieso al die isolatie eruit. Borst kan je ook wel een oefening weglaten want je hebt dan in een week 6 oefeningen voor deze spiergroep.
Gewoon de compounds doen en dan op vrijdag een spiergroep nog wat extra aandacht geven. Is echt voldoende
Beste is idd gewoon rippetoe gaan doen, leer je de belangrijkste oefeningen ook goed uit te voeren
Besten,
Ben dus deze week begonnen met trainen en heb daarbij een schema van mijn instructeur gekregen dat op niks trok. Schema is hier te zien: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/beginner-trainingsschema-231326/
Ik heb dus zelf een nieuw full body schema proberen te maken voor 3x per week. Geen ervaring en doel is massa winnen.
Squat 2x12
Deadlift 2x12
Vertical Traction 2x12
Bench Press 2x12
Pectoral Machine 2x12
Triceps Extensions 2x12
Biceps Curl 2x12
Shoulder Press 3x12
Total Abdominal 2x15
Leg Raises 2x30
Sit-Ups 2x30
Ik heb echt geen idee of dit goed is. Daarom zou ik jullie graag vragen of jullie mij kunnen helpen hem verder aan te passen. Zou ik voor alle oefeningen 3 sets doen? En ligt het aan mij of lijkt dit schema veel te veel? Maarja, graag jullie mening gevraagd en hopelijk kunnen jullie hem afwerken voor mij
Alvast bedankt!![]()
Ik denk dat ie doelt op het aantal herhalingen.Wat bedoel je met dat mijn begeleider het snapt? Dat dit een goed schema is?