hallo
ik ben nieuw hier, ik zal me even voorstellen. ik ben 15 jaar en 164 cm lang. ik weeg ongeveer 52 kg en mijn vetpercentage weet ik niet. ik train nu zo'n 9 maanden maar heb nooit echt serieus getraind. ik heb wel de afgelopen maand het schema rippetoe geprobeerd maar ik vond het helemaal niks, dus heb ik mijn eigen fullbody schema gemaakt om een goede basis te maken met oefeningen die vooral gericht op compound zijn. ook wil ik leren om pullups, chinups en dips te doen (kan er nu nog niet echt veel). ik doe de eerste week A-B-A en de tweede B-A-B. het schema:
workout A:
opwarming 5 min. cardio
squat 4x8
wide grip pull ups 3xMaximaal
barbell bench press 3x8
standing militairy press 3x8
dips 3xMaximaal
cooldown 5 min. cardio
workout B:
opwarming 5 min. cardio
deadlift 3x8
barbbell bent over row 3x8
dumbbell incline bench press 3x8
dumbbell lateral raise 3x8
close grip chin ups(voor biceps) 3xMaximaal
cooldown 5 min. cardio
verder doe ik ook op maandag en vrijdag core strength training. dan doe ik 3 supersets van:
plank Maximaal
right side plank Maximaal
left side plank Maximaal
dit is het schema. graag wil ik hier jullie reactie op en kritiek wat ik beter kan doen of beter niet kan doen.
ik heb ook nog een vraag: zal dit mijn groei belemmeren aangezien ik nog redelijk klein ben voor mijn leeftijd?
ik ben nieuw hier, ik zal me even voorstellen. ik ben 15 jaar en 164 cm lang. ik weeg ongeveer 52 kg en mijn vetpercentage weet ik niet. ik train nu zo'n 9 maanden maar heb nooit echt serieus getraind. ik heb wel de afgelopen maand het schema rippetoe geprobeerd maar ik vond het helemaal niks, dus heb ik mijn eigen fullbody schema gemaakt om een goede basis te maken met oefeningen die vooral gericht op compound zijn. ook wil ik leren om pullups, chinups en dips te doen (kan er nu nog niet echt veel). ik doe de eerste week A-B-A en de tweede B-A-B. het schema:
workout A:
opwarming 5 min. cardio
squat 4x8
wide grip pull ups 3xMaximaal
barbell bench press 3x8
standing militairy press 3x8
dips 3xMaximaal
cooldown 5 min. cardio
workout B:
opwarming 5 min. cardio
deadlift 3x8
barbbell bent over row 3x8
dumbbell incline bench press 3x8
dumbbell lateral raise 3x8
close grip chin ups(voor biceps) 3xMaximaal
cooldown 5 min. cardio
verder doe ik ook op maandag en vrijdag core strength training. dan doe ik 3 supersets van:
plank Maximaal
right side plank Maximaal
left side plank Maximaal
dit is het schema. graag wil ik hier jullie reactie op en kritiek wat ik beter kan doen of beter niet kan doen.
ik heb ook nog een vraag: zal dit mijn groei belemmeren aangezien ik nog redelijk klein ben voor mijn leeftijd?
Laatst bewerkt:

?? Doen of niet?)