mijn vraag is of het beter is om voor split of full body te trainen .
heb altijd split gedaan maar wat en hoe denken jullie erover ?
hartelijk dank !

hartelijk dank !
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik persoonlijk zou gaan voor een split, heb een half jaartje fullbody gedaan en heb er eigenlijk alleen kracht mee gewonnen.
mijn vraag is of het beter is om voor split of full body te trainen .
hartelijk dank !
Na mijn eerste half jaar kon je aan mij anders wel zien dat ik gewichtjes hef.Jordi91 zei:Ik persoonlijk zou gaan voor een split, heb een half jaartje fullbody gedaan en heb er eigenlijk alleen kracht mee gewonnen.
Ik ben voorstander om een spier zo snel mogelijk opnieuw te trainen als die volledig hersteld is. In de praktijk betekent dat voor mij nog steeds 3 keer per week en dus FB of een schema op twee dagen.
Volgens mij begin je best met een basisschema, maar zoek voor jezelf uit wat werkt en wat niet zonder je gek te laten maken door ingewikkelde splits op 500 dagen uit de boekjes.
Je zegt dat je altijd split gedaan hebt.. Als je tevreden bent over het resultaat, blijf er dan bij. Verandert er na lange tijd niets, dan ben je verkeerd bezig en kan je nog lang wachten.
Na mijn eerste half jaar kon je aan mij anders wel zien dat ik gewichtjes hef.
Nou ja bij mij dus niet omdat ik al 2 jaar en half split had gedaan en daarna halfjaartje fb en nu die ik trug split
Stel je voor
Persoon 1
traint rug, na 2 dagen volledig hersteld, traint meteen na 2 dagen weer de rug
Persoon 2
traint rug, na 2 dagen volledig hersteld, traint pas na een week weer rug.
Wie groeit sneller, persoon 1 of 2?
Lijkt mij vrij eenvoudig, zeker wanneer je nog super compensatie meerekent.
Nee
Want persoon 1 is persoon 2 niet, misschien traint persoon 2 al 6 jaar en traint hij a) met zwaardere gewichten en b) hij heeft meer tijd nodig om te herstellen.