Fitness Seller

full body of split schema ?

ouri

Advanced Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m76
mijn vraag is of het beter is om voor split of full body te trainen .
heb altijd split gedaan maar wat en hoe denken jullie erover ? ;)

hartelijk dank !

Ik persoonlijk zou gaan voor een split, heb een half jaartje fullbody gedaan en heb er eigenlijk alleen kracht mee gewonnen.

Ik persoonlijk zou gaan voor een split, heb een half jaartje fullbody gedaan en heb er eigenlijk alleen kracht mee gewonnen.

Dat ligt aan jou en niet aan FB.

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jul 2012 om 12:40 ----------

mijn vraag is of het beter is om voor split of full body te trainen .
heb altijd split gedaan maar wat en hoe denken jullie erover ? ;)

hartelijk dank !

Het ene is niet superieur tov het andere. Een split (zij het ub/lb of 3 daagse split) is eerder een voortzetting van een fb. Ben je een beginner (0-3jaar training), kies dan voor FB om te profiteren van de extra recup/efficiëntie tijd die zulk regime je geeft. Eens je erg gevorderd bent dan zal het volume en intensiteit op den duur te veel worden om in een FB te bolwerken, dan schakel je geleidelijk aan over naar ub/lb net zolang je dit kan bolwerken. Stap daarna is split.

Maar goed, dit is mijn visie. Weet dat er enkelen zijn die dit delen, maar net zoveel of meer die het er niet mee eens zullen zijn.

Ik ben voorstander om een spier zo snel mogelijk opnieuw te trainen als die volledig hersteld is. In de praktijk betekent dat voor mij nog steeds 3 keer per week en dus FB of een schema op twee dagen.

Volgens mij begin je best met een basisschema, maar zoek voor jezelf uit wat werkt en wat niet zonder je gek te laten maken door ingewikkelde splits op 500 dagen uit de boekjes.

Je zegt dat je altijd split gedaan hebt.. Als je tevreden bent over het resultaat, blijf er dan bij. Verandert er na lange tijd niets, dan ben je verkeerd bezig en kan je nog lang wachten.

Jordi91 zei:
Na mijn eerste half jaar kon je aan mij anders wel zien dat ik gewichtjes hef.

Full body

Ik zou het gewoon beide proberen en waar jij je het fijnste bij voelt, daar ga je mee door.

Ik ben voorstander om een spier zo snel mogelijk opnieuw te trainen als die volledig hersteld is. In de praktijk betekent dat voor mij nog steeds 3 keer per week en dus FB of een schema op twee dagen.

Volgens mij begin je best met een basisschema, maar zoek voor jezelf uit wat werkt en wat niet zonder je gek te laten maken door ingewikkelde splits op 500 dagen uit de boekjes.

Je zegt dat je altijd split gedaan hebt.. Als je tevreden bent over het resultaat, blijf er dan bij. Verandert er na lange tijd niets, dan ben je verkeerd bezig en kan je nog lang wachten.

Na mijn eerste half jaar kon je aan mij anders wel zien dat ik gewichtjes hef.

Nou ja bij mij dus niet omdat ik al 2 jaar en half split had gedaan en daarna halfjaartje fb en nu die ik trug split

Jordy gast je weegt 66 kg. Jij hebt in die 2,5 jaar split ook geen massa gewonnen en het heeft geen **** met je training te maken.

Ga eten.

Ik ik heb 10 maanden fb gedaan en vond het echt tegek, ik begon ermee toen ik ook voor het eerst serieus met voeding om ging en kreeg fantastische resultaten ermee. Nog een voordeel van fb vind ik dat je de belanrijke oefeningen vaak uitvoert,waardoor je techniek snel beter wordt. Na 10 maanden fullbody merkte ik dat ik nog aanzienlijke spierpijn had 2 dagen na mijn workouts dus ben ik overgestapt naar een split.

Nou ja bij mij dus niet omdat ik al 2 jaar en half split had gedaan en daarna halfjaartje fb en nu die ik trug split

wtf?... 66kg wat heb jij in die tijd gedaan man? duidelijk verkeerd voeding's schema geloof me zonder goede voeding kan je trainen wat je wilt maar groot wordt je niet

Kan best ook aan verkeerde uitvoering of te lage intensiteit liggen als je geen resultaat ziet.

Ik train split, en dan de laatste training van de week vaak FB (of iets wat er in de buurt komt) supersetten. Bevalt me erg goed!

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met een full body schema en ik ga er super goed op. Al moet ik wel zeggen dat 3x per week een fb set soms teveel is en dat je merkt dat je niet op tijd hersteld.

Ik zie werkelijk niet wat het voordeel kan zijn van 1x een spiergroep trainen om deze vervolgens een week te laten slapen.

Als je zelf een beetje nadenkt dan kom je er zo achter.

Stel je voor
Persoon 1
traint rug, na 2 dagen volledig hersteld, traint meteen na 2 dagen weer de rug

Persoon 2
traint rug, na 2 dagen volledig hersteld, traint pas na een week weer rug.

Wie groeit sneller, persoon 1 of 2?
Lijkt mij vrij eenvoudig, zeker wanneer je nog super compensatie meerekent.

Nee

Want persoon 1 is persoon 2 niet, misschien traint persoon 2 al 6 jaar en traint hij a) met zwaardere gewichten en b) hij heeft meer tijd nodig om te herstellen.

Stel je voor
Persoon 1
traint rug, na 2 dagen volledig hersteld, traint meteen na 2 dagen weer de rug

Persoon 2
traint rug, na 2 dagen volledig hersteld, traint pas na een week weer rug.

Wie groeit sneller, persoon 1 of 2?
Lijkt mij vrij eenvoudig, zeker wanneer je nog super compensatie meerekent.

In dit geval zal persoon 1 sneller groeien.
Maar als persoon 2 1x in de week een spiergroep traint, zal hij waarschijnlijk na 2 dagen nog niet hersteld zijn. Hij traint die ene spiergroep zwaarder en harder, dus zal herstel ook langer duren.

Nee

Want persoon 1 is persoon 2 niet, misschien traint persoon 2 al 6 jaar en traint hij a) met zwaardere gewichten en b) hij heeft meer tijd nodig om te herstellen.

Ik heb persoonlijk nog nooit langer dan 3 dagen gedaan om volledig te herstellen. Al ben ik niet zo voorstander van meer dan 3 exercises per spiergroep.

Ik vind dat je als beginner best een full body schema volgt. Daarna als je meerdere kere per week wilt trainen vind ik een split beter(maar geen x-daagse split) maar eerder UB/LB of push-pull benen split. Maar sowiso hangt er hier ook persoonlijke voorkeur uit.

Ook heeft elk schema meestal een iets ander doel door de frequentie van spieren te trainen.

Ik heb liever dat ik hardnekkig elke spiergroep pak dus ga ik voor een splitschema:)

Terug
Naar boven