AndroidHealthClinic

Full Body trainingschema

hmm zou ik iig wel een ander eetschema nemen!!!

Een vriend van mij was ook rond de 1.75m en geneens 57 kilo. Hij heeft een pot van die eiwitten gekocht en nu is die al meer dan 10 kilo aangekomen in een half jaar tijd samen met een goed eetschema..

Mijn voedingsschema is als volgt:

11 uur: opstaan
12 uur: 4 boterhammen met soep + melk
14 uur: 1 banaan + melk
15 uur: Training
16 uur: 2 gekookte eieren
18 uur: avondeten, vitaminepillen
19 uur: Banaan, Appel, Aardbeien yoghurt, melk
21 uur: Koeken, thee, enzovoort

zo'n voedingsschema zet natuurlijk geen zoden aan de dijk helemaal niet als je een supersnelle spijsvertering hebt als jij dus. Ik zie eigenlijk maar 2 maaltijden in dit voedingsschema dat is de maaltijd van 12 uur en die 6 uur waarschijnlijk. 53kg bij 1.75m is natuurlijk veelste weinig dus ik zou gewoon alles eten wat los en vast zit komende tijd.

Sta om te beginnen is op een normale tijd op en wacht dan geen uur met eten maar maak meteen een maaltijd bord brinta, banaan ofzo. Maaltijd van 12 uur is opzich niet heel verkeerd mits er iets van kip/kalkoen/vis op die 4 boterhammen zit iig vleeswaren... Maaltijd van 2 uur moet ook wat meer eiwitten bevatten en miss wat groter... 2 eitjes na het trainen als maaltijd gaat natuurlijk ook niet werken he maak daar maar 5 eitjes van en een halve liter melk. Koeken zijn natuurlijk ook niets waard in een voedingsschema... pak rond die tijd maar een bak kwark ofzo met wat ongezouten noten. En probeer gewoon over de hele dag verspreid zo veel mogelijk te eten en drinken van gezonde dingen veel volle melk in jou geval, veel ongezouten noten, vleeswaren, eieren, kwark enzovoorts...

Lees wat stickys in de voedings sectie, bekijk is wat schema's van andere mensen zul je ook een hoop van leren;)

• Topic Starter Topic Starter
Ongeveer een maand nadat ik ben gestart met het trainen van de spieren, met behulp van het bovenstaande schema, is mijn schema op veel gebieden veranderd en verzwaart. Het combineren van veel voedsel en het om de 2 dagen trainen blijkt goed te werken. Ik ben 4 kilo aangekomen, terwijl mijn vetpercentage rond de 5-6% is gebleven (Ja, ik weet dat dit heel laag is. Aan de ene kant een nadeel maar in zekere opzichten ook een voordeel).

Op het moment ziet mijn schema er als volgt uit:

• Dumb Bell Curl: 1 x 3.5kg in hand, serie 25 x 6,
  • Dumb Bell front raise: 1 x 3.5kg in hand, serie 20 x 3,
  • Bench Press: 13.5kg, Serie 20 x 3
  • Crunch: 3 x 8 (Ik begin zeer rustig met deze oefening vanwege lichte rugproblemen in het verleden)
  • Dumb Bell Fly: 2 x 3.5kg in handen, 25 x 3
  • Squat: 7kg , 20 x 4
Tussen iedere serie houdt ik 30 seconden rust, of train ik de andere arm terwijl de andere kant uitrust als de oefening dit toelaat. Verder voer ik alle oefeningen tegelijk uit, om de 2 dagen.

Ik heb besloten dit schema de komende 2 weken niet meer te veranderen, na meerdere keren veranderingen doorgevoerd te hebben in de laatste maanden heb ik op het moment een schema dat de spieren voldoende werk geeft. Wel ga ik op zoek naar extra oefeningen voor de borstspieren, die naar mijn gevoel nog te weinig belast worden met dit schema (wel een redelijke groei in de laatste maand).

Als ik binnenkort wat extra schroeven heb, hoef ik niet meer gebruik te maken van de niet-modificeerbare 3.5kg gewichten, waardoor ik de Dumb Bell Curl niet 150 keer hoef te doen:( Het is inderdaad onhandig, maar nood breekt wet.

is dit schema serieus?

• Topic Starter Topic Starter

Jaap Ja? als er iets mis mee is hoor ik het trouwens graag

Inderdaad 3.5kg, dit zijn vaste gewichten. De aanpasbare gewichten hebben op het moment geen goede schroeven, waardoor de gewichten nogal eens van de staaf willen schuiven. Heb al wat deuken in de vloer, dus ik moet nog even achter die schroeven aangaan.

Omdat ik op het moment dus niet anders kan, heb ik de series langer gemaakt.

Terug
Naar boven