XXL Nutrition

fullbody schema check voor goede basis

• Topic Starter Topic Starter
En heb nog een vraag: ik kan de pullups nu 1x6 ongeveer en dan 2e keer maar 4 en 3e 3. Is het dan slim om deze manier te hanteren(stond op internet bij t nation)

Beginnen met 10x3, en dan elke training proberen 1 rep per set extra te doen. Dus: 2e keer: 10x4 3e: 10x5 tot ik 10x6 kan en dan moet ik als het goed is 1x12 kunnen.

Als ik dit kan dan doe ik gewoon 3 setjes doen van 10 denk ik. Is dit een goed idee?

Je kan ook latpulldowns doen als pullups nog erg zwaar is en je geen assisted pullup tot je beschikking hebt.

Ja het probleem is dat ik eigenlijk wel wil leren om pull ups te kunnen, daarom wou ik dit doen

Tja... Ga wel proberen om losse barbell in de smith machine te leggen ofzo. Benchen kan ik op zich wel los is niet zon moeite om even iemand te vragen om te spotten.

Hoe wil je dat gaan doen als je meer dan de lege stang drukt dan? Lijkt me sterk dat mensen er op zitten te wachten je die BB aan te geven ofzo. Ik zou met dumbells gaan drukken in dit geval en squatten dan maar in de Smith. Smith squat is altijd beter dan geen squat.

Maar de dumbbell pres is toch niet een van de grote drie? Tenminste dat ik had gelezen. Ik druk nog niet zo veel en kan die stang zelf oppakken, dus lijkt me sterk als niemand anders in de sportschool hem even wil aangeven. Ik ga ook niet vaak alleen dus dat maakt het ook gemakkelijker.

Maar de dumbbell pres is toch niet een van de grote drie? Tenminste dat ik had gelezen. Ik druk nog niet zo veel en kan die stang zelf oppakken, dus lijkt me sterk als niemand anders in de sportschool hem even wil aangeven. Ik ga ook niet vaak alleen dus dat maakt het ook gemakkelijker.

Nee dat is leuk en aardig, maar als jij straks 60 kg drukt gaat echt niet iemand dat ding ff voor je in positie deadliften, wachten tot jij ligt en dan ook nog staan spotten.

Ik zou een andere gym zoeken.

Ja oke dat klopt, kan ik dan echt niet beter in smith machine bench doen? En kan ik voor mijn abs beter planks enzo doen of crunches en leg raises?

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Moet zeker nog tot februari bij deze sportschool blijven ivm abbonoment van minimaal 1 jaar, dus veranderen is op het moment ook geen optie

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

Ik weet niet zeker of ik wel de echte smith machine heb in mn gym, want als ik op google plaatjes opzoek zie ik alleen een machine met een stang die alleen naar boven wn beneden kan. Die in mijn gym kan ook vooruit en achteruit, maar niet naar links en rechts(niet helemaal los dus) en er zitten nog andere dingen aan zoals cables enzo

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

Ook is er helaas geen sportschool in de buurt met een squatrek die ook te betalen valt, namelijk alleen een voor 50 euro per maand en dan moet ik er minimaal 2 jaar blijven, en voor 1 jaar 55 en ga zo maar door.

---------- Toegevoegd om 22:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Dus bij de "smith machine" in mijn gym kan hij ook zo'n halve meter vooruit/achteruit. Ook is er aan beide kanten zon ding waar je de barbell op kan leggen. Maakt het dan nog steeds uit of moet hij persee los?

Ja oke dat klopt, kan ik dan echt niet beter in smith machine bench doen? En kan ik voor mijn abs beter planks enzo doen of crunches en leg raises?

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:22 ----------

Moet zeker nog tot februari bij deze sportschool blijven ivm abbonoment van minimaal 1 jaar, dus veranderen is op het moment ook geen optie

---------- Toegevoegd om 18:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

Ik weet niet zeker of ik wel de echte smith machine heb in mn gym, want als ik op google plaatjes opzoek zie ik alleen een machine met een stang die alleen naar boven wn beneden kan. Die in mijn gym kan ook vooruit en achteruit, maar niet naar links en rechts(niet helemaal los dus) en er zitten nog andere dingen aan zoals cables enzo

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

Ook is er helaas geen sportschool in de buurt met een squatrek die ook te betalen valt, namelijk alleen een voor 50 euro per maand en dan moet ik er minimaal 2 jaar blijven, en voor 1 jaar 55 en ga zo maar door.

---------- Toegevoegd om 22:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Dus bij de "smith machine" in mijn gym kan hij ook zo'n halve meter vooruit/achteruit. Ook is er aan beide kanten zon ding waar je de barbell op kan leggen. Maakt het dan nog steeds uit of moet hij persee los?

Maak es een foto.

Ja ik ga vanavond weer sporten dus zal dan een foto maken

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:15 ----------

Niet gelukt met de foto, had men telefoon meegenomen is da ding op :(. Ik heb wel een plaatje opgezocht wat er een beetje op lijkt

Dit is de smith die NIET in mij gym is(die dus alleen omhoog en omlaag kan)

http://www.betersport.nl/body-solid-gs348-smith-machine-serie-7.html

Die WEL in mijn gym staat, alleen zitten ook aan de andere kant "haaientanden" om je barbell op te leggen en kan dus wel vooruit en achteruit bewegen:

http://www.helisports.com/home-gyms/BodyCraft-Jones-3D-Smith-Machine.html

De barbell gaat zeg maar over een soort rails waar hij vooruit/achteruit en omhoog/omlaag kan. Ook hangen er nog cables en optrekstang en andere dingen aan wat niet bij die is op de site, maar dit gaat alleen ff over het stuk waar de barbell ligt. Ik hoop dat jullie hiermee iets kunnen.

Heb nog een vraag: kan ik misschien een flat BP vervangen voor een decline DB press, aangezien ik had gelezen dat deze veel effect heeft op je borst, of krijg ik daar echt t**ten van zeg maar(snap dat dit niet snel gebeurt maar op lange termijn).

Terug
Naar boven