XXL Nutrition

Fullbody schema: Hoe plaats je de cardio?

fitnessmeis

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Na een verplichte stop van een maand ben ik sinds 3/4 weken weer 5 dagen per week te vinden in de sportschool.

Omdat ik weer 'opnieuw begin', heb ik besloten om het weer op te pakken met een fullbody schema:

- chest press
- pull down
- abdominals
- back extension
- shoulder press
- rotary torso
- glute
- biceps
- triceps
- squat of ab/adductor
- kuiten

Deze oefeningen doe ik op maandag, woensdag en vrijdag. Op dinsdag en donderdag doe ik een half uur HIIT cardio op de crosstrainer. Wat is het meest effectief: 15 min. HIIT na elke kracht workout of mijn huidige schema aanhouden? (in de cut, 1.73 m., +- 58 kg., BF even onbekend :))

Thanks!

Ikzelf doe altijd cardio op de dagen dat ik geen krachtraining doe. Het is alleen geen HIIT wat ik doe maar 45 minuten tot een uur cardio op een lagere hartslag.

Ik doe ook fullbody.. maandag woensdag en vrijdag en dan doe ik op deze dagen 30 minuten cardio op lage hartslag en de andere dagen 60 minuten cardio lage hartslag

• Topic Starter Topic Starter
Ikzelf doe altijd cardio op de dagen dat ik geen krachtraining doe. Het is alleen geen HIIT wat ik doe maar 45 minuten tot een uur cardio op een lagere hartslag.

Oke, dus dat betekent ook geen warming up en cooling down tijdens je 'krachtdagen'? Ik ben van voor m'n stop ook gewend dat ik cardio deed tussen de krachtdagen door, wist alleen niet of HIIT dan een te grote belasting is tussendoor. Lijkt me overigens niet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe ook fullbody.. maandag woensdag en vrijdag en dan doe ik op deze dagen 30 minuten cardio op lage hartslag en de andere dagen 60 minuten cardio lage hartslag

Dus als ik het goed begrijp doe jij 3 dagen 30 minuten cardio en de overige 2 dagen 60 minuten cardio. Op die 3 dagen doe je dan ook kracht? Is dat niet teveel belasting?

Dus als ik het goed begrijp doe jij 3 dagen 30 minuten cardio en de overige 2 dagen 60 minuten cardio. Op die 3 dagen doe je dan ook kracht? Is dat niet teveel belasting?

Ik doe het inderdaad op die manier.. Nou ik heb nergens last van.. Voor mij werkt het prima zo.. Maar zit te denken om alleen op mijn "rustdagen" te cardioen. 60 minuten!

Oke, dus dat betekent ook geen warming up en cooling down tijdens je 'krachtdagen'? Ik ben van voor m'n stop ook gewend dat ik cardio deed tussen de krachtdagen door, wist alleen niet of HIIT dan een te grote belasting is tussendoor. Lijkt me overigens niet.

Ik doe altijd een warming up van 5 minuten op de crosstrainer voordat ik met KT begin. Aan een coolingdown na KT doe ik niet,hoewel dat helemaal niet verkeerd hoeft te zijn.

Mag ik vragen waarom je alles op toestellen doet?

Terug
Naar boven