Ongeveer een maand nadat ik ben gestart met het trainen van de spieren, met behulp van het bovenstaande schema, is mijn schema op veel gebieden veranderd en verzwaart. Het combineren van veel voedsel en het om de 2 dagen trainen blijkt goed te werken. Ik ben 4 kilo aangekomen, terwijl mijn vetpercentage rond de 5-6% is gebleven (Ja, ik weet dat dit heel laag is. Aan de ene kant een nadeel maar in zekere opzichten ook een voordeel).
Op het moment ziet mijn schema er als volgt uit:
- Dumb Bell Curl: 1 x 3.5kg in hand, serie 25 x 6,
- Dumb Bell front raise: 1 x 3.5kg in hand, serie 20 x 3,
- Bench Press: 13.5kg, Serie 20 x 3
- Crunch: 3 x 8 (Ik begin zeer rustig met deze oefening vanwege lichte rugproblemen in het verleden)
- Dumb Bell Fly: 2 x 3.5kg in handen, 25 x 3
- Squat: 7kg , 20 x 4
Tussen iedere serie houdt ik 30 seconden rust, of train ik de andere arm terwijl de andere kant uitrust als de oefening dit toelaat. Verder voer ik alle oefeningen tegelijk uit, om de 2 dagen.
Ik heb besloten dit schema de komende 2 weken niet meer te veranderen, na meerdere keren veranderingen doorgevoerd te hebben in de laatste maanden heb ik op het moment een schema dat de spieren voldoende werk geeft. Wel ga ik op zoek naar extra oefeningen voor de borstspieren, die naar mijn gevoel nog te weinig belast worden met dit schema (wel een redelijke groei in de laatste maand).
Als ik binnenkort wat extra schroeven heb, hoef ik niet meer gebruik te maken van de niet-modificeerbare 3.5kg gewichten, waardoor ik de Dumb Bell Curl niet 150 keer hoef te doen

Het is inderdaad onhandig, maar nood breekt wet.